کاهش وزن با خوردن دانه ی کاج
کد خبر: ۳۴۵۷
تاریخ انتشار: 2015 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
دانه درخت کاج غنی از ویتامین ب1 ، ویتامین ب3، منگنز، ویتامین ای، ویتامین کا، مس و منیزیم است و پتاسیم زیادی دارد. ایسکانیوز ـ تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد که استفاده از دانه کاج در رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

 به گفته دانشمندان چربی موجود در دانه کاج که منشا طبیعی دارد باعث ترشح هورمونی موسم به CCK(cholecystokinin) و GLP- (lglucagon-like peptide) می شود که این هورمون ها باعث احساس سیری در فرد می شود که در نتیجه آن فردکالری کمتری مصرف کرده و لاغر می شود.
دانشمندان تحقیقات خود را بر روی 18 زن چاق انجام دادند به طوری که آنها را به دو گروه تقسیم کرده و به یک گروه از آنها کپسول حاوی چربی دانه کاج و به گروه دیگر کپسول حاوی روغن زیتون دادند. تحقیقات نشان داد که گروهی از کپسول حاوی چربی روغن کاج را استفاده می کردند احساس سیری بیشتری داشتند و از غذای کمتری نسبت به گذشته استفاده کرده اند. به گفته دانشمندان دانه کاج منبع پروتیینی مناسبی مخصوصا برای کسانی است که فقط از گیاهان تغذیه می کنند.
گنجاندن روزانه 17 گرم از روغن دانه کاج در برنامه غذایی، میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. اولئیک اسید فراوان موجود در این دانه نیز چربی اشباع‌شده‌ای است که تجمع چربی‌های مضر را در کبد کاهش می‌دهد و مانع از آسیب به قلب و عروق می‌شود. بررسی‌ها حاکی از آن است خواص آنتی‌اکسیدان قابل توجه دانه کاج از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد دفاع می‌کند و احتمال سرطانی‌شدن سلول‌ها را کاهش می‌دهد. به همین دلیل در برخی کشورها بخصوص مکزیک از این دانه، قهوه مخصوصی را تهیه می‌کنند. فیبر رژیمی زیاد موجود در دانه کاج که در ماهی، سبزیجات و گوشت نیز یافت می‌شود از دستگاه گوارش محافظت می‌کند. آزمایشات گوناگون نشان داده است هر 31گرم دانه کاج سه میلی‌گرم آهن دارد. آهن یکی از ترکیبات مهم هموگلوبین خون است که برای انتقال اکسیژن به سلول‌های بدن و تولید انرژی لازم است.

 
در ابتدا باید یک الی دو روز مخروط ها را داخل آب خیساند ، سپس تا جایی که امکان دارد به وسیله کارد میوه خوری انتهای مخروط را به صورت پیچشی سوراخ می کنیم.

پس از آن از انتهای مخروط فلس ها را به وسیله کارد جدا کرده و دانه ها را بیرون می آوریم.

در ضمن بعضی از دانه ها پوک هستند و برای جدا کردن آن ها از دانه های سالم ، دانه ها را درون آب می ریزیم دانه هایی که روی آب می آیند پوک هستند.



در ابتدا باید یک الی دو روز مخروط ها را داخل آب خیساند ، سپس تا جایی که امکان دارد به وسیله کارد میوه خوری انتهای مخروط را به صورت پیچشی سوراخ می کنیم.



ایسکا نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار