آکنه را از ریشه نابود کنید
کد خبر: ۳۷۸۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 25    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
بروز آكنه به عواملی مانند ژنتیك پوست شما و البته نوع مراقبت پوستی‌تان بازمی‌گردد؛ بنابراین اگر همچنان آكنه یكی از دغدغه‌های زندگی شماست،پس بهتر است با بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست خود در این زمینه آشنا شوید.
آکنه را از ریشه نابود کنیداگر در بین كسانی هستید كه از آكنه رنج می‌برند، پس كاملا طبیعی است كه با این مشكل از دوران نوجوانی در جنگ بوده باشید. آكنه معمولا از دوران نوجوانی آغاز می‌شود و گاهی تا بزرگسالی هم به طول می‌انجامد. بروز آكنه به عواملی مانند ژنتیك پوست شما و البته نوع مراقبت پوستی‌تان بازمی‌گردد؛ بنابراین اگر همچنان آكنه یكی از دغدغه‌های زندگی شماست،پس بهتر است با بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست خود در این زمینه آشنا شوید.

باید دستان‌تان دور از صورت‌تان باشد!

آیا می‌دانید دست‌های‌تان كجا هستند؟ اگر جزو آدم‌هایی هستید كه عادت دارند مرتب دست خود را به صورت بزنند باید تلاش كنید این عادت را ترك كنید. دستان‌تان را از صورت خود دور نگه دارید و برای این‌كار تمرین كنید. یادتان باشد شما در طول روز به وسایل متعددی دست می‌زنید كه هر كدام می‌توانند منبعی از جرم و باكتری باشند. دقیقا به همین دلیل است كه باید دستان‌تان را از صورت خود دور نگه دارید؛ مگر اینكه مرتب آنها را با صابون بشویید.

آکنه را از ریشه نابود کنید

نكته: اگر عادت دارید هنگام خواب روی دست‌های خود بخوابید؛ یعنی دست‌تان زیر سرتان باشد و بعد دقیقا همان نقاطی از پوست كه با دست شما در تماس بوده پر از آكنه شده است باید تلاش كنید تا به هر ترتیبی این عادت را ترك كنید.

نباید: از پارچه‌های زبر استفاده كنید

وقتی صورت‌تان پر از آكنه است، بعد از شست‌وشوی صورت ترجیحا برای خشك كردن پوست از دستمال كاغذی استفاده كنید. از حوله‌های زبر بپرهیزید و سراغ حوله‌هایی نرم و لطیف بروید و در ضمن حوله دست و صورت خود را از بقیه جدا كنید.

باید: از ژل‌های پاك‌كننده استفاده كنید

ژل‌های پاك‌كننده معمولا برای پوست‌های چرب مناسب‌تر هستند چه اینكه كرم‌های پاك‌كننده عموما برای پوست‌های معمولی یا خشك مورد استفاده قرار می‌گیرند. یادتان باشد كه باید این ژل‌ها را ابتدا روی نوك انگشتان خود بزنید و سپس خیلی آرام روی صورت بمالید. بهتر است ژل‌ها را دایره مانند روی نقاطی كه آكنه قرار دارد، بمالید.

نباید: ضد آفتاب را نادیده بگیرید

آفتاب واقعا می‌تواند به پوست شما صدمه بزند. اگر پوست پر آكنه‌ای دارید در هیچ فصلی از سال ضد آفتاب را فراموش نكنید. شما باید از ضد آفتابی با SPF مناسب پوست‌تان استفاده كنید. SPF 15 یا 30 می‌تواند از مناسب‌ترین گزینه‌ها باشد؛ البته به شرط اینكه هر دو ساعت این ضد آفتاب را تجدید كنید. اگر نمی‌خواهید ضد آفتاب استفاده كنید، می‌توانید سراغ كلاه‌های لبه‌دار بزرگ بروید، عینك آفتابی بزرگ بزنید یا اینكه از چترهای مخصوص آفتاب استفاده كنید.

باید: موهای‌تان را هر روز بشویید

اگر شما پوستی چرب و به تبع آن پرآكنه دارید، قاعدتا باید موهای چربی هم داشته باشید. در این صورت باید مراقبت از پوست‌تان را با شست‌وشوی روزانه موهای‌تان آغاز كنید. اگر غیر از این باشد، همواره این امكان وجود دارد كه هر محصولی به موهای‌تان می‌زنید همراه چربی مو به سمت پوست صورت‌تان سرازیر شود و آكنه‌ها را بیشتر كند.

نباید: جوش‌ها را دستكاری كنید

چه جوش سر سفید و چه سر سیاه، هر چه كه هست شما نباید آنها را دستكاری كنید. اجازه بدهید جوش‌ها در طول زمان خودشان خوب و درمان شوند. در این صورت است كه آكنه‌های شما هم با سرعت بیشتری درمان می‌شوند.

باید: اسیدسالیسیلیك یا بنزویل پروكسید

شاید به بعضی محصولات پوستی با خاصیت درمانی احتیاج داشته باشید. درمان موضعی یا مرطوب‌كننده‌ها می‌توانند از جمله روش‌های جنگ با آكنه باشند. اسیدسالیسیلیك یا بنزویل پروكسید معمول‌ترین مواد ضروری برای مبارزه با آكنه هستند؛ بنابراین دنبال محصولاتی باشید كه دست كم یكی از این دو ماده را در خود داشته باشند. بنابر نوع خاص پوست شما، شاید یكی از این دو بهتر از دیگری روی پوست شما جواب بدهد.

نكته: جدا از اینكه چه محصولی برای رفع آكنه‌های پوست خود استفاده می‌كنید، اگر به آكنه‌های كیستیك دچار شده‌اید حتما به یك متخصص پوست مراجعه كنید. تخصص آنها بهترین كمك برای شماست.

نباید: آكنه‌ها را بخراشید

شاید تصمیم گرفته باشید از اسكراپ‌های لایه‌بردار برای بالا بردن كیفیت پوست استفاده كنید، با این حال اگر صورتی مملو از آكنه دارید، فعلا قید استفاده از این نوع محصولات را بزنید و اول با یك متخصص پوست مشورت كنید. البته كه لایه‌برداری از جمله مراقبت‌های مفید پوستی است اما لایه‌برداری با صورتی پر از آكنه ممكن است باعث بروز التهاب در صورت یا قرمزی در جای آكنه‌ها شود. پس حتما با متخصص پوست مشورت كنید.

سیب سبز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
2
9
علت اصلی آکنه رو باید در فیزیولوژی بدن و در کبد جست و جو کرد و بعد بریم سراغ ضایعات پوستی !
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
1
صاحب این عکسی که گذاشتین با فتوشاپ درمان شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار