عادات بدی که به طور شگفت انگیزی خوب هستند
کد خبر: ۳۲۷۶
تاریخ انتشار: 2015 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
ما هر روز درباره عادات مختلفی که می توانند برایمان خطرناک باشند می شنویم. اما خیلی از این عادات بد، به آن اندازه که به نظر میرسد بد نیستند و برخی عاداتی هم که عالی اند، فقط در حد اعتدال خوب هستند. ادامه مطلب را بخوانید تا درباره عادات بدی که به طور شگفت انگیزی خوب هستند بیشتر بدانید!

1. بی قراری

آرام و قرار ندارید و نمی توانید یک جا بنشینید؟ اگرچه ممکن است این کار در کل دنیا زیاد مودبانه به نظر نرسد، اما برای سلامتی خیلی خوب است. افرادی که یک جا نمی نشینند نسبت به افراد دیگر کالری بیشتری می سوزانند. و بهتر از آن، هر چه وزنتان بیشتر باشد، با بی قراری کالری بیشتری می سوزانید!

2. هر روز دوش نمی گیرید

آیا تنبلی به شما غلبه کرده و نمی توانید دوش بگیرید؟ ما خبرهای خوبی برایتان داریم: دوش گرفتن هر روزه نسبت به دوش گرفتن هر چند روز یکبار، برای پوست و مو مضر است به خصوص اگر از آب داغ استفاده کنید. حمام بیش از حد و درجه حرارت بالا، پوست و مو را خشک کرده و چربی طبیعی که برای سلامتی و زیبایی پوست و مو لازمه از بین می برد. در آخر هم این حمام های مداوم با آب داغ مشکلاتی نظیر اگزما برایتان به وجود می آورد. اگر باید هر روز دوش بگیرید، از صابون روی نقاطی از بدن استفاده کنید که عرق می کنند (مثل زیر بغل، پا و کشاله ران) .

3. آفتاب گرفتن

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه های مضر خورشید ممکن است باعث ایجاد خطراتی برای پوست از جمله سرطان پوست شود. اما به این معنی نیست که همیشه باید از نور خورشید دور بمانید. به دلیل گسترش کرم های ضدآفتاب، افرادی که به خاطر کمبود ویتامین D تحت درمان قرار میگیرند افزایش پیدا کرده اند، که این امر می تواند مشکلاتی را برای سلامتی به وجود بیاورد. نکته اصلی اعتدال است. کمی نور خورشید برای شما خوب است. در طول ماه های تابستان، کافیست در طول روز 20 دقیقه را بدون ضدآفتاب بیرون از خانه باشید (زمانی را انتخاب کنید که پوستتان نسوزد مثلا صبح زود یا عصر).

4. مرتب نکردن رختخواب

مطمئنا این امر بی سلیقگی به نظر می رسد، اما مرتب نکردن رختخواب در واقع به دور کردن انواع آلرژی ها کمک می کند. تحقیقی دریافت که آلرژی و آسم که به دلیل گرد و غبار ایجاد می شود اغلب به دلیل مرتب کردن رختخواب است. مرتب نکردن رختخواب باعث ازاد شدن گرد و غبار که نیاز به بقا و گسترش دارند نمی شود.

5. صرف دسر با صبحانه

اگر کیک دارید، خوردن آن اصلا اشکالی ندارد! برخی تحقیقات نشان دادن که مصرف یک خوردنی شیرین در صبحانه می تواند به شما کمک کند تا به اهداف کاهش وزنتان نزدیک شوید. در واقع افرادی که خوردنی شیرین در صبحانه می خورند، خیلی بهتر می تواند در طول روز خودشان را کنترل کنند تا مواد غذایی پر کالری مصرف نکنند.

6. عصبانی شدن

همیشه عصبانی هستید؟ باید بگوییم که این اصلا خوب نیست. هیچوقت عصبانی نمی شوید؟ این هم اصلا سالم به نظر نمی رسد! تحقیقات نشان داده اند که هر دوی این حالات از نظر روانی سالم نیستند. به خودی خود، عصبانی شدن چیز بدی نیست، عصبانیت کانالی است که می توانید انرژیتان را تخلیه کنید که این امر می تواند خوب یا بد باشد.

سلام دکتر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار