راه های مطمئن برای آب کردن چربی های لجوج شکم
کد خبر: ۳۸۵۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 June 18    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
شاید برای شما هم این پرسش مطرح شده باشد که چرا با وجود تلاش های بسیار برای کاهش وزن، چربی های شکمتان به سختی آب میشوند و در برابر روش های مختلف کاهش وزن از خود مقاومت نشان می دهند... .
چربی های لجوج شکمتان را چگونه آب کنید؟++++++++++++++  اختصاصی «تابناک باتو»؛ شاید برای شما هم این پرسش مطرح شده باشد که چرا با وجود تلاش های بسیار برای کاهش وزن، چربی های شکمتان به سختی آب میشوند و در برابر روش های مختلف کاهش وزن از خود مقاومت نشان می دهند.
 
چربی های لجوج شکمتان را چگونه آب کنید؟++++++++++++++ 
 
ما در اینجا به بررسی علل و راهکارهای این موضوع پرداخته ایم که به شرح زیر است؛

1) عملکرد روده ها


اگر چربی های شکمتان به راحتی آب نمی شوند، شاید مشکلی در روده هایتان وجود داشته باشد. روده ها از باکتری های خوب و بد تشکیل شده اند که حرکات دودی روده ها را تنظیم می کنند. اگر شما روده های خود را با رساندن مقدار کمی از باکتری های خوب تقویت کنید، می توانید آب شدن چربی های شکمتان را تسریع ببخشید. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی پر چرب و مملوء از کربوهیدرات ها و کم فیبر، تعادل میان باکتری های خوب و بد روده ها را به هم می زند؛ بنابراین، برای برقراری تعادل از بین رفته میان باکتری های روده از غذاهای سرشار از فیبر استفاده کنید برای مثال ماست، وانیل و میوه هایی مثل گلابی بسیار مفید هستند.

2) التهاب بدن


شما در حال دویدن هستید که ناگهان قوزک پایتان پیچ می خورد. شما احساس درد می کنید و قسمت پیچ خورده پایتان ورم می کند و قرمز می شود. این یک نوع التهاب است. ممکن است مثل همین التهاب در درون بدن شما اتفاق بیفتد. التهاب پاسخ طبیعی سیستم ایمنی بدن شماست؛ اما زمانی که این پاسخ بیش از اندازه فعال شود، باعث صدمه و آسیب به بافت های مختلف بدن و زمینه ساز چاقی می شود و روند آب شدن چربی های بدن از جمله چربی های شکمی را با مشکل مواجه می کند. افراط در خوردن شکر، روغن های ناسالم، استرس و کم تحرکی باعث ایجاد التهاب مزمن در بدن می شود. برای رفع این مشکل استفاده از میوه هایی که محتوی مقادیر زیادی فیبر هستند، توصیه می شود.

3) راهی برای تبدیل چربی های سفید به چربی های قهوه ای


ما در بدن خودمان دو نوع چربی داریم؛ چربی های سفید و چربی های قهوه ای. چربی سفید زیر پوست شکم و ران جمع می شود و این نوع چربی بر اثر پرخوری به وجود می آید. نوع دیگر چربی های قهوه ای هستند که با افزایش سوخت و ساز بدن حرارت تولید می کنند (باعث سوختن چربی های سفید می شوند و در واقع برای سوخت وساز چربی سفید وجود چربی های قهوه ای لازم و ضروری است). شما برای کاهش وزن شکمی باید چربی های سفید را به چربی های قهوه ای تبدیل کنید. این موضوع زمانی محقق می شود که همان تعادلی که در بالا گفتیم، میان باکتری های خوب و بد روده اتفاق بیفتد؛ بنابراین، غذاهای پر فیبر بخورید و به علاوه ورزش کنید، خوب بخوابید و از این طریق متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان را کنترل کنید.

4) سوءجذب مواد غذایی

سوءجذب مواد غذایی به معنی نقض در هضم و جذب مواد مغذی است. وقتی هضم و جذب بدن شما ضعیف باشد در نتیجه جذب ویتامین ها و مواد مغذی نیز مختل می شود. سوء جذب غذا روند از بین رفتن چربی های شکمی را مختل می کند. فیبر و مواد سرشار از فیبر راه حل این مشکل است.

5) مقاومت به انسولین

پس از خوردن غذا میزان قند خون بدن افراد بالا می رود. برای اینکه این قند خون وارد سلول های بدن شده و در نتیجه انرژی تولید شود، بدن ما به ماده ای به نام انسولین نیاز دارد. در برخی افراد به دلایل مختلفی از جمله اضلافه وزن و چاقی انسولین تولید نمی شود. در نتیجه قند در خون باقی می ماند و از سوی دیگر، چون سلولهای بدن هنوز قند دریافت نکرده اند، فرد اشتهای به خوردن مواد قندی و شیرینی پیدا می کند و از سوی دیگر قند خون موجود در خون منجر به ترشح انسولین بیشتر می شود که افت قند خون را ایجاد کرده و میل به شیرینی را افزایش می دهد و از آنجا که انسولین نمی تواند قند را وارد سلول کند؛ آن را به چربی تبدیل می کند و این چربی در ناحیه شکم در بیشترین مقدار خود خواهد بود.

6) محصولات غلط انداز


وقتی به فروشگاه می روید باید به برچسب های مواد غذایی خوب دقت کنید و میزان کالری و کربوهیدرات های موجود در آن را بسنجید. ممکن است روی آن ها برچسب «بدون قند» یا «صددر صد طبیعی » و مانند آن نوشته شده باشد. این محصولات که نام رژیمی بر آنها خورده است، می توانند غلط انداز باشند و باعث شوند که ما بیشتر و بیشتر بخوریم، چون خیالمان از بابت کالری دریافتی به طور کاذب راحت است.

7)زیاده روی در خوردن دانه های روغنی و آجیل


خوردن دانه های روغنی و آجیل ها در حد تعادل و چند روز یک بار برای سلامتی بدن مفید است و متابولیسم و انسولین بدن را تنظیم می کند. اما زمانی که خوردن این دانه ها از حدّ تعادل خارج و به یک عادت روتین هر روزه و به مقدار زیاد تبدیل شود، باعث چاقی شده و مقاومت چربی های بدن در مواجهه با هر گونه فعالیت بدنی به دنبال خواهد داشت.

8) ورزش های شکمی


افرادی که از چاقی شکمی رنج می برند، طبیعتا برای از بین بردن این چاقی به ورزش هایی که موجب تقویت عضلات شکم می شوند روی می آورند. این فعالیت ها مفید است؛ اما اگر ایستاده انجام شود؛ تأثیر بیشتری دارد.

9)کاردیو(Cardio)


یکی از روش های کاهش وزن ورزش های موسوم به کاردیو هستند. ورزش های کاردیو به ورزش های قلبی و عروقی معروف هستند و باعث افزایش ضربان قلب می شوند و به سوزاندن کالری وکاهش وزن بدن شما کمک می کنند. البته به کاردیو بسنده نکنید. فعالیت های بدنی دیگر را نیز در برنامه خود بگنجانید تا نتیجه بهتری بگیرید. بهتر است کاردیو در مرحله آخر انجام گیرد.

10) کاهش مصرف گوشت


یکی دیگر از توصیه ها به حداقل رساندن مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی است. یک دکتر تغذیه بر این باور است که مواد هورمونی و پادتن های به کار گرفته شده در پروسه تهیه گوشت ها باعث شده تا این مواد بیش از آنکه مفید باشند، در سلامت ما مشکل ایجاد کنند. مواد موجود در این گونه گوشت ها هضم غذا را با مشکل مواجه می کند و بدن را دچار التهاب می گرداند.

11) قدرت ادویه ها در چربی سوزی


ادویه ها قدرت بالایی در سوزاندن چربی های زائد بدن دارند. این مواد سرشار از آنتی اکسیدان هستند. متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و چربی های لجوج شکمتان را از بین می برند.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
مرسی عالی بود
مریم خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
0
بسیار مفید بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار