ساخت گوشی‌های ضدباکتری برای بیمارستان ها
کد خبر: ۳۳۱۴
تاریخ انتشار: 2015 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
 مسئولان شرکت بلک‌بری از جدیدترین تلفن همراه با قابلیت نابودکردن باکتری‌ها برای استفاده پرسنل بیمارستان‌ها رونمایی کردند.

محققان شرکت بلک‌بری معتقدند که با مطالعات انجام شده مشخص شده که بر روی هرگوشی حدود 7000 نوع باکتری زندگی می‌کند که برخی از گونه‌های آنها بسیار بیماری‌زا و خطرناک هستند.

 زندگی باکتری‌ها بر روی گوشی افراد معمولی شاید به نظر عادی برسد، اما در محیط بیمارستان باید بیشترین تلاش برای جلوگیری از گسترش آلودگی‌های میکروبی انجام گیرد.

 وجود بعضی از باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک در بیمارستان‌ها باعث بروز عفونت‌های خطرناک در بیمارانی شده که اغلب در شرایط آسیب‌پذیری هستند.

 اگر پزشکی هنگام معاینه بیمار از گوشی خود استفاده کند و این کار را به صورت مکرر هنگام معاینه سایر بیماران انجام دهد قطعا به طور ناخواسته عفونت منتقل می‌شود.

 به گفته جان چن، مدیر ارشد شرکت بلک‌بری، اگر چه محققان تکنولوژی لازم برای ساخت گوشی‌های هوشمند مقاوم در برابر عوامل عفونت‌زا را کسب کرده‌اند، اما در صورت وجود بازار مصرف قابل توجه این گوشی‌ها به فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

مسئولان شرکت بلک‌بری از جزئیات و روش مقابله با باکتری‌ها به دلیل حفظ مسائل اقتصادی شرکت سخنی به میان نیاوردند اما افزودند: در صورت کسب بازار فروش مناسب به زودی این گوشی در اختیار کاربران به ویژه کادر بیمارستان‌ها قرار خواهد گرفت.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار