همسر قاتل همجنسگرایان آمریکایی با او شریک جرم است+ عکس
کد خبر: ۴۰۲۳۵
تاریخ انتشار: 2016 June 16    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
همسر مهاجم اورلاندو از حمله خبر داشته است دادستان درصدد است که همسر متین را به همدستی در 49 فقره قتل، 53 فقره اقدام به قتل، عدم اطلاع رسانی به مجری قانون دربارۀ وقوع حمله و دروغ گفتن به مأموران فدرال متهم کند.
 
یک منبع امنیتی می‌گوید همسرِ عمر متین، فرد مسلحی که با حمله به باشگاه همجنس‌گرایان در شهر اورلاندوی امریکا 49 نفر را کشت، از طرح عمر خبر داشته و به زودی دستگیر و تفهیم اتهام می‌شود. عمر متین که اصالتاً افغان و تبعۀ امریکا بود، روز یکشنبه (23 خرداد) با حمله به این باشگاه در ایالت فلوریدا، خونین‌ترین حملۀ مسلحانه در تاریخ امریکا را رقم زد.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه (26 خرداد) به نقل از یک منبع امنیتی نوشت یک هیأت منصفۀ فدرال تشکیل شده و این هیأت احتمالاً روز چهارشنبه نور سلمان، همسر عمر را متهم می‌کند.  پیشتر سناتور آنگوس کینگ، عضو کمیتۀ اطلاعاتی مجلس سنای امریکا گفته بود: «به نظر می‌رسد وی (نور سلمان) اطلاعاتی دربارۀ آن‌چه به وقوع پیوست، داشته است.»
 
وی در گفت‌وگو با شبکۀ خبریِ سی.ان.انِ امریکا افزود: «وی (نور سلمان) قطعاً در حال حاضر یک مظنون است و به نظر می‌رسد حاضر به همکاری است و می‌تواند اطلاعات مهمی به ما ارائه دهد.»

شبکۀ فاکس نیوزِ امریکا نیز به نقل از یک منبع در پلیس فدرال امریکا (اف.بی.آی) اعلام کرد دادستان درصدد است که همسر متین را به همدستی در 49 فقره قتل، 53 فقره اقدام به قتل، عدم اطلاع رسانی به مجری قانون دربارۀ وقوع حمله و دروغ گفتن به مأموران فدرال متهم کند.

به گزارش شبکۀ خبری ان.بی.سیِ امریکا، نور سلمان به مأموران فدرال اعلام کرده است که وی سعی داشته همسرش را از اجرای این طرح منصرف کند، با این‌ حال یکبار متین را با خودرو به محل باشگاه رسانده تا پیش از حمله به بررسی محل بپردازد.

ستاره یوسفی، همسر سابق متین پس از وقوع حملۀ مرگبارِ اورلاندو به خبرنگاران گفت همسر سابقش تعادل روانی نداشته و وی را کتک می‌زده است. وی همچنین گفت پس از گذشت چهار ماه از زندگی مشترکش با متین، از خانه فرار کرده است.

منابع امریکایی می‌گویند عمر متینِ 29 ساله که پس از سه ساعت تیراندازی و درگیری در باشگاه در نهایت به ضرب گلولۀ نیروهای پلیس کشته شد، در حین تیراندازی به پلیس زنگ زده و به گروه‌های مختلف افراط‌گرا اعلام وفاداری کرده است.
 
براساس تحقیقات پلیس، مهاجم اورلاندو احتمالاً خود یک افراط‌‎گرا بوده است، اما هیچ مدرکی دال بر این‌که گروه‌های خارجی مانند داعش به وی کمک کرده یا به او آموزش داده باشند، وجود ندارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا پس از حضور در نشست شورای امنیت ملیِ کاخ سفید در جمع خبرنگاران دربارۀ متین گفت: «به نظر می‎رسد که او یک مردِ جوانِ خشمگین، آشفته و متزلزل بوده است که افراط‌گرا شده است.»

عمر متین فرزندِ یک زوج مهاجرِ افغان، تبعۀ امریکا و متولد شهر نیویورک بود و اکنون گمانه‌زنی‌ها دربارۀ انگیزۀ وی از این حمله و گرایشات سیاسی و مذهبی‌اش به شدت افزایش یافته است.تعدادی از مشتریان باشگاهِ همجنسگرایانِ اورلاندو به رسانه‌ها گفته‌اند که عمر متین خود از مراجعه‌کنندگان به سایت‌های زوج‌یابی همجنسگرایان بود و بارها در این باشگاه حضور یافته بود.

ghateloland.jpg
مرجع : عصر ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار