‌قبح دزدی از بین رفته است
کد خبر: ۳۲۷۹
تاریخ انتشار: 2015 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
رییس دادگستری کاشمر گفت: اختلافات خانوادگی، تصادفات، تخلفات رانندگی و اختلافات مالی مهم‌ترین جرائمی است که در این شهر اتفاق می‌افتد.

محمود قانعی صبح امروز در جمع اهالی روستای سرحوضک از توابع بخش مرکزی کاشمر با بیان اینکه خلوت شدن دادگستری‌ها از آرزوهای ما است، عنوان کرد: بدون شک با خلوت شدن دادگستری شاهد افزایش آرامش و آسایش در مردم خواهیم بود.

وی با اظهار تاسف از اینکه چرا در جامعه شیعی افرادی با اسم زهرا، علی، فاطمه و حسین باید اقدام به دزدی و مال مردم‌خوری کنند، تصریح کرد: از اتفاقاتی که بعضاً در این شهر می‌افتد، به شدت نگران هستیم.

قانعی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل جامعه شیعی تمام دنیا در تلاش هستند ما را بدنام کنند، گفت: اگرچه در سال 5 هزار پرونده کاهش می‌یابد، اما هنوز 21 هزار پرونده به جز پرونده‌های شورای حل اختلاف در دادگستری این شهر است.

وی با اعلام اینکه در اسفندماه سال گذشته 44 درصد پرونده‌های حقوقی و ارجاعی دادسرا و شورای حل اختلاف به سازش ختم شد، بیان کرد: همه ما موظفیم به فکر اصلاح جامعه باشیم.

در حوزه خانواده وضعیت خوبی نداریم

رییس دادگستری کاشمر جلوگیری از بروز واقعه طلاق را از تلاش‌های کارگروه خانواده برشمرد و افزود: متاسفانه در برابر بسیاری از مشکلات جدی نیستیم.

وی با اظهار تاسف از اینکه در حوزه خانواده وضعیت خوبی نداریم، بیان کرد: در سه ماه از سال قبل، به ازاء هر 8.1 ازدواج، یک طلاق در شهرستان رخ داد.

قانعی بالا رفتن سطح توقعات و نیازها، ازدواج در سنین پایین و مواد مخدر را از عوامل اصلی طلاق در این شهر دانست و گفت: امروز دشمن با استفاده از مواد مخدر و ترویج بی‌بندوباری در سطح جامعه، می‌خواهد فکر و عقل را مختل کند.

وی بی‌تربیتی کودکان و بی‌بندوباری بعضی از زنان را از اثرات ماهواره دانست و گفت: تربیت بچه در میان امواج ماهواره بسیار سخت است.

قانعی ازدواج در سنین پایین را یکی دیگر از مشکلات اساسی جامعه دانست و عنوان کرد: متاسفانه مادران هیچ برنامه‌ای برای دختران خود ندارند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مادران دختر به دنیا می‌آورند که فقط عروس‌شان کنند، گفت: با شرایط امروز نباید دختران 17 و 18 ساله را عروس کرد.

رییس دادگستری کاشمر با اعلام اینکه بسیاری از ماداران کم سن و سال بچه‌داری بلد نیستند، افزود: این خودخواهی است که دختر کم سن و سال بگیریم که فقط بخواهیم با اخلاق خودمان بزرگشان کنیم.

حلال‌خوری در جامعه کم‌رنگ شده است

وی با اظهار نگرانی از این که حلال‌خوری در دنیای امروز در حال کم‌رنگ شدن است، اظهار کرد: بعضی از کارگران و کشاورزان امروز به گونه‌ای عمل می‌کنند که خواسته یا ناخواسته حرام‌خوار می‌شوند.

قانعی فروش اجناس با چند برابر قیمت را نوعی حرام‌خوری دانست و گفت: امروز برخلاف گذشته در هر کوچه چندین دزد و سارق وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز دزدی به امری عادی در جامعه تبدیل شده است، به طوری که بعضی از افرادی که گمان می‌کنید بسیار با شخصیت و مومن هستند اقدام به دزدی می‌کنند، از شهروندان خواست اگر مطمئن هستند کسی دزد است، شهادت دهند.

رییس دادگستری کاشمر با اعلام اینکه اگر دزدی را نشناسیم و یا کسی شهادت ندهد، نمی‌توانیم وی را محاکمه کنیم، عنوان کرد: متاسفانه در همین شهر بعضی از باغداران دزدها را به عنوان نگهبان باغ خود انتخاب می‌کنند تا باغ خودشان در امان باشد و از سایر باغ‌ها دزدی کند.

رسیدگی به 50 پرونده در روز

وی با بیان اینکه در بعضی از روزها تا 50 پرونده را رسیدگی می‌کنیم و بعضاً جهت رسیدگی به مشکلات مردم تا دو صبح هم دادگاه داریم، گفت: عده‌ای از ما توقع بی‌جا دارند و می‌خواهند خیلی زود خودمانی شوند.

قانعی با تاکید بر اینکه در تمامی پرونده‌ها دقت نظر داریم و رأی‌هایی که صادر می‌شود، قاطع است، بیان کرد: قضاوت یکی از مقدس‌ترین مشاغل دینی و انسانی است.

وی با اعلام اینکه با متخلفین برخورد جدی می‌شود، اظهار کرد: دادگاه جایی برای بلند کردن صدا نیست؛ هیچ‌گاه دادگاه مظلوم نبوده که اجازه دهیم عده‌ای بخواهند از این مظلومیت به نفع خود سوء استفاده کنند.

قانعی در پایان خاطرنشان کرد: شمر و حرمله تنها برای دوران امام حسین (ع) نبودند، هنوز هم کسانی هستند که اگر قانون نباشد مردم را در همین شهر نابود خواهند کرد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار