دختران کرمانشاهی آرام آرام کم می شوند!
کد خبر: ۳۵۲۹
تاریخ انتشار: 2015 June 30    -    ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
 مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از کاهش تدریجی تعداد نوزادان دختر استان در سالهای اخیر خبر داد.

علیرضا قبادی از ولادت 8667 نوزاد در سه ماهه ابتدای امسال در استان خبرداد و اظهارکرد: از این تعداد 4581 نوزاد پسر و 4086 نوزاد دختر هستند.

به گفته قبادی تعداد موالید در سه ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 درصد رشد داشته است.

وی نسبت جنسیتی ولادت را طی این مدت 112 عنوان کرد و افزود: در سه ماهه ابتدای امسال به ازای تولد هر 112 نوزاد پسر 100 نوزاد دختر متولد شده است.

قبادی به روند کاهش تعداد نوزادان دختر در استان اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر با روند بسیار آرامی تعداد نورزادان دختر در حال کاهش و تعداد نوزادان پسر در حال افزایش بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه نام‌های باران، فاطمه، بهار، یثنا و رها را به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان دختر استان و نام‌های امیرعلی، محمدطاها، محمد، امیر عباس و امیرحسین را به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان پسر استان در سه ماهه ابتدای سال عنوان کرد.

قبادی در ادامه از فوت 2926 نفر در استان در سه ماهه ابتدای سال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 1617 نفر مرد و 1309 نفر زن بوده اند.

وی نسبت جنسیتی فوت استان طی این مدت را 136 عنوان کرد و افزود: به ازای فوت هر 136 مرد در سه ماهه امسال 100 زن در استان فوت کرده‌اند.

به گفته قبادی مجموع فوتی‌های سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از جهش مطلوبی در زمینه ثبت موارد ولادت و فوت در مهلت قانونی 15 و 10 روزه خبر داد و اظهارکرد: خوشبختانه ثبت مهلت قانونی در سه ماهه ابتدای سال جاری برای ولادت به 99.6 درصد رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 95.5 درصد رشد چهار درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: این رشد موفقیت چشمیگری محسوب می‌شود، زیرا هر چه ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی بیشتر شود آگاهی از آمار جمعیتی به روزتر و کابردی‌تر خواهد شد و می‌توان برنامه‌ریزی دقیق‌تری را بر اساس آن انجام داد.

قبادی همچنین از رشد یک درصد ثبت مهلت قانونی وفات در سه ماهه ابتدای سال در استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 98.7 درصد موارد فوت استان در مهلت قانونی ثبت می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در ادامه از ثبت 5835 مورد ازدواج در سه ماهه ابتدای سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ثبت 4818 مورد رشد یک درصدی داشته است.

وی همچنین از ثبت 1199 مورد طلاق در سه ماهه ابتدای سال در استان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد نیز نسبته به مدت مشابه سال گذشته با ثبت 1106 مورد رشد هشت درصدی داشته است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در بهار امسال در هر ماه 1945 مورد ازدواج، در هر روز 65 مورد و در هر ساعت 2.7 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

قبادی افزود: همچنین طی این مدت در هر ماه 400 مورد طلاق، در هر روز 17.3 مورد و در هر دو ساعت یک مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت حوال استان کرمانشاه میانگین سنی ازدواج مردان در سه ماهه ابتدای سال را در استان 28.9 سال و میانگین سنی زنان را 24.2 سال عنوان کرد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار