عادات نادرستی که زشت تان می کنند
کد خبر: ۴۰۱
تاریخ انتشار: 2015 May 09    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
عادات بد می تواند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد و از جذابیت تان بکاهد که ما تعدادی از آنها را برایتان آورده ایم.

در آینه به خودتان نگاه کنید؟ آیا از چهره خود راضی هستید یا چیزی شما را آزار می دهد؟ عادات بد می تواند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد و از جذابیت تان بکاهد که ما تعدادی از آنها را برایتان آورده ایم.

۱: خوابیدن با آرایش

حتما برای شما هم پیش آمده که با آرایش صورت به رختخواب روید. پس تعجبی ندارد که صبح فردا از چهره خود متعجب شوید. سعی کنید شب ها قبل از خواب، آرایش تان را پاک کنید تا منفذهای پوستی شما نفس بکشند. مهم نیست چقدر خسته اید، این کار کمتر از ۲ دقیقه زمان می برد.

۲: استفاده از لوازم آرایش کثیف

عادات نادرستی که زشت تان می کنند

قلم مو، برس، اسفنج، پد و دیگر لوازم آرایشی شما باید تمیز باشد. این لوازم باید هر چند وقت یک بار شسته شوند تا سلول های مرده پوست و گرد و غبار آنها از بین رود. دلیل جوش، آلرژی و عفونت های پوستی، تمییز نبودن لوازم آرایشی شما است. اگر به دنبال سریع ترین راه برای از بین بردن باکتری و عفونت ها هستید، لوازم آرایش کهنه را با نو تعویض کنید.

۳: جویدن ناخن

عادات نادرستی که زشت تان می کنند

یکی از بدترین عادت ها! ناخن جویدن نه تنها زیبایی تان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه برای سلامتی شما هم ضرر دارد. در طول روز به دلیل لمس اشیا مختلف، باکتری های زیادی روی دست و زیر ناخن های شما جمع و با جویدن آنها، به دهان تان منتقل می شوند. چه کسی ناخن های کوتاه و جویده شده را می پسندد؟ به جای آن، آدامس بجوید. حتی می توانید از لاک های تلخ استفاده کنید تا شما را از این کار باز دارد.

۴: جویدن لب

عادات نادرستی که زشت تان می کنند

جویدن لب ها از یک طرف موجب خشک شدن بیشتر لب و از طرف دیگر باعث می شود شما این کار را مدام تکرار کنید. این عادت بدی است که باید به سرعت کنار بگذارید. راه حل آن نیز ساده است. یک عدد مرطوب کننده لب بخرید و مرتب آن را به لبانتان بمالید.

۵: عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

عادات نادرستی که زشت تان می کنند

پوست خشک زود چروک می شود. هیچ کس نمی خواهد بزرگ تر از سن اش به نظر آید. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، همه ما باید قبل از خروج از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. برنزه شدن برای همه جذابیت دارد اما فراموش نکنید که آفتاب بی رحم است و اشعه های آن بر پوست شما تاثیر منفی می گذارد. مصرف کرم ضد آفتاب باید عادت هر روز شما باشد.

۶:فشار دادن جوش

تقریبا همه ما در طول زندگی خود حداقل یک بار این کار را انجام داده ایم. اگر می خواهید در دراز مدت ظاهری زیبا داشته باشید، از فشار دادن جوش هایتان پرهیز کنید. این عادت، بدترین کاری است که می توانید با پوست تان انجام دهید زیرا موجب زخم و عفونت می شود. بهترین راه این است که هر روز به خوبی صورتتان را با لوسیون های ضد باکتری، صابون های مخصوص و کرم بشویید.

۷: شانه کردن موهای خیس

عادات نادرستی که زشت تان می کنند

از شانه کردن موهای خیس، پس از حمام بپرهیزید. بگذارید کاملا خشک شوند سپس آنها را شانه کنید. اگر زمان کافی برای خشک شدن موهایتان ندارید، از سشوار استفاده کنید. فقط دقت کنید درجه گرمای آن زیاد نباشد.

۸: بستن مو، مدل دم اسبی

استفاده از این مدل مو به مرور زمان ریشه مو را ضعیف می کند. به علاوه ریزش آن نیز زیاد می شود. برای جلوگیری از این شرایط، هر چند وقت یک بار به موهایتان استراحت دهید.

۹: کندن موهایی که هنوز رشد نکرده اند

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با موچین به جان موهایی که هنوز کاملا رشد نکرده اند می افتند، باید بگوییم که این کار مضرات بسیاری دارد: عفونت، کبودی و زخم.

۱۰: کاهش وزن زیاد

عادات نادرستی که زشت تان می کنند

کاهش وزن زیاد ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می دهد. چربی تنها چیزی نیست که شما از دست می دهید، در این روند متابولیسم بدن کند می شود، ماهیچه ها از بین می روند، بدن دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین ها می شود، پوست، مو و ناخن های شما نیز آسیب می بیند. سعی کنید مواد غذایی سالم مانند میوه، سبزیجات و حبوبات مصرف و نوشیدنی های شیرین و هله و هوله را حذف کنید. ورزش را از یاد نبرید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار