بازیگر نقش«بائو» در «پایتخت۴» کیست؟
کد خبر: ۳۲۴۲
تاریخ انتشار: 2015 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
 شاید با دیدن سریال «پایتخت ۴» بسیاری از بینندگان این سوال در ذهنشان خطور کند که بازیگر نقش«بائو» با آن چهره کم و بیش آشنا کیست؟

این شب ها سریال پایتخت ۴ به کارگردانی سیروس مقدم از شبکه اول سیما پخش می شود. سریالی که با بهره گرفتن از بازیگران قسمت های قبلی و اصلی خود چون محسن تنابنده در نقش« نقی»، ریما رامین فر «هما»، احمد مهرانفر با شخصیت « ارسطو »و علیرضا خمسه با کاراکتر بابا پنجعلی تاکنون در جذب مخاطب موفق عمل کرده است.

یکی از شخصیت های این فیلم فردی بنام «بائو» به عنوان یکی از کاندیداهای انتخاباتی شورای شهر است که اگرچه به نظر می رسید در این فیلم نقش چندانی نداشته باشد  اما با جلو رفتن داستان می بینیم که وی در کنار دیگر کاراکترهای اصلی قرار گرفته و قرار است بابا پنجعلی با مادر بائو ازدواج کند و داستان بدین ترتیب تا انتها ادامه پیدا می کند.

بازیگر نقش «بائو» که با گریم خاص و قابل توجهی در این مجموعه تلویزیونی متمایز است، کسی نیست جز «محمدرضا علیمردانی» از پرکارترین صداپیشگانی که صدای وی در نقش شرک ۲، سالیوان شهر هیولاها، پدر در داستان کوسه ، قیطون خان در عروسک ها و دیه گو از جمله فعالیت های وی به حساب می آید.

وی تا کنون به عنوان صدا پیشه به جای بسیاری از شخصیت‌های مطرح کارتونی و سینمایی ایفای نقش کرده است که از این بین می‌توان به نقش شیطان در مجموعه تلویزیونی سقوط یک فرشته، راوی انیمیشن‌های حیات وحش و دیرین دیرین و پویانمایی گورداله اشاره کرد. وی همچنین مدیر دوبلاژ انیمیشن رستم و سهراب و مبارک نیز بوده‌ است.

علیمردانی تاکنون تیتراژ مجموعه‌های انقلاب زیبا و جهل مرکب را خوانده‌است و آلبومی به نام «حبس نفس» را هم منتشر کرده است. عده‌ای قطعهٔ «احوال تلخم» از وی را که تیتراژ مجموعه انقلاب زیبا بود را با صدای محسن چاووشی اشتباه گرفتند.

وی از بدو تولد دچار بیماری ارثی لارنژیت بوده و تا ۱۴ سالگی توان حرف زدن نداشته‌ است. خود او در این باره می‌گوید در حالیکه پزشکان از درمان وی ناامید شده بودند، با مطالعه سرگذشت مشابه یک قاری مصری با یک درمان سنتی مصری آشنا می‌شود و بعد از یک ماه سکوت مطلق، درمان می‌شود.

این گوینده، زادهٔ ۱۱ خرداد ۱۳۵۵تهران بوده و دارای مدرک کارشناسی تئاتر، نمایش و بازیگری است و در سال ۱۳۷۰ بازیگری را به شکل آکادمیک آموخت و در سال ۱۳۷۴ رسماً وارد عرصهٔ تئاتر شد.

منبع: سینماپرس

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار