دلیل گرایش زنان به موادمخدر صنعتی چیست؟
کد خبر: ۳۵۴۳
تاریخ انتشار: 2015 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
 احسان کاشانی با بیان اینکه مافیای مواد مخدر هوشمندانه عمل می کند، افزود: امروزه تنوع مواد مخدر بسیار زیاد بوده و افراد نیز به روش های مختلفی گرفتار این مواد می شوند.

وی با بیان اینکه نبود الگوی مناسب برای جوانان و نوجوانان سبب ایجاد شکاف فرهنگی و اخلاقی میان افراد جامعه شده، گفت: باورهای دینی را باید جهت پیشگیری از اعتیاد در نسل سوم انقلاب تقویت کرد.

کاشانی ادامه داد: در صورتیکه اعتیاد و آسیب های اجتماعی کشور را به عنوان یک پدیده باور کنیم، باید بدانیم که عزم و اراده ملی برای مبارزه نیاز است و لازم است از همگان در اقشار مختلف جهت پیشگیری از اعتیاد بهره مند شویم.

مبتکر طرح پیشگیری نوین خانواده محور با بیان اینکه اعتیاد جنگ نرم نابرابر است و برای مبارزه با آن علاوه بر فرهنگ سازی به ارتقای دانش مردم نیازمندیم، گفت: در مورد علل و ریشه های اعتیاد دیدگاه های متفاوتی در سطح کشور مطرح می شوند.

کاشانی تصریح کرد: متاسفانه باورهای دینی در میان نوجوانان و جوانان بسیار ضعیف شده و این مساله سبب شده بیشتر به اعمال ناخوشایند پیش رفته و رفتار غیر اخلاقی انجام دهند.
این کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: پسرها در سنین 16 تا 25 سال و دختران در 12 تا 20 سال در اوج هیجانات درونی قرار دارند. باید جامعه برای سنین بلوغ این افراد تعریفی داشته باشد و برنامه ریزی کند. پرکردن اوقات فراغت در این سنین بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تدوین برنامه در این راستا به خوبی و کامل انجام نشده و هزینه مجموعه های فرهنگی و ورزشی نیز بسیار زیاد است، اظهار داشت: باید این هزینه ها را کاهش داد و در تمامی محلات باید امکان برخورداری از شرایط مناسب برای سرگرمی و ورزش افراد وجود داشته باشد.
کاشانی راهکار اساسی مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را آسیب شناسی درون سازمانی برشمرد و تاکید کرد: هر سازمانی باید از خود شروع کند و مشکل را در زمین سایر ارگان ها نیاندازد.

این کارشناس آسیب های اجتماعی مشکلات اقتصادی و فرزندان رها شده بدون نظارت والدین را دو موضوع عمده بروز اعتیاد جوانان دانست و خاطر نشان کرد: این معضل با آسیب شناسی درون سازمانی قابل رفع است و در صورتیکه همه دستگاهها به وظایف خود به درستی عمل کنند، بی شک طی سه تا چهار سال آینده می توان شاهد کاهش اعتیاد در سطح جامعه باشیم، که این موضوع در واقع چیزی به غیر از اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیست.

شفا آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار