منظورتون اینه که این همه درخت قطع بشه و طبیعن اونجا به هم بزنیم کلی هم پول مملکتو خرج کنیم که فقط یه جاده صاف تر داشته باشیم ؟
اصلا جاده به این قشنگی چشه؟
جاده آبدانان به دره شهر در استان ایلام دارای پیچ و خمهای بیشتر از این و در ارتفاع بیش از 2500 متر قرار دارد و همچنین دارای دره های عمیق و البته چشم اندازهای زیبایی می باشد.
احتمال داره این پیچ و خم زیاد برای جلوگیری از رانش زمین باشه و کمک به ثبات خاک کنه و شاید منطقه ای زیبا باشه برای لذت بردن از طبیعت بدین شکل طراحی شده باشه ولی از طرفی,مصرف انرژی بالا میرود
چنین جاده ای تو مپ گوگل قابل مشاهده نیست اما بر فرض صحت حتما باید کوهستانی باشه چون...
جاده روستای وردیج واقع در انتهای غربی بزرگراه همت تهران هم همینطوریه
دلیل پیچ ریاد این جاده بخاطر شیب زیاد هست. اگر پیچ نداشته باشه خودروها سخت می تونند یک مسیر طولانی با این شیب رو بالا برن. پایین آمدن از این شیب هم البته خطرات خودش رو داره. ربطی به زیبایی نداره.
سلام من توی این جاده رانندگی کردم
با اینکه این همه پیچ داره ولی شیبش بازم اونقدر زیاد هست که رانندگی توش سخت باشه ، چه برسه به اینکه مارپچ جاده کمتر باشه و جاده مستقیم تر بشه
که عمرا به خاطر شیب زیادش کسی بتونه رانندگی کنه
به نظرم تدبیر طراح جاده خوب و یا حتی عالی بوده و بهتر کسی که نرفته دم از تدبیر بهتر برای جاده نزنه چون اون فقط حرف زدن رو کاغذه ، بهترین نقشه تو اون جاده کوهستانی با صفا و پر شیب ؛ ساخت جاده ای به شیب ملایم و به طبع پیچ زیادتره
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
عليك السلام
خالي نبند! اين جاده اصلا تو ايران نيست
سالانه تصادفات زیادی در این جاده اتفاق می افتد. حتی اگر بومی هم باشید بیشتر از 40 تا 50 کیلومتر رفتن درست نیست . علتش هم گذشتن جاده از بالای کوه ها به طول چند ده کیلومتر است که اجتناب ناپذیر است . تنها راه حل ساخت تونل با بودجه چندهزار میلیارد تومانی است که عملا در حال حاضر غیر ممکن است .
این جاده با اینکه در بیشترین مسافت کناره های پرتگاه و دره های عمیق است متاسفانه هیچ نرده و محافظ کنار جاده ندارد گاهی حوادث مرگباری در این جاده رخ میدهد
کلیه امورات طارم سفلی و علیا در خاک گیلان صورت میگیره. قرنها... بدهند به گیلان بسیار کاهش هزینه خواهد داشت. همین الان هم بسیاری از کارهای اداری این دو طارم در گیلان انجام میشه
با سلام
از دیدگاه یک متخصص خدمت شما عرض می شود که این نوع جاده سازی امروزه در دنیا برای طراحی منظر و اکوتوریسم طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که یکی از دوستان هم بیان کرده اند این نوع جاده ها برای دسترسی و ارتباط بین شهرها مناسب نیست و استفاده توریستی دارد. هر چند بعید می دانم در ابتدای طراحی و ساخت این جاده هدف بهره گیری از منظر و اکوتوریسم بوده باشد.
جاده نسازیم. بسه دیگه، راه آهن را گسترش بدیم بار ترابری بره رو دوش ریل این جاده ها اضافه همخواهند بود. آلمانیها خیابونهای اصلیشون تراموا و زیر زمینشون مترو داره و مسیرهای بین شهری هم چند خط پرسرعت و عادی و باری راه آهن داره. البته آلمان کوچیکه و چهار ونیم برابر کوچیکتر از ایرانه و دشته. ایران کوهستانیه ، تعداد آبادیهاش بیشتر وپراکنده است و سرمایه گذاری بیشتری نیاز داره.
جاده زنجان طارم چه جاده اصلي و چه جاده تهم، هيچكدام اين نيست و من نمي دانم اين جاده كجاست كه شبكه هاي مختلف به اسم جاده طارم زنجان معرفي مي كنند. نگاهي به گوگل ارث يا بينگ بيندازيد، بد نيست.
یه سایت دیگه این عکس رو زده و در توضیح آن نوشته که جاده معروف به (جاده حلزونی) که کشور شیلی و آرژانتین را به هم وصل میکند. واقعاً آدم نمیدونه کی راست میگه کی دروغ؟!!!!!
هولناک ترین و خطرناک ترین جاده ایران جاده شمشک به دیزین میباشد که به دلیل قرار گیری در ارتفاع 2600 تا 3300 متری کوههای البرز دارای پیچ و خم های فراوان و هوایی بسیار متغیر در زمستان است که صبحی افتابی در این جاده ممکن است طی چند ساعت تبدیل به کولاکی وحشتناک و بارش چندین متری برف شود . متاسفانه در همین جاده سال 88 حدود 8 تن از کوهنوردان جان خود را بر اثر سقوط 2 بهمن بزرگ از دست دادن و از همون سال این جاده از اذر ماه تا اواخر خرداد ماه بسته بود که خوشبختانه از سال 94 با تصمیمات راهداری استان این جاده در صورت شرایط مساعد جوی بازگشایی میشود البته از 8 صبح تا 15 بعد از ظهر
همچین جاده ایی در استان زنجان لطفا اطلاعات درست بدید . بله جاده طارم که در استان زنجان هست پیچ در پیچ هست و زیبایی خاص خودشو داره ولی مثل تصویری که شما گذاشتید نیست
من حساب كردم اگر اين جاده مستقيم كشيده ميشد حدودا مسافت يك سوم ميشود.
بعلاوه لازم نبود اينهمه درخت را به خاطر جاده قطع كنند و مخارج احداث آنهم خيلي كمتر ميشد.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
IQ
ناشناس
||
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
آفرین به شما
واقعا جامعه به روشنفکرانی همچون شما نیاز ویژه ای دارد
من حساب كردم اگر اين جاده مستقيم كشيده ميشد حدودا مسافت يك سوم ميشود.
بعلاوه لازم نبود اينهمه درخت را به خاطر جاده قطع كنند و مخارج احداث آنهم خيلي كمتر ميشد.
با توجه به میزان اهمیت و رفت آمد این جاده به نظر میرسه که بهترین کار حفر تونل هست که امنیت بالایی داره و هزینه احداثش بیشتر از هزینه احداث و نگهداری این جاده نیست
اصلا جاده به این قشنگی چشه؟
چی شد؟
جاده روستای وردیج واقع در انتهای غربی بزرگراه همت تهران هم همینطوریه
با اینکه این همه پیچ داره ولی شیبش بازم اونقدر زیاد هست که رانندگی توش سخت باشه ، چه برسه به اینکه مارپچ جاده کمتر باشه و جاده مستقیم تر بشه
که عمرا به خاطر شیب زیادش کسی بتونه رانندگی کنه
به نظرم تدبیر طراح جاده خوب و یا حتی عالی بوده و بهتر کسی که نرفته دم از تدبیر بهتر برای جاده نزنه چون اون فقط حرف زدن رو کاغذه ، بهترین نقشه تو اون جاده کوهستانی با صفا و پر شیب ؛ ساخت جاده ای به شیب ملایم و به طبع پیچ زیادتره
خالي نبند! اين جاده اصلا تو ايران نيست
بااحتیاط و اروم میشه از مناظر لذت برد
از دیدگاه یک متخصص خدمت شما عرض می شود که این نوع جاده سازی امروزه در دنیا برای طراحی منظر و اکوتوریسم طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که یکی از دوستان هم بیان کرده اند این نوع جاده ها برای دسترسی و ارتباط بین شهرها مناسب نیست و استفاده توریستی دارد. هر چند بعید می دانم در ابتدای طراحی و ساخت این جاده هدف بهره گیری از منظر و اکوتوریسم بوده باشد.
این جاده مسیر چهار ساعته زنجان - قزوین - رشت را به سه ساعت کاهش می دهد.
بعلاوه لازم نبود اينهمه درخت را به خاطر جاده قطع كنند و مخارج احداث آنهم خيلي كمتر ميشد.
واقعا جامعه به روشنفکرانی همچون شما نیاز ویژه ای دارد
منظور طراح آن چه بوده؟!
بعلاوه لازم نبود اينهمه درخت را به خاطر جاده قطع كنند و مخارج احداث آنهم خيلي كمتر ميشد.
اینهمه جاده بسازیم که ماشین ها اضافه تر بشن و آلودگی بیشتر؟