مصرف آجیل عامل افزایش طول عمر انسان
bato-adv
کد خبر: ۳۳۶۵
تاریخ انتشار: 2015 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
bato-adv
bato-adv
نتایج تحقیقات بلند مدت متخصصان علوم تغذیه آمریکا نشان می دهد که مصرف روزانه 10 تا 15 گرم آجیل مانند پسته، بادام و فندق خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری های مختلف را تا 23 درصد کاهش می دهد.

 مرکز تحقیقات علوم تغذیه آمریکا در گزارشی اعلام کرد:نتایج این تحقیق در حالی منتشر شده است که پیشتر محققان برتاثیر انواع آجیل و مزایای آن بر سلامت قلب و عروق مطالبی را ارائه کرده بودند اما این نخستین پژوهش است که در مورد آثار این مغزها بر طول عمر انسان متمرکز شده است.

دکتر 'آدریان نیومن' از اعضای تیم تحقیقاتی می گوید:بررسی وضعیت سلامت بیش از 400 زن و مرد در بیش از یک دهه نشان داد، کسانی که از چند دانه مغز در رژیم مستمر روزانه خود در بیش از یک دهه گنجانده بودند 23 درصد کمتر از افراد دیگر مبتلا به بیماری و مرگ ناشی از آن شدند.

وی گفت: همچنین این تحقیق نشان می دهد که مصرف محدود آجیل در طول روز آثار مفید دیگری به شرح ذیل دارد:

- کاهش 45 درصدی احتمال مرگ ناشی از بیماری های عصبی

- کاهش 39 درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری تنفسی

- کاهش 30 درصدی ابتلا به دیابت

همچنین نیومن تاکید کرده است:مصرف این دانه ها باید بسیار محدود و به میزان 10 تا 15 گرم و به صورت خام یا بو داده باشد، و افزودن شکر یا نمک به مغزها نه تنها از خواص آن می کاهد بلکه برای انسان مضر است.

در فهرست اعلام شده از مغزهای مفید برای سلامتی انسان بسیاری از مغزها از جمله بادام،شاه بلوط، فندق، گردو ، پسته و دانه میوه کاج قراردارد.

در این فهرست بادام زمینی نیز قرار دارد اما مصرف آن بسیار محدودتر از سایردانه ها به شرط نداشتن آلرژی اعلام شده است. همچنین تاکید شده که خواص ذکر شده فقط منحصر به دانه بادام زمینی است و نه کره آن.

نیومن توضیح داد که در شرایطی که مصرف مغزها در سالاد سبزی های مختلف استفاده شود آثار مفید آن بر سلامتی بیشتر خواهد بود.

به گفته وی این مغزها سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و چربی های سالم آنها نقش مهمی در کاهش میزان مرگ و میر دارد.

چربی های غیر اشباع این دانه مانع از افزایش انسولین در خون و عامل حفظ قند خون می شود که در نتیجه سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.

همچنین این چربی ها به عملکرد اعصاب نیز کمک می کند و فرد را از ابتلا به بیماری های شایعی مانند پارکینسون و آلزایمر تا حد زیادی حفاظت می کند.

البته با توجه به اینکه مغزها کالری بسیار زیادی دارند بنابراین باید از خوردن زیاد آنها به شدت اجتناب کرد زیرا یک مشت کوچک شامل 7 الی 8دانه و مغز حدود 90 کالری دارد بنابراین زیاده روی در آنها عامل ایجاد چاقی در افراد می شود.

ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار