قاسم هاشمی‌نژاد درگذشت
کد خبر: ۳۲۴۸۷
تاریخ انتشار: 2016 April 02    -    ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
زنده‌یاد هاشمی‌نژاد از نویسندگان و روزنامه‌نگاران پیشکسوت ایران بود که آثار زیادی را خلق کرد. «فیل در تاریکی» مشهورترین رمان اوست.

هاشمی‌نژاد یکی از منتقدان شناخته حوزه ادبیات به شمار می‌رفت و تاثیر به سزایی در فضای ادبی ایران گذاشت. او سال‌ها از بیماری سرطان رنج می‌برد اما در نهایت به خاطر عفونت ریه درگذشت. 

علی اکبر شیروانی تدوین گر کتاب "راه ننوشته" که مجموعه‌ای است شامل مصاحبه های قاسم هاشمی نژاد به ایسنا گفته:آقای هاشمی نژاد از روز دوم فروردین ماه به علت عفونت ریه در بیمارستان شریعتی تهران بستری بود و امروز 13 فرودین ماه ساعت 19 درگذشت.

او همچنین گفته: آقای هاشمی نژاد چند سالی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرد و در دوسال اخیر مشکلات جسمی دیگری هم داشتند که باعث ضعیف شدنشان شده بود اما علت درگذشت ایشان عفونت ریه بود نه سرطان.

شیروانی افزوده:مراسم تشیع آقای هاشمی نژاد روز یکشنبه 15 فروردین ماه از منزل ایشان واقع در خیابان بهار به سمت بهشت زهرا (س) برگزار می شود.

نمایش منظوم اثر تی. اس. الیوت (تهران: نشر مرکز)،بشنو، آدمک! از ویلهلم رایش (تهران: انتشارات کتاب ایران- چاپ دوم: انتشارات نیلوفر)،خوابگران از ریموند چندلر(تهران: انتشارات کتاب ایران) و من منم: کتابی درباره خودکاوی اثر راتان لعل، از آثار ترجمه ای هاشمی نژاد است.

 

خیر النساء،سیبیّ و دو آینه، رساله در تعریف، تبیین و طبقه‌بندی قصه‌های عرفانی از دیگر آثار قاسم هاشمی نژاد هستند.


خبرآنلاين
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار