دور دنیا با دسر! +عکس
کد خبر: ۳۶۶۹
تاریخ انتشار: 2015 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
از یک بستنی ساده تا نمونه های خوش آب و رنگ تر، دسرها همواره یکی از اجزای جدایی ناپذیر وعده های غذایی در کشورهای مختلف بوده اند. امروزه تنوع دسرها بسیار زیاد بوده و انواع مختلف شیرینی، پودینگ، تارت، سوفله، کیک، بستنی و ... را شامل می شوند. با توجه به ماهیت دسرها، آنها اغلب شیرین مزه هستند. در ادامه چند نمونه از مشهورترین دسرهای جهان را معرفی می کنیم.

اپفل‌اشترودل (Apfelstrudel)، اتریش

اگر به شهر وین سفر کردید، اپفل‌اشترودل یا اشترودل سیب یکی از دسرهایی است که باید آن را امتحان کنید. دستور تهیه قدیمی ترین اشترودل به چهاز صد سال پیش باز می گردد و از آن زمان تاکنون این دسر در گونه های مختلفی ارائه شده است. اشترودل سیب نیز یکی از قدیمی ترین نمونه های آن محسوب می شود.

ملک‌ترت (Melktert)، آفریقای جنوبی

ملک‌ترت یا تارت شیر، شیرینی تهیه شده از شیر، آرد، شکر و تخم مرغ است. همانگونه که مشخص است این دسر نام خود را از مزه غالب شیر در آن گرفته که نسبت بالای شیر به تخم مرغ در آن موثر بوده است. بافت سبک و نرم تارت شیر، آن را به دسری بسیار لذیذ مبدل کرده است.

دولسه دلچه (Dolce de leche)، آرژانتین

معنی تحت الفظی دولسه دلچه، آب نبات شیری می شود. این دسر از حرارت دادن آرام شیر شیرین تهیه شده و طعمی فراموش نشدنی به دلیل حالت کاراملی خود دارد. دولسه دلچه در آمریکای جنوبی بسیار محبوب بوده و کشور آرژانتین به عنوان زادگاه آن شناخته می شود.  

کورتوس کالاکس (Kurtoscalacs)، مجارستان

کورتوس کالاکس، یک شیرینی مجارستانی است که به نام های ساده تر کیک دودکشی یا کیک اجاقی نیز شناخته می شود. شکل این شیرینی به نوعی ظاهر دودکش را تداعی کرده و معمولا با ادویه های شیرین به ویژه دارچین مزه دار می شود. کورتوس کالاکس از قدیمی ترین شیرینی های مجارستان و بی شک یکی از خوشمزه ترین آنها محسوب می شود.

آنمیتسو (Anmitsu)، ژاپن

آنمیتسو، یکی از دسرهای مطرح ژاپنی است که جایگاه خود را طی سالیان متمادی در این کشور حفظ کرده است. این دسر از تکه های مربعی ژله آگار (جلبک قرمز یا جلبک دریایی)، خمیر لوبیای شیرین آزوکی، برش های میوه و نخود آب پز تهیه می شود. میتسو در آنمیتسو، شربت سیاه رنگ شیرینی است که پیش از خوردن روی این دسر ریخته می شود.  

پاولووا (Pavlova)، نیوزیلند

پاولووا یک غذای ملی در دو کشور نیوزیلند و استرالیا محسوب می شود که دستور تهیه ساده و آسانی دارد. نام این دسر از نام "آنا پاولووا"، رقصنده معروف گرفته شده است. این کیک میوه ای از پوسته ای ترد و بافت داخلی نرم و سبک برخوردار است.

رابری (Rabri)، شمال هند

رابری شیرین از شیر به جوش آمده بر روی حرارت کم تا زمانی که قوام آمده و رنگ شیر از سفید به صورتی روشن تغییر کند، تهیه می شود. پس از این مرحله، شکر، ادویه و آجیل به آن افزوده شده و رابری آماده سرو می شود.

پاستل دناتا (Pastel de nata)، پرتغال

این تارت تخم مرغی به نوعی در هر نقطه از جهان که پرتغالی ها ساکن شده اند، به شهرت رسیده است. پاستل دناتا شکل شیرینی فنجانی داشته و داخل آن را می توان با مواد مختلفی پر کرد.

کیک پنیر (Cheesecake)، آمریکا

یکی از دسرهای مشهور جهان و مورد علاقه آمریکایی ها است. این دسر از رویه نرم و تازه پنیری و پایه ای از بیسکویت، کیک اسفنجی یا شیرینی تشکیل شده است. کیک پنیر در طعم های مختلفی تهیه می شود.

تیرامیسو (Tiramisu)، ایتالیا

نام این دسر ایتالیایی به معنای "من را بردار" است و تنها پس از خوردن یک قاشق از این کیک نرم و خوشمزه، دلیل آن را درک می کنید. تیرامیسو از کیک یا بیسکویت مزه دار شده در قهوه، کاکائو، شراب، زرده تخم مرغ زده شده و پنیر ماسکارپونه تهیه می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار