شغلی که تا یک میلیارد تومان درآمد دارد
کد خبر: ۳۳۹۹
تاریخ انتشار: 2015 June 28    -    ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
در بین مشاغل پر درآمدی که در سطح شهر وجود دارد، بعضی مشاغل رایج نبوده ولی بسیار پر درآمد هستند. مشاور املاک از این دسته مشاغل محسوب می‌شود.
 
آن طور که برخی از مشاوران املاک می‌گویند این شغل در پنج منطقه‌ بالای تهران بسیار پر درآمد بوده و ساعت کاری این افراد از ساعت 9 صبح تا یک ظهر و از چهار بعد از ظهر تا هشت شب است و این افراد اغلب به صورت پورسانتی کار می‌کنند.
 
یکی از مدیران مشاور املاک منطقه 1 می‌گوید: این بنگاه با 170 متر زیر بنا، 17 مشاور دارد و برای پنج مشاور دیگر آگهی استخدام داده است. این در حالی است که کمترین پورسانت پرداختی به مشاوران یک میلیون تومان بوده و بیشترین 60 میلیون تومان در یک ماه بوده است.
 
یکی دیگر از فعالان این صنف می‌گوید که تنها سه سال سابقه کار در منطقه 2 دارد و در این مدت درصدهای بالای پورسانت به مشاوران بنگاه خود پرداخت کرده است.  
 
وی ادامه می‌دهد: تا یک میلیارد تومان هم به مشاور خود در یک ماه پورسانت داده‌ام. چرا که او توانسته بود یک برج را به فروش برساند و در عین حال مشاورانی هم بوده‌اند که هیچ دریافتی‌ای در ماه نداشته‌اند.
 
 در این میان یکی دیگر از مشاوران املاک در منطقه 4  عنوان می‌کند که به مشاوران خود 500 هزار تومان حقوق ثابت و بابت هر اجاره 100 هزار تومان و هر خرید و فروش 200 هزار تومان پورسانت پرداخت می‌کند.
 
با این حال یکی از مشاوران املاک یادآور می‌شود با وجود اینکه در نگاه اول به نظر می‌رسد این مشاوران در ماه دریافتی بسیار بالایی دارند اما این شغل شامل بیمه و هیچ‌ یک از قوانین استخدام وزارت کار نمی‌شود و بیشتر این افراد تنها به صورت پورسانتی و دستمزد ماهانه کار می‌کنند.

اقتصادنیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار