طنز: شروط تصفیه وام ۱۰ میلیونی ازدواج
کد خبر: ۴۱۲۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 June 26    -    ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
حالا عرض من این است که این تازه عروس دامادهای عزیز هم حواسشان جمع باشد، یک وقت بعد گرفتن وام (!) ملتفت نشوند که مثلا حق ندارند تا تصفیه حساب بچه دار شوند و...
اختصاصی «تابناک باتو»؛ به تمام نوعروسان و نودامادان عزیزی که از شنیدن خبر وام ۱۰میلیون تومانی شوق زده‌اند و سر از پا نمی‌شناسند، تبریک عرض می‌کنم. راستش حال آن‌ها را خوب درک می‌کنم، چون شباهت عجیبی به حال دو سال پیش ما دانشجویان سال آخر دکترای دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

وقتی خبر وام ۱۰ ملیون تومانی بانک ملی را شنیدیم، ما هم شوق زده بودیم و در پوست خود نمی‌گنجیدیم. هر طور بود ضامن را جور کردیم و چک دوازده میلیونی و گواهی کسر از حقوق ضامن و... و بعد از مدتی در انتظار ماندن وام را دریافت کردیم. بعد هم شاد و دلخوش از رساله‌مان دفاع کردیم و رفتیم دنبال مدرکمان... عده‌ای به این امید که دیگر با مدرک دکترا کاری دست و پا کنند و عده‌ای دیگر به امید اضافه حقوق‌های ناچیزی که خوب به هر حال بعد از چهار، پنج سال دود چراغ خوردن و شهریه پرداختن و وقت گذاشتن و خون به جگر شدن حقمان بود... اما چشمتان روز بد نبیند!

پس از چند روز دوندگی و کاغذ بازی و... تازه فهمیدیم تا وام ۱۰ میلیونی تصفیه نشود، از مدرک که چه عرض شود... از یک گواهی فارغ التحصیلی هم خبری نیست و این گونه بود که رفتیم پی کارمان تا سه سال دیگر.
 
حالا عرض من این است که این تازه عروس دامادهای عزیز هم حواسشان جمع باشد، یک وقت بعد گرفتن وام (!) ملتفت نشوند که مثلا حق ندارند تا تصفیه حساب بچه دار شوند و به بچه تا تصفیه با بانک شناسنامه داده نمی‌شود... یا حق خروج از کشور را ندارند برای مثلا زیارت عتبات. یا شناسنامه‌ها و قباله ازدواج خودشان و هفت پشتشان مصادره می‌شود که نکند بازپرداخت وام عقب بیفتد یا آن را اختلاس کنند و از کشور متواری شوند.... از ما گفتن بود؛ دیگر خود دانید.
نویسنده: لیلا میرزایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
1
خانم میرزایی ممنون از مطلب قشنگتان،متنتان مرا برد به دوران دانشجویی خودم،استرس شهریه از یک طرف و از سرگذرانیدن واحدها از طرف دیگر اصلا این هوای گرم تابستان مرا می برد به راهروهای دانشگاه و بحث با مسئول آموزشی بر سر شهریه،یه جمله میگم میدونم که شما درکش می کنید:
همه زندگی کردند و در کنارش درس خوندند ،اما من درس خوندم و در کنارش زندگی هم نکردم...
پاسخ ها
meysu
| |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
مثل اینکه درسو دانشگاه رو خیلی جدی گرفتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار