فرش قرمز جشنواره کن در تسخیر شوپارد
کد خبر: ۳۷۴۹۹
تاریخ انتشار: 2016 May 22    -    ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
جواهرات و متعلقات یکی از مهم‌ترین بخش‌های ظاهر زیبای ستارگان بر روی فرش قرمزها است و یکی از این فرش قرمزهای مهم اروپایی بدون شک جشنواره فیلم کن است.
جواهرات و متعلقات یکی از مهم‌ترین بخش‌های ظاهر زیبای ستارگان بر روی فرش قرمزها است و یکی از این فرش قرمزهای مهم اروپایی بدون شک جشنواره  فیلم کن است. در دنیای جواهرات، نام برند شوپارد بیشتر از هر مراسم دیگری با جشنواره کن گره خورده است. جشنواره کن از منظر جواهرات با مراسم اسکار رقابت بسیار شدیدی دارد و عمده این برتری نسبی بدلیل حضور برند معتبری چون «شوپارد» است. شوپارد امروزه شریک و همکار جشنواره کن است و علاوه بر جواهرات، نخل طلای جشنواره را نیز طراحی می‌کند. برند شوپارد امروز قدر نبوغ فکری کارولین شوفل مدیر هنری خود را به خوبی درک می‌کند،هنگامی که او در سال 1998 پذیرفت که نخل طلای جشنواره کن را دوباره طراحی کند و از این طریق نام این برند سوئیسی را برای همیشه با جشنواره‌های سینمایی همراه کرد.

 

علاوه بر این، برند شوپارد هر سال دو جایزه ویژه نیز به ستارگان در حال ظهور اهدا می‌کند. هوشمندی تبلیغاتی و بازاریابی دیگر کارولین شوفل این بود که تصمیم گرفت برای این مراسم یک مجموعه جواهرات سالانه طراحی کند و ستارگان مختلف این جواهرات را بر روی فرش قرمز با پوشش خود همراه کنند. شوپارد امسال دهمین مجموعه از این جواهرات را رونمایی کرد. این مجموعه منحصربفرد به مناسبت شصت و نهمین دوره جشنواره کن از شصت و نه قطعه جواهر تشکیل شده است.

تمرکز اصلی جواهرات امسال شوپارد بر گردنبندهای مجلل و بیانیه‌دار است که در ترکیب با سنگ‌های رنگی و الماس‌های سفید به زیبایی تکمیل‌کننده پوشش ظاهری ستارگان بر فرش قرمز هستند. در کنار سنگ‌های سنتی و کلاسیک نظیر، یاقوت، زمرد و الماس، مجموعه منحصربفردی از سنگ‌های قیمتی نامتعارف مانند عقیق سیاه، عقیق آتشین و یشم مجسمه‌گون نیز در این مجموعه مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از بی نظیرترین قطعات این مجموعه گردنبند کراوات شکل با استفاده از عقیق سفید و دریایی از مهره‌های یاقوت، زمرد، توپاز، ساوریت و آمه تیست است. گردنبندهای چسبان یا «چوکر» انتخاب همیشگی فرش‌های قرمز است و مجموعه فرش قرمز شوپارد نیز امسال با این گردنبندها بیگانه نیست. در این مجموعه گردنبندهای ظریف بسیاری با این موتیف وجود دارد و علاوه بر آنها تا چشم کار می‌کند گوشواره‌های آویز که دیگر محبوب جشنواره‌ها هستند با سنگ‌های قیمتی رنگی در این مجموعه دیده می‌شود. تیتانیوم فوق سبک که می‌توان آن را با سایه‌های مختلف رنگ آمیزی کرد و از این طریق تضاد یا هماهنگی زیبایی با سنگ‌های قیمتی ایجاد کرد در بسیاری از جواهرات این مجموعه مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از بهترین نمونه‌های این استفاده در گوشواره‌های بته جقه‌ای این مجموعه است.

استخراج عادلانه رسم جدید دنیای جواهرات
به رسم سه سال گذشته امسال نیز شوپارد به همراه مجموعه فرش قرمز حود یک مجموعه محدود و کپسولی با نام «فرش سبز» را نیز طراحی کرده که همگی آنها با مواد عادلانه استخراج شده ساخته شده‌اند که این روند ادامه نگاه اخلاقی برندها به استخراج عادلانه منابع طبیعی است. امسال برای اولین بار سنگ‌های قیمتی رنگی نیز به استخراج عادلانه اضافه شده -پیش از این طلای زرد و الماس در مجموعه فرش سبز مورد استفاده قرار گرفته بود- که شوپارد برای انجام این از «جمفیلدز» یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سنگ‌های قیمتی در دنیا کمک گرفته است. تمامی سنگ‌های و فلزات به کار رفته در این مجموعه کاملا قابل پیگیری و ردیابی است و شناسنامه و تاریخچه مشخصی دارد و به هیچ وجه از راه قاچاق و غیر قانونی بدست نیامده است.

یکی دیگر از اضلاع به تحقق پیوستن این نگاه اخلاقی به استخراج منابع طبیعی، «لیویا فرث» همسر «کالین فرث» بازیگر مشهور انگلیسی و کمپانی آنها «اکو ایج» است. «ایان هرباتل» مدیر عامل جمفیلدز در رابطه با نگاه اخلاقی به استخراج جواهرات می‌گوید: «در هر سال نزدیک به 200 میلیون قیراط الماس خام و تراش داده نشده استخراج می‌شود که در نهایت پس از برش و جلا دادن 50 میلیون قیراط آن تجاری است، این قضیه در رابطه با سنگ‌های رنگی نظیر زمرد به دلیل شکل نامنظم آن 14 میلیون قیراط استخراج و 4/8 میلیون قیراط محصول تجاری است... ما 30 درصد این میزان را تامین می‌کنیم... به نظر مهمترین مساله در راه استخراج عادلانه سنگ‌های قیمتی عدم آموزش صحیح و تحصیلات کافی برای انجام این کار است... این کار ساده ای نیست که به یک معدنچی ساده توضیح بدهی که با استخراج صحیح و در قبال آن دریافت قیمت مناسب و شفافیت در کار خیلی سریع‌تر می‌توان رشد و پیشرفت کرد... برندها باید به استخراج صحیح و به اندازه منابع طبیعی توجه نشان دهند تا از این طریق  نسل‌های بعدی نیز بتوانند از این منابع استفاده کنند».

نگاه اخلاقی «اکو ایج» تنها به سنگ‌های قیمتی و جواهرات محدود نمی‌شود آنها در چند سال اخیر این نگاه اخلاقی را به دنیای پوشاک لوکس نیز وارد کرده‌اند که یکی از آخرین موارد آن در مراسم «مت گالا 2016» بود. اما واتسون بازیگر انگلیسی در این مراسم یکی از افرادی بود که لباسی با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی آب معدنی بر تن داشت و اتفاقا این لباس در فهرست زیباترین لباس‌های مراسم امسال جای گرفت. استفاده از لباس‌های تکراری و تزئین آنها با متعلقات مختلف و حتی تغییر طراحی جواهرات قدیمی و آنتیک و تبدیل آنها به یک جواهر جدید از راه های تغییر دادن چارچوب ذهنی افراد نسبت به لباس و جواهرات است که برندها در چند سال اخیر به آن توجه نشان داده‌اند.

«دی گریزونو» با انگشتر پانصد هزار دلاری به کن رفت!

دی گریزونو از برندهایی است که مراسم رونمایی از مجموعه جواهراتش همیشه باشکوه‌ترین و پر ستاره‌ترین اتفاقات دنیای جواهرات است. «فَواز گروسی» بنیانگذار و مدیر ین برند از سال 2000 به این سو همیشه مجموعه‌های جدید خود را در هتلی میان کن و نیس رونمایی می‌کند و پس از رونمایی در روزهای مختلف جشنواره جواهرات برای دیده شدن و تبلیغات با ستارگان به جشنواره کن می‌روند. برنامه امسال آنها برای جشنواره کن یک تور نه روزه است و امسال جواهرات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در جشنواره رونمایی خواهد شد. یکی از جواهرات این مجموعه که هنوز هیچ عکسی از آن منتشر نشده، انگشتر مجلسی مزین به الماس زرد گلابی شکل 10 قیراطی با الماس‌های سیاه است که بر طبق گفته‌ها 500 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. الماس تراش داده نشده 400 قیراطی از دیگر خبرهای پر سر و صدای این برند در روزهای جشنواره کن است.

و اما بولگاری...

لوسیا سیلوستری مدیر ارشد بخش طراحی برند بولگاری که سابقه‌ای سی و پنج ساله در این برند دارد شرکت در جشنواره کن را یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات سال توصیف می‌کند و می‌گوید: «احساسی مانند سیندرلا برای شرکت در میهمانی را دارم». مجموعه جدید بولگاری سومین مجموعه او پس از رسیدن به مقام طراحی ارشد این برند است که به رسم هر سال در جشنواره رونمایی می‌شود. لوسیا معتقد است که خانم‌ها انتخاب‌های شجاعانه‌تری در انتخاب جواهرات خود در جشنواره کن در مقایسه با مراسم اسکار دارند. او می‌گوید: «انتخاب‌های کن بیشتر اروپایی و از نظر سبک بسیار ایتالیایی است». در میان سلبریتی‌ها، «نائومی واتس» در روزهای اول و دوم جشنواره با جواهرات بولگاری ظاهر شده است.
در اینجا به جواهرات انتخابی ستاره‌ها و برندهای دیگر حاضر در جشنواره کن نگاهی خواهیم داشت.

مدآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار