حراج کلاه ۵۰۰ هزار پوندی ناپلئون
کد خبر: ۳۳۰۶
تاریخ انتشار: 2015 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
یکی از کلاه‌های متعلق به ناپلئون بناپارت که رد شلیک گلوله‌ای نیز روی آن به چشم می‌خورد، با قیمت اولیه 500 هزار پوند به حراج گذاشته می‌شود.

حراج کلاه ۵۰۰ هزار پوندی ناپلئون

این کلاه نمادین که یکی از نشانه‌های مشهور بناپارت نیز بوده‌است، در اصل به سر مایکل شاو استوارت تعلق داشت که آن را با قیمت 150 پوند خریداری کرده‌بود، و اکنون پس از گذشت 200 سال پس از شکست ناپلئون در نبرد واترلو، این کلاه قرار است به حراج گذاشته شود.

سر مایکل این کلاه را در سال 1814 و در یکی از سفرهایش به اروپا در درسدن آلمان کشف کرده و آن را خریداری کرد. روی این کلاه نشانی از گلوله‌ای دیده می‌شود که در نبرد فراید‌لند به سوی ناپلئون شلیک شده‌است. ناپلئون این کلاه را در در طول نبردهای پیروزمندانه‌اش با روسیه، ایلائو،‌فرایدلند در سال 1807 به سر داشت.

اکنون این کلاه پس از پشت‌سرگذاشتن مشهورترین نبردهای جهان، قرار است برای اولین‌بار در حراجی به فروش برسد. متخصصان حراجی کریستیز برروی این کلاه 500 هزار پوند و روی پرتره‌ای از ناپلئون 600 هزار پوند قیمت گذاشته‌اند.

در ماه نوامبر سال گذشته نیز کلاهی مشابه به این کلاه متعلق به ناپلئون به قیمت 1.5 میلیون پوند به فروش رسید. این گلاه را ناپلئون در نبرد مارنگو به سر داشته‌است.

منبع: همشهری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار