رقیب عشقی جدید برای زوجین
کد خبر: ۳۵۲۳۶
تاریخ انتشار: 2016 April 30    -    ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
همسر شما دوست ندارد زمانی که کنارش هستید با تلفن تماس بگیرید و یا پیامک دهید چون می داند این رفتار می تواند عوارضی برای زندگی عشقی اش داشته باشد و زندگی اش دچار یک نوع بیماری وسواس عاطفی می شود، چرا که وقتی می فهمد طرف مقابلش به تلفن اش بیش از حد توجه می کند ،معمولا درگیری ایجاد شده
رقیب عشقی جدید برای زوجین!  خیلی از ما وقتمان را در دنیای مجازی پر هرج و مرج تکنولوژی و شبکه های اجتماعی تلف می کنیم، بدون اینکه وقتی برای صمیمی تر کردن رابطه با همسرمان بگذاریم.

رقیب عشقی جدید برای زوجین!

همسر شما دوست ندارد زمانی که کنارش هستید با تلفن تماس بگیرید و یا پیامک دهید چون می‌داند این رفتار می‌تواند عوارضی برای زندگی عشقی‌اش داشته باشد و زندگی‌اش دچار یک نوع بیماری وسواس عاطفی می‌شود، چرا که وقتی می‌فهمد طرف مقابلش به تلفن‌اش بیش از حد توجه می‌کند، معمولا درگیری ایجاد شده و سبب نا‌رضایتی از رابطه می‌شود. این کاهش رضایت از رابطه، به نوبه خود، منجر به کم شدن رضایت از زندگی و در ‌‌نهایت و در سطوح بالا‌تر منجر به افسردگی، می‌شود.

مردم اغلب فرض می‌کنند که تلفن همراه خیلی کم، حواسشان را پرت می‌کند و هیچ اتفاق بزرگی نمی‌افتد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که در اغلب موارد وقتی یک زن و شوهر در حال صرف وقت با هم هستند اگر این ارتباط توسط یک فرد مراجعه کننده یا تلفن همراه قطع شود کمتر احتمال دارد که فرد در رابطه راضی بماند.
رقیب عشقی جدید برای زوجین!

زمانی که صرف وقت با فرد دیگری به غیر از همسرتان برای شما مهم‌تر شود دیگر شوقی برای گفتگو با همسرتان پیدا نمی‌کنید که این حالت موجب سردی در روابطتتان می‌شود.

متین نصری روان‌شناس و پژوهشگر گفت: گاهی ما به دنبال ارتباط ‌می‌ گردیم اما از ضد ارتباط سر بیرون ‌می‌ آوریم. به دنبال پیوند هستیم اما به گسست ‌می‌ رسیم. ‌می‌ خواهیم شبکه ارتباطیمان را قوی‌‌تر کنیم و مثلاً دوستان بیشتری داشته باشیم اما عملاً بهترین و اصلی‌‌ترین رابطه یا روابطمان را از دست ‌می‌ دهیم.

وی ادامه داد: شبکه‌‌های اجتماعی مجازی، امروز ظاهراً برای ارتباط ساخته شده‌‌اند اما نوع کاربرد ما گاهی از آن‌ها وسایل ضدارتباطی ‌می‌ سازد. گاهی در همین شبکه‌‌های مجازی، روابطی شکل ‌می‌ گیرد که به فروپاشی یک خانواده منجر ‌می‌ شود، گاهی یک آقا یا خانم متأهل در همین فضا دچار اشتباه ویران‌‌گری ‌می‌ شود که جبران آن بسیار دشوار است و گاهی هم یک هووی جدید عشقی یعنی‌‌ همان موبایل باعث طلاق عاطفی بین زوجین می‌شود.

رقیب عشقی جدید برای زوجین!

این روان‌شناس در خصوص علت پدید آمدن این رقیب عشقی در زندگی زوجین اظهار داشت: بسیاری از زوجین وقتی در زندگی مشترک نیاز‌هایشان ارضا نمی‌شود، وارد فضاهای مجازی ‌می‌ شوند و احساس ‌می‌ کنند دیگر گمشده خود را پیدا کرده‌اند. بنابراین ساعت‌‌های زیادی را صرف این نوع شبکه‌‌ها ‌می‌ کنند. متأسفانه در این شبکه‌‌ها افراد ‌می‌ توانند خود را سانسور و فیل‌تر کنند. فرشته‌ نما و باب میل دیگران نشان ‌می‌ دهند، تا موجبات جذب و جلب توجه را به وجود آورند. اگر همین افراد را از فضای مجازی بیرون کشیده و در دنیای واقعی قرار دهیم، شاید به اندازه نیم ساعت هم نتوانند ارتباط مثمرثمری را با دیگران برقرار نمایند.

نصری در پاسخ به اینکه ریشه این بی‌اعتنایی در زندگی زناشویی چیست گفت: عامل مهمی که زوجین متأهل را به سمت برقراری ارتباط نامناسب در این شبکه‌‌ها سوق ‌می‌ دهد، نگذاشتن وقت کافی برای یکدیگر است.
ما به اندازه کافی وقت شنیدن صحبت‌‌ها و درد دل‌‌های دیگران را داریم، اما شنیدن صحبت‌‌های همسرمان برای ما به نوعی تلف کردن وقت و کسالت‌ آور است، چنین ‌می‌ شود که به مرور زمان ما با یک دوری عاطفی و قلبی روبرو ‌می‌ شویم. زوجینی که فقط به شکل فیزیکی در کنار یکدیگر هستند، اما در قلب‌‌هایشان نقطه اشتراکی با یکدیگر ندارند، ورودشان به این شبکه‌ها و برقراری یک ارتباط ناصحیح با جنس مخالف، یک نوع واکنش دفاعی به رابطه زوجیتشان با یکدیگر محسوب ‌می‌ شود.

این روان‌شناس در انتهای سخنانش اظهار داشت: باید قبل از استفاده از هر نوع فناوری جدید بتوانید بر روی رفتار، گفتار و اعمال خود کنترل و نظارتی داشته باشید، تا به مقدار قابل ملاحظه‌‌ای خود را از آسیب‌‌ها و خطرات در پیش رویش محافظت کنید.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار