شهردار لندن موافق ازدواج همجنس گرایان است
کد خبر: ۳۶۱۱۰
تاریخ انتشار: 2016 May 08    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
صادق خان در کوران تبلیغات انتخاباتی اخیر در حالی که خبرنگار تلویزیون انگلیس درباره دیدگاه های او می پرسید، گفت: زمانی که  به قانون ازدواج همجنس گرایان در انگلیس رای موافق دادم ، غیر مسلمان تلقی و تهدید به مرگ شدم. 

امام جماعتی در شهر برادفورد، فتوا داده است که صادق خان به علت موافقت با ازدواج همجنس گرایان دیگر مسلمان به شمار نمی آید و پلیس درباره حفاظت بیش تر از صادق خان، اقداماتی به عمل آورد.

وی که یک مسلمان سکولار محسوب می شود بعد از هشت سال توانست جای بوریس جانسون را بگیرد. حزب کارگر در ماه های اخیر با اتهامات شدید یهودی ستیزی مواجه شده، اما صادق خان قول داده است که با یهودی ستیزی مبارزه می کند. 

صادق خان در نخستین سخنرانی بعد از انتخابش به جرمی کوربین رهبر حزب کارگر اشاره نکرد که همین می تواند به معنای فاصله گرفتنش از رهبر حزب کارگر باشد. 

به نوشته روزنامه دیلی استاندارد، صادق خان به شدت تلاش کرد یهودیان لندن را با خود همراه کند و حمایت آنها را به دست آورد. او در این باره گفته است با آنچه وی آن ها را تندروها و افراطی ها خواند برخورد سختی خواهد کرد. 

صادق خان در سال 2009، خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی شده بود، اما در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود که دیگر با آن دیدگاه خود موافق نیست.

صداوسيما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار