10 نکته براي خريد تشک
کد خبر: ۳۴۷۲
تاریخ انتشار: 2015 July 04    -    ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
پيش از خريد تشک بايد نکاتي را در نظر بگيريد تا وقتي تشک را به منزل آورديد و يک شب روي آن به خواب رفتيد از انتخابتان راضي باشيد
پرس و جو کنيد:
پيش از خريد تشک بهتر است خوب پرس و جو و تحقيق کنيد. انواع تشک‌هاي موجود در بازار را جويا شويد و مارک‌هاي معروف‌تر و مرغوب‌تر را بيابيد. اينجا هم هر قدر بيشتر پول بپردازيد بيشتر آش خواهيد خورد. شما مي‌توانيد يا در آگهي‌هاي اينترنتي به دنبال تشک مورد نظرتان بگرديد يا راهي بازار يا نمايندگي‌هاي فروش تشک شويد. با کارشناسان فروش تشک گفتگو کنيد و از آنها بخواهيد پس از شنيدن نيازهايي که به يک تشک داريد، مناسب‌ترين تشک را به شما معرفي کنند.

10 نکته براي خريد تشک


گارانتي:
اگر از شرکت‌هاي معتبر توليد‌کننده تشک، خريد کنيد تشک شما داراي گارانتي تعميرات و تعويض خواهد بود. به طور معمول تشک‌ها تا 10 سال گارانتي نيز دارند. به طور معمول تشک‌هاي ضد آب را کارخانه‌هاي سازنده بهتر گارانتي مي‌کنند. اين تشک‌ها روکش‌‌هاي ضد آب دارند. بنابراين پيش از خريد تشک داشتن گارانتي و شرايط استفاده از آن را با فروشنده کنترل کنيد.


عجله نکنيد:
براي خريد تشک عجله نکنيد و وقت کافي صرف کنيد. انواع بسيار متفاوتي از تشک‌ها در بازار وجود دارند. تشک طبي، تشک اسفنجي، تشک بادي، تشک برقي، تشک آبي و... انواع تشک‌هاي موجود در بازار هستند. شما مي‌توانيد به آرامي روي تشک دراز بکشيد و راحتي آن را امتحان کنيد سپس يک تشک ديگر را امتحان کنيد.


ثبات و استحکام:
هر تشکي که استحکام بيشتري داشته باشد لزوما بهتر و مرغوب‌تر نيست. بعضي‌ها فکر مي‌کنند هرچه تشک سفت‌تر باشد براي کمر و ستون فقرات بهتر است ولي اين‌طور نيست. اگر تشک خيلي سفت باشد به استخوان ستون فقرات شما اجازه نخواهد داد مطابق با شانه‌ها و استخوان لگن شما خميدگي پيدا کند. تشک‌هايي که نرم‌تر هستند به استخوان شانه و لگن شما اجازه مي‌دهند در تشک کمي فرو روند و استخوان ستون فقرات شما به صورت مستقيم روي سطح تشک قرار گيرد.


اندازه تشک:
اندازه تشک بايد متناسب با اندازه قد شما باشد. بزرگ‌ترين اندازه تشک را برگزينيد که با اندازه تخت شما هماهنگ باشد.


فنرها را کنترل کنيد:
 اگر تشکي فنرهاي بيشتري درونش کار گذاشته شده باشد لزوما تشک بهتري نيست. به طور معمول فنرهاي تشک‌ها به هم پيوسته و يا جدا جدا درون آن کار گذاشته شده است. تشک‌هايي که فنرهاي به هم پيوسته دارند به طور معمول درون آنها از فنرهاي کمتري استفاده شده است چون فنرها به هم پيوسته و گره خورده‌اند. تشک‌هايي که فنرهاي از هم جدا دارند، تعداد فنرهايي که درون‌شان کار گذاشته شده است بيشتر است زيرا هر فنر بايد به تنهايي از بدن شما هنگامي که روي تشک دراز کشيده‌ايد، حمايت کند. مزيت تشک‌هايي که فنرهاي مستقل دارند اين است که اگر شما روي تشک خوابيده باشيد و فرد ديگري روي تشک جا به جا شود شما کمتر متوجه اين جابه‌جايي تشک مي‌شويد. اگر شما خوابتان سبک است اين نوع تشک را خريداري کنيد.


تشک‌هاي 2 لايه را برگزينيد:
تشک‌هايي که 2 لايه آستر دارند شايد قيمت گران‌تري داشته باشند ولي لايه‌هاي داخلي آن در سال‌هاي اوليه مصرف به آساني لک نمي‌شوند. حتما تشک‌هايي را ديده‌ايد که اگر آستر آن را برداريد، اسفنج درون آن از لايه‌هاي سطحي لک شده است. اين تشک‌ها چنين مشکلاتي ندارند.
بودجه شما چقدر است؟ قبل از اينکه براي خريد تشک راهي بازار شويد تصميم بگيريد که مي‌خواهيد چقدر پول خرج کنيد؟ اگر شما تشک‌هاي مختلف را امتحان کنيد خواهيد ديد تشک‌هايي که گران‌ترند، راحت‌تر نيز هستند.

از چه مارکي خريد مي‌کنيد؟ خيلي از اوقات ارزش دارد که شما از يک شرکت معتبر توليد‌کننده تشک، خريد کنيد. تشک‌هايي که در اين کارخانه‌ها توليد مي‌شوند به طور معمول کنترل کيفيت بالايي دارند و به گونه‌اي طراحي شده‌اند که سلامت عضلات و اسکلت بدن را هنگام دراز کشيدن روي تشک تامين مي‌کنند.

10 نکته براي خريد تشک

خجالت نکشيد:
سعي کنيد تحت فشار فروشنده تشکي را خريداري نکنيد. اصلا اشکالي ندارد سوالات زيادي درباره قيمت، گارانتي، کيفيت، طريقه حمل تشک به منزل (هزينه بر عهده شما يا فروشنده)، امکان تعويض تشک را از فروشنده بپرسيد و سپس با آگاهي کامل اقدام به خريد تشک کنيد.


کي به فکر خريد يک تشک جديد باشيد

برخلاف عقيده بسياري از افراد، تشک يکي از مهم‌ترين لوازم منزل است چرا که به طور مستقيم با سلامت اسکلت و عضلات شما در ارتباط است. ما يک سوم عمر خود را در خواب به سر مي‌بريم بنابراين بهتر است يک سوم عمر خود را در تشک استانداردي طي کنيد که تا خواب ‌آرام و سالمي داشته باشيد. اگر تشک شما بيش از 10 سال عمر کرده است، گود شده يا قلمبه قلمبه شده است يا هنگامي که از خواب برمي‌خيزيد بدنتان کوفته است، نشانه‌هايي هستند که شايد وقت آن است که به فکر خريد يک تشک جديد باشيد. نشانه‌هايي که بايد تشکتان را تعويض کنيد عبارتند از:

1) در قسمتي از تشک که در آن قسمت مي‌خوابيد گودي ايجاد شده است.

2) وقتي تشک شما غژغژ صدا مي‌دهد.

3) پس از خوابيدن روي تشک احساس کمردرد مي‌کنيد يا بدنتان کوفته است.

اگر شما بد خواب هستيد يا خواب کافي نداريد، مي‌تواند نشانه اين باشد که شايد تشک شما راحت نيست. خستگي و خواب‌آلودگي در صبح، به سختي از تختخواب بيرون ‌آمدن، صبح وکج خلق بودن، نشانه بدخوابي شما است. مطالعات نشان مي‌دهد افرادي که تشک جديدي را خريداري کرده‌اند، خواب بهتري را تجربه مي‌کنند.

منبع:salamatiran
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار