گرانبهاترین مرواریدهای جهان
کد خبر: ۴۱۵۶
تاریخ انتشار: 2015 July 07    -    ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵


مروارید تنها سنگ قیمتی است که توسط یک ارگانیسم زنده ایجاد می‌شود و قرن‌هاست که به دلیل نادر بودن و زیبایی خیره‌کننده مورد ستایش و توجه قرار می‌گیرد. ارزش یک مروارید ترکیبی از عواملی چون درخشندگی، رنگ،اندازه، تقارن و عدم وجود ناخالصی است.
 با توجه به اینکه قیمت مرواریدهای طبیعی در سال‌های اخیر افزایش سرسام‌آوری داشته است تعجبی ندارد که گران‌بهاترین مرواریدهای جهان میلیون‌ها دلار قیمت‌گذاری شوند.  نادر، شاهوار و گران‌قیمت، تمامی مرواریدهای فهرست پیش رو میلیون‌ها دلار قیمت دارند. از کلئوپاترا تا الیزابت تیلور و از کوکو شانل تا ادری هپبورن، جواهرات مرواریدنشان همیشه در میان زنان نمادین تاریخ، جایگاه ویژه‌ای داشته است.  مرواریدهای طبیعی و امضادار کارتیه همیشه ترکیبی موفقیت‌آمیز و رکوردشکن در حراجی‌ها داشته است و در این زمینه تقریبا بی‌رقیب است.

 مروارید گران‌قیمتی که بازیگر مطرح هالیوود ریچارد برتون در تولد 37 سالگی الیزابت تیلور در قالب گردنبند کارتیه به او هدیه داد و در سال 1969  سی و هفت هزار دلار قیمت داشت 42 سال بعد با ارزش سیصد برابری و به قیمت 11/8 میلیون دلار در حراج کریستی نیویورک به فروش رسید. این الماس گلابی شکل که لا پرگرینا (La Peregrina) نامیده می‌شود 550 سال قدمت دارد، یکی از مهم‌ترین الماس‌های جهان محسوب می‌شود و زمانی به شاه فیلیپ دوم اسپانیا و ملکه ماری اول تعلق داشته است.
 گردنبند دو رشته‌ای مروارید بارودا (Baroda) از نظر قیمت در جایگاه دوم قرار دارد و در سال 2007 میلادی به قیمت 7/1 میلیون دلار در حراج کریستی به فروش رسیده است. این گردنبند دو رشته‌ای استثنایی و تاریخی از 68 مروارید تشکیل شده است و زمانی جزئی از یک گردنبند هفت رشته‌ای بوده و به یک مهاراجه هندی تعلق داشته است. مرواریدهای این گردنبند یک رنگ 10 تا 16 میلیمتر ضخامت دارد و با یک قفل مروارید نشان کوسنی شکل که کارتیه آن را طراحی کرده به یکدیگر بسته می‌شود.

در جایگاه سوم گردنبند تک رشته‌ای مروارید معروف دوشس ویندزور قرار دارد که در سال 2007  در حراج ساتبی به قیمت 4/8 میلیون دلار به فروش رسیده است. این گردنبند زمانی به ملکه ماری همسر جورج پنجم تعلق داشته است و پس از آن به فرزند آنها دوک ویندزور به ارث رسیده است. تصاویر متعددی از دوشس ویندزور وجود دارد که در آنها این گردنبند منحصربفرد 14 اینچی متشکل از 28 مروارید را به گردن آویخته است. این گردنبند اولین بار در سال 1987 که  مجموعه جواهرات دوشس ویندزور به حراج گذاشته شد توسط طراح مطرح دنیای مد و لباس کلوین کلاین خریداری شده است.

در جایگاه چهارم این فهرست گردنبند دو رشته‌ای کارتیه با یکصد و بیست مروارید سفید نزدیک به کرم روشن با مرواریدهایی 6/5 تا 12/5 میلیمتر خودنمایی می‌کند که در سال 2012 به قیمت 3/7 میلیون دلار در حراجی کریستی به فروش رسیده است. گردنبند مروارید کودری «Cowdray » با مرواریدهای خاکستری رنگ درخشان و بی‌نظیر نیز در حراجی کریستی در سال 2012 به قیمت 3/3 میلیون دلار به فروش رسیده است. این گردنبند تک رشته‌ای متشکل از 38 مروارید طبیعی خاکستری بخشی از مجموعه جواهرات کلکسیونر مشهور بانو پیرسون «Pearson» بوده است که در سال 1932 درگذشته است. این گردنبند به همراه گوشواره‌های مروارید خاکستری ملکه یوجین جایگاه پنجم گران‌قیمت‌ترین مرواریدهای جهان قرار دارد.


 

مدآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار