بزرگراه برقی در سوئد راه‌اندازی شد +عکس
کد خبر: ۴۱۱۵۷
تاریخ انتشار: 2016 June 26    -    ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
استفاده از کابلهای برق در جاده ها تا مدتها تنها به عنوان یک ایده در نظر گرفته می شد اما حالا نسل جدیدی از سیستم حمل  و نقل جاده ای در سوئد راه اندازی شده که امید می رود با توسعه آن کمک زیادی به تلاشهای جهانی برای کاستن از آلاینده های کربنی صورت گیرد. 
 
بزرگراه برقی در سوئد راه‌اندازی شد +عکس

این کشور با هدف خداحافظی بخش حمل و نقل آن از سوختهای فسیلی تا سال ۲۰۳۰ پروژه های مختلفی را آغاز کرده که بزرگراه برقی یکی از آنهاست. این پروژه آزمایشی راه را برای توسعه جاده های برقی در سالهای پیش رو هموار می کند. 
 
این بزرگراه برقی eHighway نام دارد و در واقع سیستم حمل و نقلی جدید برای خودروهای برقی محسوب می شود که توسعه آن با همکاری شرکت زیمنس آلمان صورت گرفته است. 
 
با کامل شدن این پروژه، بزرگراهی به طول ۲ کیلومتر در شمال استکهلم، پایتخت سوئد به عنوان نخستین بزرگراه برقی این کشور برای خودروهای سبک و سنگین به کار گرفته خواهد شد. استفاده از این پروژه به مدت دو سال صورت خواهد گرفت. 
 
این نوآوری شباهت زیادی به سیستم تراموای برقی دارد که نیروی برق مورد نیاز خودروها از طریق کابلهای مخصوصی تأمین می شود. این کابلها از یک سو به شبکه برق نصب شده در بالای جاده و از سوی دیگر به بخشی در زیر وسیله نقلیه متصل می شود تا از این طریق نیروی الکتریکی لازم به آن برسد. 
 
پیش بینی می شود این سیستم جدید نه تنها به صرفه جویی چشمگیری در مصرف انرژی منجر شود بلکه کمک زیادی نیز به کاهش آلاینده های کربنی می کند. 
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار