طرز تهیه کوکو سیب زمینی و پیازچه
کد خبر: ۴۲۰۰۸
تاریخ انتشار: 2016 July 04    -    ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کوکوسیب‎زمینی و پیازچه یکی از انواع کوکوهای سیب‎زمینی است که به خاطر وجود پیازچه طعم متفاوتی دارد.
طرز تهیه کوکو سیب زمینی و پیازچهکوکو یکی از انواع غذاهای نانی است که طرفداران زیادی هم دارد. علاوه بر این، در دسترس بودن مواد مورد نیاز آن باعث شده تا تمایل به آن در بین خانم‎های خانه زیاد باشد.کوکوسیب‎زمینی و پیازچه یکی از انواع کوکوهای سیب‎زمینی است که به خاطر وجود پیازچه طعم متفاوتی دارد. البته ما برای آنهایی که نگران میزان کلسترول خون خانواده‎شان هستند، این کوکو را بدون نیاز به تخم‎مرغ آموزش می‎دهیم.
 
طرز تهیه کوکو سیب زمینی و پیازچه
مواد لازم:

سیب زمینی پخته شده: چند عدد کوچک
هویچ پخته و رنده شده: 1 عدد متوسط
پیازچه خرد شده: 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

 طرز تهیه:

ابتدا سیب‎زمینی‎ها و هویج را پخته و پوست بگیرید. سیب‎زمینی‎ها را با گوشت‎کوب دستی یا رنده ریز رنده کنید. بهتر است اگر سیب‎زمینی‎ها را رنده می‎کنید، بعد از اتمام یک بار هم با گوشت‎کوب بکوبید تا خوب یکدست شده و قدرت چسبندگی پیدا کنند.
سپس هویج، پیازچه، نمک و فلفل را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
با توجه به اینکه در این کوکو از تخم‎مرغ استفاده نمی‎شود، کمی ترد و شکننده است و باید در هنگام سرخ کردن حسابی حواستان باشد تا کوکوها خرد نشوند.
کمی روغن در ماهی‎تابه ریخته و صبر کنید تا داغ شود. سپس یک گلوله کوچک از مواد برداشته و کمی فشار دهید تا به صورت دایره مسطح شوند و در روغن داغ سرخ کنید.
پس از سرخ شدن دو طرف کوکوها آنها را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی‎شان گرفته شود.
در صورت تمایل می‏‎توانید یک تخم‎مرغ به مواد اضافه کنید، ولی در اصل، این کوکوی_بدون_تخم‎مرغ است.

نکات تغذیه‎ای:
پیازچه مورد استفاده در این غذا، سبزی سالم و مفیدی برای بدن است. این گیاه دارای مواد مغذی مثل فيبر، منيزيم، ويتامين ب۶، پتاسيم، مس و ویتامین C است.

خوردن پیازچه قند خون را پایین آورده و همچنین باعث کاهش کلسترول بد خون می‎شود. این گیاه غنی از ویتامین C است و برای تقویت سیستم ایمنی، سلامت قلب و عروق، پیشگیری از بیماری‎های چشمی و چین و چروک موثر است.

از دیدگاه طب سنتی طبیعت پیازچه گرم و خشک است. برگ‎هاي سبز پيازچه باعث رفع بيماري‎هاي روحي مي‎شود. مصرف پيازچه پخته باعث نرمي مزاج شده و برای ناراحتي‎هاي شكم بسيار مفيد است. پيازچه پخته بسيار ادرارآور بوده و براي ناراحتي‎هاي روده‎اي بسيار مناسب است.
 
آشپزی مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار