خوانندگی زن ایرانی در مراکش +عکس
کد خبر: ۳۶۸۸۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 15    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
سحر محمدی که پیش از این در لندن کنسرت گذاشته و کشف حجاب کرده بود، این بار با حضور در کشور مراکش در جشنواره موسیقی شهر فاس این کشور به اجرای برنامه تکخوانی پرداخت. این اجرا در حضور خانواده سلطنتی مراکش، قطر و چند دولت عربی دیگر برگزار شد.

خوانندگی زن ایرانی در مراکش +عکس

این بار هم خواننده کشف حجاب کرده

سحر محمدی خواننده زن موسیقی ایرانی زمانی به عنوان چهره ای رسانه ای مشهور شد که در لندن کنسرت گذاشت و کشف حجاب کرد.(اینجا) محمدی که با گروه «ماه بانو» و با  مجوز وزارت ارشاد در لندن حضور یافته بود، اقدام به کشف حجاب کرد و عکس های بی حجاب آن در رسانه ها منتشر شد. این ماجرا با ایام عزای صدیقه کبری(س) همزمان شد. رفتار توهین آمیز این خواننده زن و قبح شکنی از کشف حجاب همزمان با ایام فاطمیه اعتراض های زیادی را در داخل کشور به همراه داشت، در مقبال اعتراض مردم دیدندار، وزارت ارشاد که  مجوز حضور گروه ماه بانو در انگلیس را صادر کرده بود، واکنشی از خود نشان نداد!

سکوت  وزارت ارشاد باعث شد محمدی منکر کشف حجاب  شود و عکس هایش را غیر واقعی بنامد(اینجا) این خواننده در مصاحبه ای می گوید: این شایعات واقعا خیلی آزاردهنده است. نکته جالب ماجرا این است که حرف هایی در مورد کشف حجاب من و غیره زده شد به تمامی دروغ بود و حتی می توانم با سند و مدرک آن را ثابت کنم. تنها هدف من این است که در کشورم بمانم و همین جا آواز بخوانم، پس حتی حرف کشف حجاب هم بسیار لوس و بی معنی است، ولی من برای تمام آنها مواخذه شدم و هزینه دادم.


حضور در مراکش

سحر محمدی که همه حواشی فعالیت هایش را تکذیب می کند، این بار در مراکش و در جشنواره موسیقی این کشور به اجرای تک خوانی پرداخت، خبر این حضور در رسانه های تصویری و مکتوب این کشور بازتاب داشت. بیست و دومین جشنواره موسیقی شهر فاس مختص خوانندگی زنان با حضور خوانندگانی از کشورهای مغرب، مغولستان، آذربایجان، ایران، اتیوپی، هند، لبنان و  ایتالیا به همراه ارکستر شرقی برگزار شد.(اینجا)

ماروک پرس خبرگزاری مراکشی در گزارشی از اجرای جشنواره موسیقی  شهر فاس، به علاقه  شیخ موزه ملکه پیشین کشور قطر و مادر حاکم فعلی این کشور به اجرای سحر محمدی در جشنواره موسیقی می پردازد.(اینجا) به گفته این رسانه مراکشی مادر حاکم قطر مجذوب صدای سحر محمدی شده و سفرش را به امارات به خاطر شنیدن صدای محمدی به تعویق انداخته است!

خبر حضور این خواننده زن در حالی که تصور می شد باید حداقل به دلیل کشف حجابش در لندن این بار برای خروج از ایران با ملاحظات بیشتری روبرو شود، باعث تعجب شد.(اینجا) تک خوانی محمدی در حضور مردان عرب و خاندان سلطنتی چند کشور عربی با وجود صراحت شرع بر حرمت  تکخوانی زنان قابل تامل است.

مراکش از جمله کشورهای عربی است که تا به حال چند بار روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده است. این کشور یکی از متحدان عربی حکومت پهلوی بود و از همان ابتدای انقلاب اسلامی بنای ناسازگاری با اسلام انقلابی را گذاشت. این کشور پادشاهی در سال 59 روابط خود را با ایران قطع کرد و بعد از آن نیز بارها به بهانه های مختلف دشمنی اش را با نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته است. در آخرین بار این کشور در حمایت از سرکوب شیعیان بحرین و ادعای تلاش ایران برای گسترش تشیع در مراکش به طور یکجانبه روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد(اینجا) اگرچه بعد از روی کار آمدن دولت روحانی روابط دوکشور مجددا آغاز شد(اینجا) اما حمایت های این کشور پادشاهی از ارتجاع عربی در منطقه  قابل کتمان نیست.

این کار رویه  می شود؟!

چند روز بعد از اجرای سحر محمدی در مراکش، هنوز واکنشی از سوی وزارت ارشاد نسبت به این عمل صورت نگرفته است. این بار نیز وزارت ارشاد تلاش کرده است  تا دربرابر این قبح شکنی سکوت کند. آوازه خوانی که مورد توجه اعراب نیز قرار گرفته است و شاید با این استقبال  شاهد سونامی درخواست شیوخ عرب برای کنسرت دختران خواننده و نوازنده ایرانی باشیم!


نسيم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
4
41
خیلی هم عالی . هنرمنده داره هنرشو ارائه میده . هیچ هنجارشکنی هم نداره . ما چشمامونو بستیم و خودمونو زدیم به کوچه علی چپ که چه معضلاتی تو جامعه وجود داره و چقدر بی بندوباری و مشکلات اخلاقی وجود داره . ایشون خیلی هم محترم هستن و منم به عنوان یه خانم دوست دارم صداشونو و براشون آرزوی موفقیت دارم
علی
|
Thailand
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
2
30
بابا جون ول کن این آدم را *
تمام تاریخ ایران و مراکش را نوشتی که چی
که فردا روزی اومد ایران بگیرنش
hassan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
3
37
قانون حجاب مربوط به ایران و داخل ایرانه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
35
باعث تعجب شد!!!؟
این جا که نمیتونه کار کنه .کنسرت های استادان ((((((مرد)))))))) هم که مجوز دارند لغو میشه.
به شما چه
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
11
سلام
من نمیدونم بر چه اساس و مبنایی ما روی افراد قضاوت میکنیم ؟
انگار ملاک های تشخیص صلاحیت ما برای همه یکسان است . یعنی مثلا همان رفتاری را که از یک دیپلمات کشور و یا مثلاً یک شخص روحانی و یا یک امام جمعه انتظار داریم ... دقیقا همان رفتار را از یک هنرمند و یا ورزشکار هم انتظار داریم .
این خانم یک هنرمند است . بیایید بفهمیم که ایشان یک دیپلمات نیست . ایشان کاندید ریاست جمهوری هم نیست . ایشان امام جماعت هم نیست . پس لازم نیست از هر لحاظ حایز شرایط باشد و کوچکترین موضوعی در سوابق و پرونده اش نباشد.
مگر سایر افراد که به خارج کشور میروند کشف حجاب نمیکنند ؟ پس همه مجرم هستند ؟. ب
یایید از هر کس رفتاری متناسب با همان شغل و شان را انتظار داشته باشیم و آسمان وریسمان و تاریخ انقلاب و هزار جور موضوع بی ربط را به حجاب بک هنرمند وصل نکنیم . سالها اینگونه استدلال و قضاوت کردیم ولی نتیجه چه شد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
2
کی میخواهیم دست از دخالت در اعتقادات دیگران برداریم ... عقاید دیگران مادامی که برای سلامت روحی و جسمی جامعه مشکلی ایجاد نکنه برای خودشون محفوظه...ِو شاید هم محترم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
3
ان شا الله خدا دلت رو آروم کنه و درد حسادتت رو تسکین بده .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار