یکی از روستاهای صخره ای جهان در ایران + عکس
کد خبر: ۳۲۲۹
تاریخ انتشار: 2015 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰
بین روستاهای ایران که یکی از یکی زیباترو آرامش بخش ترن روستای کندوان با معماری بی نظیر و شکل صخره ایش، باعث شده هر کنجکاو و ماجراجویی جذبش بشه. به حدی معماری این روستا در تمام دنیا کم‌ نظیرو حیرت آوره که دیگه اهالی روستا از دید و بازدیدهای گردشگرا کلافه شده و از حضورشون تو روستا گلایه می‌کنن!
روستای 6000 ساله کندوان که یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقیه، تو دهستان سهند، بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده‌. این روستای بی نظیر که جزء سه روستای صخره ای جهانه هنوز ساکن داره و ساکنانش تو دل صخره زندگی می کنن. غارهای دستکن و خانه‌های کله قندی این روستا که توسط اهالی حفاری شدن شگفت انگیرترین آثار تاریخی بشر رو تو تمام دنیا رقم زده‌. همین جاری بودن زندگی بین صخره ها در جهان یک استثناست چون در ترکیه و آمریکا، تو روستاهای صخره ایه کاپادوکیه و داکوتا دیگه زندگی جریان نداره.

کندوان

700 ساله که مردم روستای کندوان تو دل خونه‌های فرو رفته در صخره‌ زندگی می‌کنن. به گفته تاریخ نگارها، اهالی این روستا در قرن هفتم هجری برای در امان موندن از حمله مغول‌ها به دشت مقابل روستای کندوان فعلی مهاجرت کرده و بعد از گذشت زمان، کم کم حفاری رو شروع کرده و در آن پناه گرفتن.
تو دل تپه‌های این روستا صدها آغل، انبار و اتاقک حفاری شده و خوبه که بدونین کنار خونه‌های شگفت انگیز، چشمه آب معدنی وجود داره که به گفته اهالی برای درمان بیماری‌های کلیوی فوق العاده مفیده.
این روستا انقدر جاذبه‌های طبیعی و زمین شناسی و مردمی داره که حتی اگر یک هفته هم اتراق کنین باز دلتون نمی خواد ترکش کنین.

کندوان

کندوان

کندوان

کندوان

دولت بهار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار