نوشیدن آب زیاد پوست را جوان می‌کند؟
کد خبر: ۴۰۹
تاریخ انتشار: 2015 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
زمانی نوشیدن آب می‌تواند از چروک شدن صورت شما جلوگیری کند که بدن از بی‌آبی شدید رنج ببرد.
این روزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زیبایی، پیری پوست و چین و چروک‌های آن است و هر کسی به نوعی می‌خواهد این روند پیری  را متوقف کند و نگذارد که چهره و ظاهرش طراوت روزهای جوانی را از دست بدهد.

واضح است که در این زمینه توصیه‌های درست و نادرست زیادی بین افراد دهان به دهان می‌چرخد و هرکس سعی می‌کند تا جایی که می‌تواند عمل به چنین توصیه‌هایی را وارد عادت‌های روزانه خود کند اما گاهی عمل به یک توصیه غلط، فرد را به اشتباه می‌اندازد تا جايي كه دیگر دنبال راه‌حل‌ها و درمان‌های درست نمي‌رود.

نویسنده این مطلب دکتر شری فلدمن یکی از متخصصان معروف پوست در کالیفرنیا، حدود20 سال است در بورلی هیلز مسئولیت یکی از معروف‌ترین مراکز پوست و زیبایی را بر عهده داشته و با رسانه‌های مختلف  و معروف دنیا همکاری داشته است.

اشتباه اول

آب  سرچشمه جوانی است

درستش این است:

زمانی نوشیدن آب می‌تواند از چروک شدن صورت شما جلوگیری کند که بدن از بی‌آبی شدید رنج ببرد. علت اصلی چروک شدن و پیری پوست، نور آفتاب، بالا رفتن سن و بیشتر از همه ژنتیک فرد است. قاعدتا با ژن‌های خود که نمی‌توانید کاری کنید زيرا از والدین به ارث رسیده‌اند اما می‌توانید عامل دوم پیری یعنی آفتاب را تحت کنترل خود درآورید. برای این کار باید در همه مواقع از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.کرم‌های حاوی رتینوئید هم اثر خارق‌العاده‌ای در جلوگیری از پیری پوست دارند. اگر پوست شما بتواند خودش را با این نوع کرم‌ها سازگار کند، می‌توان با اطمینان گفت که این نوع محصولات بیش از هرچیز از ایجاد چروک‌ها جلوگیری می‌کنند.


اشتباه دوم

 مرطوب‌کننده‌ها چروک‌ها را کمتر می‌کنند

درستش این است:

کرم‌های مرطوب‌کننده فقط روی پوست می‌نشینند و آب مورد نیاز آن را تامین می‌کنند، در واقع آب و چربی را روی پوست نگه می‌دارند كه  در نتیجه پوست خشک و بدون آب به نظر نخواهد رسید. بعد از اینکه پوستتان را می‌شویید طبیعی است که روی آن احساس خشکی كرده و حتی خطوط خیلی ریزی را روی پوست مشاهده کنید که با استفاده از مرطوب‌کننده از بین می‌روند. زيرا این خطوط به دليل خشکی زیاد نمایان شده و در اصل خطوط ناشی از پیری نیستند، اما باید بدانید که هر مرطوب‌کننده‌اي برای همه خوب نیست مثلا اگر پوست چربی دارید، استفاده از مرطوب‌کننده می‌تواند وضعیت آکنه‌های صورتتان را بدتر کند.


اشتباه  سوم

 روزهای ابری ضدآفتاب  نمی‌خواهد

درستش این است:

باید بدانید که پوست شما همیشه به ضدآفتاب نیاز دارد، یعنی هر روز و جدا از اینکه هوا آفتابی باشد یا بارانی. اشعه‌های فرابنفشی که به زمین می‌رسند شامل 2 نوع اشعه UVA  و UVB است. در روزهای ابری برخی از اشعه‌های UVB فیلتر می‌شوند و در نتیجه پوست در چنین روزهایی نمي‌سوزد اما اشعه‌های UVA به راحتی از ابرها عبور می‌کنند و به زمین می‌رسند. آنها به راحتی به عمق پوست شما نفوذ می‌کنند و باعث پیری و حتی سرطان پوست می‌شود.


اشتباه چهارم

محصولی گیاهی و طبیعی عوارضی نخواهد داشت

نوشیدن آب زیاد پوست را جوان می‌کند؟

درستش این است:

هر ماده طبیعی‌اي مثل آلوورا و حتی ویتامین E ممکن است برای شما همان‌قدر عوارض جانبی ایجاد کند که محصولات ساخت دست بشر باعث آن مي‌شود. طبیعت همیشه آنقدرها هم مهربان نیست، اگر شما از یک محصول گیاهی یا طبیعی استفاده و احساس می‌کنید پوستتان ملتهب شده‌ است، بلافاصله مصرف آن  محصول را قطع کنید. اگر پوستتان واکنش ملایمی نشان داد احتمالا می‌توانید آن را با یک کرم هیدروکورتیزون درمان کنید. اما اگر واکنش پوست شدید بود، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا او با تجویز کرم‌های قوی‌تر التهابات را فروبنشاند. حتی ممکن است برای حل چنین مشکلی درمان‌های ترکیبی هم مورد نیاز باشد.


اشتباه پنجم

یک درمان برای همه جواب می‌دهد

درستش این است:

افراد با هم تفاوت دارند و به همین ترتیب پوست‌های مختلفي هم دارند. یک درمان برای پوست سفید‌ها و چشم‌آبی‌ها موثر است و اگر شما به عنوان یک آدم نه چندان سفید از آن استفاده کنید ممکن است عوارض زیادی را برایتان به همراه بیاورد. پوست هیچ کدام از آدم‌های دنیا با هم یکسان نیست پس نمی‌توان درمانی را پیدا کرد که روی پوست همه جواب بدهد و تنها یک متخصص می‌تواند درمان مناسب را به شما توصیه کند.


اشتباه ششم

لیزرها می‌توانند هر چیزی را پاک کنند

درستش این است:

 با انتخاب ليزر مناسب و با دانستن ويژگي‌هاي بافتي مي‌توان ضايعه مورد نظر را تخريب كرد.

به طور كلي كاربردهاي ليزر را به شكل زير مي‌توان دسته‌بندي كرد:

1- درمان ضايعات و خال‌هاي عروقي كه معمولا رنگ آنها قرمز روشن يا تيره است.

2- درمان انواع ضايعات رنگي و رنگدانه‌اي پوست كه شامل خال‌هاي رنگي پوست و خالكوبي‌ها مي‌شود.

نوشیدن آب زیاد پوست را جوان می‌کند؟

3- درمان و كاهش موهاي زائد بدن.

4- كاهش چين و چروك، فرورفتگي‌ها و جاي زخم‌هاي ناشي از بعضي بيماري‌هاي پوستي از قبيل آكنه.

5- درمان بعضي از انواع بيماري‌هاي پوستي از قبيل زگيل، جاي زخم‌هاي برجسته و خارش‌دار (كلوئيد) و...


اشتباه هفتم

کرم‌های گران‌تر بهتر است

درستش این است:

این را باید بدانید که هیچگاه قیمت بالاتر، ضامن بهتر بودن یک محصول نيست و این دو با هم هیچ رابطه‌ای ندارند. ممکن است یک نفر یک کرم گرانقیمت بخرد و از نظر خودش هم اثر خارق‌العاده‌ای روی پوستش داشته باشد. خب، اگر توانایی‌اش را دارد همان کرم را بخرد اما لزوما آن همان اثر را روی شما نخواهد داشت. خیلی کرم‌های نسبتا ارزان‌قیمت هستند که می‌توانند اثر خوبی روی پوست بگذارند. مهم این است که شما به طور مرتب به پوستتان برسید و قیمت اصلا ملاک خوبی برای بهتر بودن یک محصول خاص نیست.


اشتباه هشتم

زگیل‌ها ریشه دارند

درستش این است:

یک باور اشتباه بین مردم وجود دارد که اگر ریشه زگیل را از بین نبرید، دوباره برمی‌گردد. باید بدانید هر چیزی که روی پوست شما به وجود می‌آید، ریشه ندارد. زگیل را یک ویروس خاص به وجود می‌آورد و درمان آن نیز گاهی مشکل است به خصوص در جاهایی که پوست ضخیم‌تر باشد، مثل دست‌ها یا کف پا. اگر تمام سلول‌هایی که حاوی ویروس زگیل هستند از بین نروند، زگیل دوباره برمی‌گردد. راه‌های مختلفی برای درمان زگیل وجود دارد از درمان‌ها و داروهای موضعی حاوی اسید سالیسیلیک گرفته تا تزریق‌های خاص. نوع درمان‌ها با توجه به هر بیمار، محل قرارگیری زگیل و تعداد آنها متفاوت است.


اشتباه نهم

ناراحتی‌های کبدی لکه‌های قهوه‌ای می‌آورند

درستش این است:

نوشیدن آب زیاد پوست را جوان می‌کند؟

نمی‌توان هیچ ارتباطی بین لکه‌های قهوه‌ای پوستی با ناراحتی‌های کبدی پیدا کرد. این لکه‌های قهوه‌ای بیشتر به دليل نور آفتاب ایجاد می‌شوند و وقتی سن بالاتر می‌رود، پررنگ‌تر می‌شوند و بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. بهترین راه برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین لکه‌‌هایی استفاده از ضدآفتاب است. البته حفاظ‌های فیزیکی چون کلاه یا سایبان نیز می‌توانند از پوست در برابر آفتاب محافظت کنند. وقتی از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنید فراموش نکنید که به گوش‌ها و پشت دستتان هم کرم بزنید.


اشتباه دهم

آکنه به دلیل کثیفی و آلودگی به وجود می‌آید

درستش این است:

آکنه ممکن است به دلايل متعددی به وجود بیاید، بیشتر کسانی که گمان می‌کنند آکنه به دلیل آلودگی به وجود می‌آید معمولا پوست صورتشان را آنقدر می‌شویند و گاهی لیف می‌کشند که بیشتر پوست  را ملتهب می‌کنند و در نتیجه جوش‌ها بدتر می‌شوند. آکنه و جوش بیشتر وابسته به وضعیت هورمونی بدن است. البته غدد چربی و فولیکول‌های مو هم می‌توانند چنین مشکلی را ایجاد کنند. مهم این است که یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و تمام مواد مغذی را به پوستتان برسانید و زیر نظر یک پزشك متخصص نیز درمان‌های لازم را انجام دهید.

مجله سیب سبز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار