جزئیاتی تازه از مراسم خاکسپاری قهرمان بوکس جهان+عكس
کد خبر: ۳۹۲۳۳
تاریخ انتشار: 2016 June 07    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
العربیه گزارش داد یک روحانی آمریکایی که از آشنایان محمد علی کلی بوده، قرار است روز پنجشنبه با حضور 18 هزار نفر در ساختمان رستوران های "کنتاکی چیکن" در شهر لوییویل بر پیکر قهرمان بوکس جهان نماز میت را اقامه کند.

العربیه در گفتگوی تلفنی با این روحانی آمریکایی که "زید سلیم شاکر" نام دارد گزارش داد وی قرار است در سالنی مختص شبکه رستورانهای "کنتاکی چیکن" بر پیکر وی نماز گزارد؛ چرا که به گفته این روحانی آمریکایی هیچ مسجدی ظرفیت 18 هزار نفری که برای شرکت در این مراسم جا رزرو کرده اند را ندارد.

اقامه نماز میت بر پیکر
تصویر سمت راست: محمد علی کلی به همراه پدر و مادر و برادرش رحمان/ تصویر سمت چپ: محمد علی و روحانی آمریکایی زید سلیم شاکر


شیخ زید سلیم شاکر از 6 سال پیش تا کنون مشاور مذهبی محمد علی و خانواده اش بوده است. وی از آمریکایی های سیاه پوست ایرلندی تبار است که در سال 1956 با نام "Ricky Daryl Mitchell" در شهر برکلی در ایالت کالیفرنیا متولد و پس از آن که در 21 سالگی مسلمان شد، نام خود را به "زید سلیم شاکر"  تغییر داد. وی 7 سال در سوریه در خصوص علوم اسلامی مطالعه کرد و یک سال نیز در قاهره عربی خواند.


اقامه نماز میت بر پیکر
آخرین تصویر محمد علی پیش از انتقال به بیمارستان

این روحانی آمریکایی در گفتگو با العربیه اعلام کرد نماز میت بر پیکر محمد علی کلی در " Freedom Hall" (سالن آزادی) متعلق به شبکه رستورانهای کنتاکی در شهر لوییویل اقامه خواهد شد؛ اما دفن پیکر وی روز جمعه در بخش اسلامی گورستان "Cave Hill" و با حضور بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا انجام می شود. قرار است بیل کلینتون در گرامیداشت وی که به گفته این روحانی آمریکایی نماینده "اسلام معتدل" در جهان است، سخنرانی کند.

اقامه نماز میت بر پیکر
نماز خواندن محمد علی کلی پیش از یک نشست مطبوعاتی و درخواست ها در آمریکا برای قرار دادن تصویر وی بر روی دلار


کلینتون و اردوغان در میان شرکت کنندگان در مراسم محمد علی کلی

علاوه بر "بیلی کریستال،" بازیگر و کمدین آمریکایی و "براینت گامبل،" خبرنگار ورزشی، "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه نیز قرار است در این مراسم حاضر شود.

این روحانی آمریکایی همچنین تصریح کرد: قبر این قهرمان بوکس در محل مقبره مشترک پدر و مادر محمد علی که در" Green Meadows Memorial" قرار دارد، نخواهد بود. این در حالی است که رودولف، برادر وی پیش از تغییر نامش به رحمان ( که هنگام برگزیدن اسلام آن را انتخاب کرد)  در سال 2013 در مصاحبه با روزنامه "سان" انگلیس گفت: محمد علی وصیت کرده او را نزدیک قبر پدر و مادرش دفن کنند و بر روی سنگ مزار وی سخنان کشیش آمریکایی "مارتین لوتر کینگ،" را بنویسند که گفته بود: تلاش می کنم یک چیز را دوست بدارم، به انسانیت عشق ورزم و به آن خدمت کنم. تلاش می کنم به گرسنگان غذا بدهم و بر برهنگان لباس بپوشانم.

اقامه نماز میت بر پیکر
محمد علی کلی به همراه پدر و مادرش و تصویری از سنگ مزار آن دو

این در حالی است که شیخ زید، روحانی نزدیک به محمد علی به العربیه گفت که نوشتن این سخنان بر مزار وی جز وظایف او نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار