آموزش تصویری پخت نان کره ای
کد خبر: ۳۹۳۷۴
تاریخ انتشار: 2016 June 11    -    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
در ادامه آموزش خوراکی های مناسب با سفره افطار، امروز تصمیم داریم شما را با تهیه یک نان کره ای ساده و خوشمزه آشنا کنیم. این نان، بسیار نرم و خوشمزه است و از آن می توان در کنار سفره افطار استفاده کرد.
آموزش پخت نان کره ایدر ادامه آموزش خوراکی های مناسب با سفره افطار، امروز تصمیم داریم شما را با تهیه یک نان کره ای ساده و خوشمزه آشنا کنیم. این نان، بسیار نرم و خوشمزه است و از آن می توان در کنار سفره افطار استفاده کرد.

مواد لازم:

آرد: 800 گرم
شکر: 30 گرم
مایه خمیر: یک قاشق غذاخوری
آب: 400 میلی لیتر
نمک: یک و نیم قاشق چایخوری
کره: 100 گرم
کنجد برای تزئین

آموزش پخت نان کره ای

طرز تهیه:

ابتدا مواد خشک شامل آرد، نمک، شکر و مایه خمیر را با یکدیگر مخلوط می کنیم و بعد آب ولرم را به تدریج به آن اضافه کرده و مخلوط را به مدت پنج دقیقه، خوب هم می زنیم.

آموزش پخت نان کره ای

کره را که به دمای اتاق رسیده است را به مواد قبلی اضافه می کنیم و باز هم به مدت پنج دقیقه مواد را هم می زنیم. روی ظرف را با پوششی پلاستیکی می پوشانیم و حدود یک ساعت و نیم به آن اجازه می دهیم تا حجمش دو برابر شود.

آموزش پخت نان کره ای

سپس خمیر را بر روی یک سطح صاف پهن کرده و آن را خوب ورز می دهیم. بعد آن را به بیست قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

آموزش پخت نان کره ای

خمیرهای کوچک را روی دستمال قرار داده و روی آنها را با یک حوله و یا دستمال می پوشانیم و نیم ساعت صبر می کنیم تا باز هم حجم آنها افزایش بیابد. 

آموزش پخت نان کره ای

روی خمیر مقداری کنجد می ریزیم و آنها را در فر با حرارت 200 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار می دهیم تا طلایی رنگ شود.

آموزش پخت نان کره ای

آموزش پخت نان کره ای

نان های کره ای آماده است. نوش جان و التماس دعا!

آموزش پخت نان کره ای

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: videoculinary
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار