توضیحات اولیه آموزش بافتنی
کد خبر: ۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
آموزش گام به گام بافتنی؛
در هر بافتی نوع کاموا و شماره میل آن خیلی تاثیر دارد که علاقمندان در اثر تمرین و بافتن زیاد و آشنایی با انواع کامواها به آن می‌‌رسند. در هر بافتی ما نیاز به اندازه‌های دقیق داریم تا لباسی متناسب با اندام و سن مورد نیاز داشته باشیم.
توضیحات اولیه آموزش بافتنی

اصطلاحاتی که در بافتنی به کاربرده می‌‌شوند در بافتن یک بافت خوب خیلی اهمیت دارند. یک بافنده تا به اصطلاحات بافتنی آشنایی نداشته باشد نمی‌تواند بافت مورد قبولی را ارائه بدهد.پس قبل از هر بافتی باید با مراحل آن آشنایی کامل داشته باشیم، میل‌ها و نوع کاموا را بشناسیم و تمرین زیادی انجام بدهیم چون حقیقتاً هیچ هنری بدون تمرین رضایت خاطر را به ما نمی‌دهد.در این مجله سعی شده است که اصطلاحات به زبان خیلی ساده و روان توضیح داده شود. امیدواریم که خانم‌های عزیز با دقت زیادی به آن توجه کنند تا بتوانند بافت رضایت بخشی را ارائه دهند،  ببافند ، بپوشند و لذت ببرند.میل چیست ؟ میل یک میله فلزی و یا آلومینیومی استوانه شکل است که به صورت میل گرد که از دومیل که از دو میل توسط یک سیم پلاستیکی که به هم وصل شده است تشکیل می‌‌شود. و میل صاف یا بلند که ما در بافتن به دوعدد میل نیازمندیم.

میل‌ها با انواع و اقسام شماره‌ها را در بازار موجود است. از شماره‌های 1.5 شروع و تا شماره ۱۰ به پایان می‌‌رسد.

شماره‌های 1.5 تا 3.5 ضخامت کمتر و از شماره ۴ تا ۱۰ ضخامت بیشتر.

توضیحات اولیه آموزش بافتنی

کاموا :

نخی کلاف شده است با انواع و اقسام رنگها، مارکها و جنس‌ها و ضخامتها و از نظر ضخامت نیز ما انواع کامواهای نازک و کلفت داریم که برای بافتن کامواهای نازک ما از میل‌ها 1.5 تا 3.5 استفاده می‌‌کنیم و برای کامواهای با ضخامت بیشتر از میل شماره ۴ تا ۱۰ استفاده می‌‌کنیم. در هر بافتی نوع کاموا و شماره میل آن خیلی تاثیر دارد که  علاقمندان در اثر تمرین و بافتن زیاد و آشنایی با انواع کامواها به آن می‌‌رسند. در هر بافتی ما نیاز به اندازه‌های دقیق داریم تا لباسی متناسب با اندام و سن مورد  نیاز داشته باشیم.

اول دور شکم را اندازه گرفته فرضاً اگر دور شکم ۸۰ سانت بود ۸۰ را تقسیم بر ۲ می‌‌کنیم. ۴۰=۲÷۸۰ .

۴۰ اندازه نصف بافت جلو یا پشت ما می‌‌شود. چون کامواهایی که ما برای بافتن استفاده می‌‌کنیم از نظر نازکی و کلفتی فرق می‌‌کنند پس طبعاً تعداد دانه‌های که با این نوع کامواها بافته می‌‌شوند هم باید با هم فرق داشته باشند و به خاطر اینکه ما در بافتن و تعداد دانه‌ها دچار مشکل نشویم؛ وقتی اندازه نصف سایز بدست آمده را بدست آوردیم با کاموایی که در اختیار داریم ۱۰ دانه سرانداخته و به اندازه ۵ سانت می‌‌بافیم بعد با سانتی متر ۵ سانت بافته شده را اندازه می‌‌گیریم فرضاً اگر ۱۰ دانه بافته شده ۵ سانت شد یک جدول به این صورت می‌‌کشیم.
۸۰= انـدازه دور شکـم ۴۰=۲÷۸۰ ، ۴۰= اندازه نصف سایز بـدست آمـده ۱۰ دانه سرانداخته ۵ سانت بـافته و اندازه گـیری شده ، ۵ سانت = اندازه ۱۰ دانه بافته شده این گونه می‌‌خوانیم ۱۰ دانه ما می‌‌شود ۵ سانتی متر، ۲۰ دانه ما می‌‌شود ۱۰ سانتی متر و تا آخر که باید به ۴۰ سانت برسیم وقتی اندازه به ۴۰ سانت رسید ما متوجه می‌‌شویم که نیاز به ۸۰ دانه برای بافت یک قسمت جلو داریم و به همین صورت تمام سایزها را اندازه گیری می‌‌کنیم.

منبع: khanevadeha.com
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
0
با سلام ،جالب بود،لطفا در مورد قلاب بافی هم آموزش بدهید.ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار