علاج مرس، ابولا و ایدز را در اختیار داریم
کد خبر: ۳۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کره شمالی می‌گوید در زمینه‌ درمان بیماری‌هایی مانند مرس، ابولا و ایدز به موفقیت دست یافته است که بزرگترین دانشمندان در جهان نتوانسته‌اند علاجی برای آنها پیدا کنند.

به گزارش أسوشیتدپرس این کشور اعلام کرد دارویی در اختیار دارد که می‌تواند بیماری‌های مرس، ابولا، سارس و ایدز را درمان و از آنها پیشگیری کند.

این دولت شواهدی در این مورد ارائه نکرد، و احتمالا این ادعا با شک و تردید گسترده‌ای روبرو خواهد شد.

خبرگزاری مرکزی کره، خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد دانشمندان داروی کومدانگ-۲ را از گیاه جینسنگ رشدداده‌شده با کودی که عناصر نادر زمین در آن آمیخته شده بود، تولید کرده‌اند. براساس اعلام وب‌سایت طرفدار کره شمالی به نام مینجوک تونگشین، این دارو در اصل در سال ۱۹۹۶ تولید شده بود.

خبرگزاری مرکزی کره گفت: «عفونت‌های خطرناکی مانند سارس، ابولا و مرس بیماری‌های هستند که به دستگاه ایمنی مربوط هستند، بنابراین به آسانی می‌توان آنها را با تزریق کومدانگ-۲ که یک تجدیدکننده قوی ایمنی است، درمان کرد.»

کره شمالی هنگام شیوع ابولا در آفریقا، با وجودی که هیچ موردی از بیماری در نزدیک مرزهایش گزارش نشده بود، مانع از ورود همه توریست‌های خارجی را برای شش ماه به این کشور شد و سخت‌ترین کنترل‌ها در جهان را در برابر ابولا به کار بست، و تازه در اوایل امسال بود که این محدودیت را لغو کرد.  

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت،  تصور می‌شود که این کشور با بیماری‌هایی مانند سل دست و پنجه نرم می‌کند، و عفونت‌های تنفسی در میان شایع‌ترین علل مرگ در این کشور هستند.

کره شمالی در طول دوره‌های شیوع آنفلوآنزای مرگبار ‍پرندگان در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ نیز همین دارو را تبلیغ کرده بود.

این ادعای کره شمالی در هنگامی ابراز می‌شود که کشور رقیبش، کره جنوبی، با شیوع بیماری مرس مبارزه می‌کند که به مرگ چندین نفر و بیماری بیش از ۱۶۰ نفر از ماه گذشته تاکنون انجامیده است. واکسنی برای این بیماری وجود ندارد.

همشهری آنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
dideban1400
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
2
احتمالا شبیه داروی ایدزی هست که ما چند سال پیش درست کرده بودیم !!!!!!
یادتون که میاد!!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار