مدل سه بعدی قلب انسان طراحی شد
کد خبر: ۳۳۹
تاریخ انتشار: 2015 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
به امید پیش بینی اثر داروها؛
دانشمندان علوم پزشکی برای اطمینان خاطر حاصل کردن از اینکه این داروها تأثیر منفی بر عملکرد قلب و سایر اندامهای بدن نداشته باشد، مدل سه بعدی قلب انسان را طراحی کرده اند.
مدل سه بعدی قلب انسان با هدف بررسی اثرات جانبی داروها بر عملکرد این عضو حساس طراحی شد.

درصورتیکه به هر دلیل بترسیم یا شخصی را پس از مدتها ملاقات کنیم ممکن است با ضعف و اختلال در عملکرد قلب مواجه شویم. در اصطلاح گفته می شود «فاصله ای میان ضربانهای قلب ایجاد می شود». به عقیده دانشمندان علوم پزشکی این فرآیند می تواند خطرناک باشد.

مطالعات نشان می دهد اگر قلب نتواند به هر دلیلی خون کافی به اندامهای مختلف بدن برساند، بروز سکته دور از ذهن نخواهد بود. در چنین مواقعی استفاده از داروهای خاص گرچه می تواند این اختلال را کاهش دهد اما نباید از اثرات منفی آن نیز غافل شد.

دانشمندان علوم پزشکی برای اطمینان خاطر حاصل کردن از اینکه این داروها تأثیر منفی بر عملکرد قلب و سایر اندامهای بدن نداشته باشد، مدل سه بعدی قلب انسان را طراحی کرده اند.

نکته جالب توجه درخصوص این فناوری جدید جزئیات قابل توجه آن است. این قلب سه بعدی از ۲۲ میلیون سلول ساخته شده است و عملکرد مغز را از جزئی ترین سطح آن یعنی ساختار سلولی تا بافتهای بزرگتر نشان می دهد.

فناوری جدیدی که توسط دانشمندان در دانشگاه توکیو ارایه شده می تواند به متخصصان در پیش بینی دقیق تأثیر داروها برای عملکرد قلب واقعی کمک کند.

درحال حاضر از این فناوری جدید بر روی حیوانات آزمایشگاهی استفاده شده که البته نمی تواند لزوما به معنای مؤثر بودن در انسانها باشد اما دانشمندان نسبت به این موضوع امیدوارند.

دانشمندانی که این فناوری جدید را ابداع کرده اند امیدوارند در آینده ای نزدیک بتوان از آن به عنوان سیستم آزمایش ارزان تر، سریعتر و مؤثرتر داروهای قلب استفاده کرد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار