« در جستجوی دوری » رکورد سینمای آمریکا را شکست
کد خبر: ۴۰۶۵۰
تاریخ انتشار: 2016 June 21    -    ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
فیلم انیمیشن "پیدا کردن دوری" (Finding Dory) در اولین آخر هفته اکران در ایالات متحده و کانادا از جمعه تا یکشنبه در 4305 سینما 136.2 میلیون دلار فروخت و به راحتی پرفروش‌ترین فیلم شد.
« در جستجوی دوری » رکورد سینمای آمریکا را شکستدنباله فیلم موفق ˝پیدا کردن نیمو˝ تولید شرکت پیکسار رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم انیمیشن در ایالات متحده و کانادا را به نام خود ثبت کرد.
 
فیلم انیمیشن "پیدا کردن دوری" (Finding Dory) در اولین آخر هفته اکران در ایالات متحده و کانادا از جمعه تا یکشنبه در 4305 سینما 136.2 میلیون دلار فروخت و به راحتی پرفروش‌ترین فیلم شد.
 
« در جستجوی دوری » رکورد سینمای آمریکا را شکست

دنباله گزارش ورایتی، دنباله فیلم برنده اسکار "پیدا کردن نیمو" (2003) در بازار بین‌المللی نیز در 29 کشور از جمله استرالیا، آرژانتین، روسیه و چین 50 میلیون دلار به دست آورد و به این ترتیب مجموع فروش جهانی خود را تنها در سه روز به 186.1 میلیون دلار رساند.

این یک بازگشت موفقیت‌آمیز برای پیکسار شرکت سازنده فیلم‌های "داستان اسباب‌بازی" و "شگفت‌انگیزها" است که سال گذشته با "دایناسور خوب" اولین شکست تجاری خود را تجربه کرد. نقدهای مثبت و علاقه به "پیدا کردن نیمو" در موفقیت "پیدا کردن دوری" موثر بوده است.

داستان "پیدا کردن دوری" متمرکز بر کبودماهی مهربان، اما حواس‌پرتی است که در فیلم اول الن دجنرس بجای او صحبت کرد. دجنرش نقش خود در "پیدا کردن نیمو" را تکرار کرده است. آلبرت بروکس هم نقش شخصیت مارلین را تکرار کرده است. در فیلم ج

دید دوری برای پیدا کردن پدر و مادرش که خیلی وقت است آن‌ها را گم کرده، راهی سفری در اقیانوس می‌شود.

"پیدا کردن دوری" را اندرو استنتن یکی از کارگردانان "پیدا کردن نیمو" و آنگس مکلین کارگردانی کرده‌اند. 95 درصد آرای منتقدان در وبسایت راتن تومیتور مثبت بوده است.

"پیدا کردن دوری"توانست با کنار زدن "شرک سوم" که در 2007 با 121.6 میلیون دلار کار خود را شروع کرد، رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم انیمیشن در ایالات متحده و کانادا را به نام خود ثبت کند. این فیلم همچنین بعد از "دنیای ژوراسیک" (208.8 میلیون دلار فروش اولین آخر هفته در 2015) دومین فروش افتتاحیه برتر یک فیلم اکران شده در ماه ژوئن را دارد..

photo 2016 06 20 01 35 38445

در همین حال، کمدی اکشن "اطلاعات مرکزی" (Central Intelligence) از شرکت یونیورسال به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده اکران شده است، در 3508 سینما 34.5 میلیون دلار فروخت و در رده دوم قرار گرفت. دواین جانسن و کوین هارت در این پروژه 50 میلیون دلاری بازی می‌کنند.

جانسن و هارت در "اطلاعات مرکزی" نقش دو دوست دوران دبیرستان را دارند که همدیگر را در فیس‌بوک پیدا می‌کنند. یکی از آن‌ها اکنون مامور سیا است و دیگری حسابدار است. آن‌ها وارد دنیای جاسوسی در سطح بین‌الملل می‌شوند و...

"اطلاعات مرکزی" را راوسن مارشال تربر کارگردانی کرده است. 67 درصد آرای منتقدان در راتن تومیتوز مثبت بوده است.

فیلم ترسناک "احضار روح 2" (The Conjuring 2) که هفته پیش قهرمان گیشه‌های فروش بود، این هفته با 62 درصد کاهش 15.6 میلیون دلار به دست آورد و به رده سوم رفت. "حالا من را می‌بینی 2» (Now You See Me 2) از شرکت لاینزگیت و "وارکرافت" (هنر نبرد / Warcraft) از شرکت یونیورسال، فهرست پنج فیلم پرفروش هفته بازار آمریکای شمالی را کامل کردند.
 
هنرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار