این بستنی‌ها آلوده به وبا هستند!
کد خبر: ۳۲۸۵
تاریخ انتشار: 2015 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کارشناس مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه با هشدار در خصوص خریداری موادی مانند بستنی و فالوده از دستفروشان اظهار کرد: احتمال انتقال بیماری‌هایی مانند وبا از طریق این مواد بسیار بالاست.

بهمن خدادادیان در خصوص خریداری بستنی و فالوده از دستفروشان و افراد دوره‌گرد هشدار داد و اظهار کرد: این افراد صلاحیت بهداشتی وتعهد کاری نداشته و خرید مواد خوراکی مانند بستنی و فالوده از آنها می‌تواند عوارض بهداشتی خطرناکی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به استفاده از رنگ‌های غیر مجاز و شیمیایی در تولید برخی از بستنی‌های غیر استاندارد و نیز بستنی عرضه شده توسط دستفروشان، گفت: این مواد می‌تواند نارسایی دستگاه گوارش و سرطان‌زایی را به دنبال داشته باشد.

این کارشناس بهداشت با اشاره به نگرانی از حضور بسیار دستفروشان در مناطق حاشیه‌ای، اماکن تفریحی و سطح پارکهای کرمانشاه، اظهار کرد: دوره‌گردها و دستفروشان شهر را گرفته‌اند و این وظیفه اجراییات شهرداری است که در این زمینه اقدام کند که متاسفانه تاکنون اقدام قاطع و موثری از این نهاد مشاهده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بارها به شهرداری کرمانشاه در خصوص جمع‌آوری این افراد تذکر داده شده، گفت: برای آخرین بار نیز نامه مفصلی در روزهای اخیر به شهرداری کرمانشاه ارسال کردیم و از اجراییات شهرداری خواسته‌ایم تا اقدام قاطعی در خصوص دستفروشان انجام دهند.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، افزود: چنانچه از ارسال نامه آخر هم جواب نگیریم، موضوع را در کارگروه استانداری مطرح کرده و به دستگاه قضا دراین زمینه شکایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عرضه مواد غذایی و به ویژه مواد حساس و فاسدشدنی ماند بستنی و فالوده توسط دستفروشان امکان شیوع بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا مانند وبا و تیفویید را به دنبال دارد، گفت: نمی‌توان در بحث سلامت مردم هیچ اغماض و کوتاهی داشت و از شهرداری می‌خواهیم هر چه سریعتر وظایف خود را در زمینه جمع آوری دستفروشان به نحو احسن انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوره‌گردها موادی مانند زولبیا و بامیه و نیز خرما را که در طول روز جلوی نور آفتاب و درجه حرارت بالا قرار داشته و به طور قطع بسیاری از آنها فاسد و مسموم شده‌اند را عرضه می‌کنند که این مواد قطعا سلامت افراد را تهدید می‌کند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار