قصاص ، سرانجام قاتل پزشک اردبیلی
کد خبر: ۴۰۶۳۶
تاریخ انتشار: 2016 June 21    -    ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
حجت الاسلام محمد علی قاصدی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: حکم قصاص پرونده معروف به پزشک اردبیلی که در آن دکتر پیرزاده به قتل رسیده بود توسط دیوان عالی کشور تایید شده و پس از ماه مبارک رمضان به اجرا درمی آید.
 
وی افزود: پزشک اردبیلی در مکانی خارج از محل کار خود در جریان یک درگیری به قتل رسیده بود که ارتباطی با مسایل درمانی نداشت و نیروهای انتظامی و دستگاه قضا پس از اطلاع از واقعه به موضوع ورود کردند.
 
رییس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه بیان کرد: برخی رسانه ها نباید بدون اطلاع کافی از موضوع خبر قتل پزشک اردبیلی را منتشر می کردند چرا که اخبار کم دقت و شایعه ها در حاشیه این موضوع در حال تبدیل شدن به یک بحران در سطح ملی بود و بازتاب های نامناسب بسیاری به همراه داشت.
 
او اضافه کرد: برخی خبرهای انتشار یافته بدون هماهنگی با دادستانی به عنوان مسوول پرونده باعث بروز مشکلاتی شده بود که با ورود دستگاه قضا به موضوع ، مساله خاتمه یافت.
حجت الاسلام قاصدی گفت: اخبار حوادث و به ویژه پرونده های قضایی باید با هماهنگی های لازم انتشار یابد چراکه گاهی می تواند موجب بروز تنش های اجتماعی و حتی مشکلات سیاسی برای کشور شود و از این رو نشر جزییات پرونده ها پیش از صدور حکم نهایی به جز با صلاح دید دادستانی قابل قبول نیست.
 
وی تصریح کرد: دستگاه قضا خود را در زمینه حفظ امنیت عمومی و آسایش روانی جامعه مسوول دانسته و در پرونده های مرتبط با رسانه ها که در آن نسبت به انتشار اخبار نادرست و یا تشویش اذهان عمومی اقدام شود، مدعی العموم ورود می کند.
 
دکتر اصغر پیرزاده ، فوق تخصص خون شناسی و سرطان مرداد سال گذشته در جریان یک درگیری در واحدی مسکونی در اردبیل توسط جوانی حدود 22 ساله با سلاح سرد به قتل رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار