آسیب ها و عوارض لوازم آرایشی برای نوجوانان
کد خبر: ۳۳۲۹۵
تاریخ انتشار: 2016 April 10    -    ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
آیا از مضرات و آسیب های لوازم های آرایشی برای نوجوانان اطلاع دارید این لوازمات تاثیرات منفی زیادی روی هوش و هورمون های این رده سنی میگذارند
آسیب ها و عوارض لوازم آرایشی برای نوجوانانآیا از مضرات و آسیب های لوازم های آرایشی برای نوجوانان اطلاع دارید این لوازمات تاثیرات منفی زیادی روی هوش و هورمون های این رده سنی میگذارند در ادامه با آسیب ها و عوارض جانبی مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی آشنا خواهیم شد.

آسیب ها و عوارض لوازم آرایشی برای نوجوانان

حتی یک وقفه کوتاه در استفاده از لوازم آرایشی توسط نوجوان‌ها می‌تواند برای سلامت آن‌ها بسیار مفید باشد. استفاده از صابون‌های آنتی باکتریال، لوسیون بدن و ادکلن، بعضی مواد شیمیایی را وارد بدن می‌کند که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را زیاد کند، یائسگی را جلو بیندازد و حتی ضریب هوشی را پایین بیاورد.

اکنون محققان دانشگاه برکلی آمریکا با بررسی 100 دختر نوجوان به نتایج مهمی دست یافته‌اند.

از این 100 دختر خواسته شد به مدت 3 روز از لوازمی که حاوی «phthalate»، «paraben»، «triclosan» و «oxybenzone» هستند، استفاده نکنند و وسایل دیگری را جانشین آن‌ها کنند. این 4 ماده شیمیایی می‌توانند هورمون‌های بدن را به هم بریزند.

آزمایش ادرار شرکت کننده‌ها نشان داد، سطح این 4 ماده شیمیایی در بدن آن‌ها تنها بعد از 3 روز بین 25 تا 45 درصد کاهش یافت.

دکتر کیم هارلی، سرپرست این پژوهش گفت، بدن نوجوان‌ها هم چنان در حال رشد است و ممکن است مواد شیمیایی که روی هورمون‌ها اثر می‌گذارند، برای آن‌ها خطر ناک تر باشد. یکی از دلایلی که از نوجوان‌ها در این تحقیق استفاده شده، همین است. او سپس گفت: «انتظار داشتیم که سطح مواد شیمیایی کم شود،‌ ولی مطمئن نبودیم کاهش آن، این قدر چشمگیر باشد.»

سلامانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار