طرز تهیه یک فرنی لذیذ و متفاوت
کد خبر: ۳۸۳۲۷
تاریخ انتشار: 2016 May 30    -    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
کم کم به ماه ضیافت الهی نزدیک می شویم. تصمیم داریم شما را با غذا و دسرهایی مناسب با این ماه، آشنا کنیم. امروز برای شما طرز تهیه یک فرنی خوشمزه و متفاوت را قرار داده ایم. با ما همراه باشید.
طرز تهیه یک فرنی لذیذ و متفاوتکم کم به ماه ضیافت الهی نزدیک می شویم. تصمیم داریم شما را با غذا و دسرهایی مناسب با این ماه، آشنا کنیم. امروز برای شما طرز تهیه یک فرنی خوشمزه و متفاوت را قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه یک فرنی لذیذ و متفاوت

مرحله اول:

مواد لازم:

شیر: 6 پیمانه
آرد ذرت: سه چهارم پیمانه
شکر: یک پیمانه
شکلات سفید: صد گرم
پودر نارگیل: پنجاه گرم
آب: یک پیمانه
آب پرتقال: چهار قاشق سوپخوری
 
ابتدا آرد ذرت را با آب مخلوط می کنیم تا کاملا یک دست شود. شیر را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید سپس شکر و آرد ذرت حل شده و پودر نارگیل را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. شکلات سفید را هم اضافه می کنیم و سپس آب پرتقال را اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم به مدت 5 دقیقه مخلوط را هم می زنیم تا غلیظ شود. سپس حرارت را خاموش می کنیم و مواد را کنار می گذاریم.

مرحله دوم:

مواد لازم:
لواشک یا برگه زردآلو: 400 گرم
شکر: صد گرم
آب جوشیده خنک شده: نیم لیتر
آب لیمو: مقداری
آب پرتقال: 50 میلی لیتر
بیسکویت ساده به میزان لازم

آب ، شکر، آب لیموی تازه و آب پرتقال را با هم مخلوط کرده و لواشک یا برگه زردآلو را به مدت ده دقیقه داخل آن قرار می دهیم. سپس لواشک یا برگه هایی که مزه دار شده را داخل مخلوط کن می ریزیم تا یکدست شوند.

مرحله آخر:

در ظرف مورد نظر، یک طبقه بیسکویت ساده می چینیم، بر روی آن مخلوط لواشک یا برگه را ریخته و در آخر، فرنی آماده شده را می ریزیم. این کار را سه بار تکرار می کنیم. روی آن را به دلخواه با پسته، بادام هندی و یا پودر نارگیل تزئین کرده و آن را به مدت 6 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم و سپس میل می کنیم.

تهیه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: fatafeat

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار