طرز تهیه سوپ جو با شیریک پیش غذای خوشمزه
کد خبر: ۴۰۱۵۷
تاریخ انتشار: 2016 June 17    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
سوپ شیر با داشتن مقدار قابل توجهی کلسیم و انواع ویتامین ها غذایی مقوی و بسیار مفید برای کودکان و سالمندان محسوب میشود. این سوپ با ساده ترین مواد اولیه وهزینه کمی تهیه میشود.
طرز تهیه سوپ جو با شیرسوپ شیر با داشتن مقدار قابل توجهی کلسیم و انواع ویتامین ها غذایی مقوی و بسیار مفید برای کودکان و سالمندان محسوب میشود. این سوپ با ساده ترین مواد اولیه وهزینه کمی تهیه میشود. 
 
موادلازم:
 
هویج 3 عدد    سیب زمینی 1 عدد  .  جو پرک 1 لیوان  .  بلغور گندم 1/2 لیوان

آرد 1 قاشق غذاخوری  .  مرغ 200 گرم  .  آبلیمو 3 قاشق غذاخوری .  پیاز 1 عدد

شیر 6 لیوان  .  جعفری خرد شده برای تزیین  .  نمک و فلفل و خامه به مقدار لازم
 
طرز تهیه سوپ جو با شیر 
 
طرز تهیه :
 
جو و بلغور را از 1 ساعت قبل در مقداری آب سرد خیس دهید ، هویج و سیب زمینی را خرد کنید و کنار بگذارید.

پیاز را خرد کنید و همراه با مرغ و 4 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم بپزید و پس از 1 ساعت جو ، بلغور و هویج را به آن اضافه کنید ، پس از 1 ساعت سیب زمینی خرد شده را اضافه کنید ، دقت کنید در تمام مراحل حرارت زیر ظرف کاملا ملایم و درب ظرف بسته باشد.
وقتی مواد کاملا پختند در ظرف را بردارید و اجازه دهید تا کمی آب سوپ کشیده شود و اگر مرغی که استفاده کردید دارای استخوان بود آن را جدا کنید ، پس از اینکه آب سوپ کشیده شد ، 1 قاشق غذا خوری آرد را در 1 لیوان شیر سرد حل کنید و داخل سوپ بریزید و مخلوط کنید سپس باقیمانده شیر را کم کم به سوپ اضافه کنید ، توجه داشته باشید که یکباره تمام شیر را داخل ظرف نریزید.

پس از اضافه کردن شیر و تا آخرین مرحله پخت در ظرف را باز بگذارید و کمی حرارت را بیشتر کنید و هرچند دقیقه یکبار سوپ را هم بزنید ، اغلب 1 ساعت بعد از اضافه کردن شیر ، سوپ آماده مصرف است ، از 1 ساعت به بعد هرچه سوپ بیشتر روی حرارت باشد غلیظ تر میشود که این بستگی به خودتان دارد.

چند دقیقه قبل از سرو آبلیمو و فلفل را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید و نمک آن را تست نمائید ، سوپ را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با جعفری خرد شده و مقداری خامه تزئین کنید ( میتوانید سوپ را داخل میکسر بزنید تا یکدست شود سپس سرو کنید ).

برای: 3 نفر
حاضر است در : 180 دقیقه
وعده: پیش غذا, شام    
دسته بندی دستور آشپزی : انواع آش    
مواد لازم : آبلیمو, آرد, پیاز, جو, سبزیجات, سیب زمینی, شیر, مرغ    
 
ایران کوک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار