نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات
کد خبر: ۳۱۸۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 26    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
فهمیدن اینکه حیوانات نیز مانند انسان ها عواطف و احساسات دارند شاید کمی عجیب به نظر برسد اما رفتارشناسی محققان روی حیوانات باعث شده تا اشتراکات و مقایسه های جالبی از زندگی آنها در رسانه ها منتشر شود که در نگاه اول کمی عجیب به نظر می رسد.
نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات!+عکس  فهمیدن اینکه حیوانات نیز مانند انسان ها عواطف و احساسات دارند شاید کمی عجیب به نظر برسد اما رفتارشناسی محققان روی حیوانات باعث شده تا اشتراکات و مقایسه های جالبی از زندگی آنها در رسانه ها منتشر شود که در نگاه اول کمی عجیب به نظر می رسد.

تمرکز انسانها از ماهی قرمز هم کمتر شده است
 

نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات! + تصاویر


مایکروسافتی ها در پژوهش جدیدی نتیجه گرفتند که دامنه توجه انسان، در حال حاضر از ماهی قرمز هم کمتر است. این پژوهش که بر روی ۲ هزار شرکت کننده کانادایی و بررسی مغز ۱۱۲ نفر دیگر انجام شده نشان می دهد که دامنه توجه انسان از ۱۲ ثانیه در سال ۲۰۰۰ به ۸ ثانیه رسیده است در حالی که این دامنه برای ماهی قرمز حدود ۹ ثانیه است. این تحقیق همچنین نشان می دهد که قابلیت انجام کارهمزمان از سوی انسان در حال حاضر نسبت به قبل ارتقاء پیدا کرده به طوریکه انسان‌های امروزی می توانند علاوه بر تماشای تلویزیون به طور همزمان دستگاه‌های نمایشگر دیگر مانند موبایل و تبلت‌شان را نیز چک کنند.

مورچه ها از انسان ها خوش سلیقه ترند
 

نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات! + تصاویر


محققان در پژوهشی با اتصال فرستنده های كوچكی به مورچه ها و قراردادن دو لانه با ویژگی های متفاوت، در مسیر آن ها به ارزیابی عملكرد مورچه ها پرداختند.

در این مطالعه مورچه ها لانه مجلل و زیباتر را انتخاب كردند اگر چه این لانه دورتر از لانه ساده بود ترجیح دادند راه بیشتری را برای رسیدن به آن طی کنند. این بررسی همچنین نشان می دهد مورچه ها مانند بسیاری از حشرات دیگر به طور اجتماعی و گروهی عمل می كنند و حتی تصمیم می گیرند. این در حالی است که بسیاری از انسان ها به دلیل خود رای بودن و مشورت نکردن با دیگران ممکن است  تصمیم درستی نگیرند در حالی که مورچه ها باتوجه به زندگی اجتماعی خود همواره تصمیم مناسب تری می گیرند.

گربه ها احساسات انسان ها را به بازی می گیرند
 

نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات! + تصاویر


در پژوهش جالبی هم که محققان دانشگاه ساکس روی گربه ها انجام دادند اعلام شد گربه ها هنگام مواجهه با انسان‌ها نوعی صدای التماس از خود ایجاد می کنند تا انسان را برای کمک به آنها ترغیب کنند. مطالعات جدید نشان می دهد گربه ها به خوبی قادرند از احساسات انسان نسبت به خود برای دستیابی به خواسته هایشان مانند غذا بهره ببرند. آنها با زیرکی تمام می توانند احساسات انسان‌ها را برای دستیابی به خواسته هایشان به بازی بگیرند. این جاندارن نوعی صدا شبیه صدای گریه را با صدای مخصوص خود ترکیب کرده و به این شکل صاحب خود را برای تهیه غذا ترغیب می کنند.

سگ ها از انسان ها ۷ برابر بزرگتر هستند
 

نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات! + تصاویر


سگ ها بسیار سریع تر از انسان ها بالغ و پیر می شوند. به همین خاطر اصطلاح رایجی برای سگ ها به نام «سن انسانی سگ» وجود دارد. به طوری‌ که بلوغ یک سگ یکساله ۷ برابر انسان است و به همین ترتیب رشد و بلوغ یک سگ ۲ ساله معادل یک انسان ۱۴ ساله است. به همین خاطر یک سگ ۸ ساله بسیار پیر حساب می شود.

مورچه ها از بچه های پنجم ابتدایی باهوش ترند

محققان دانشگاه «نووسیبیرسک» و دانشگاه علوم رایانه ای و ارتباطات از راه دور سیبری می گویند مورچه ها به طور حتم در حل کردن مسائل ریاضی از یک بچه کلاس پنجمی باهوش ترند. به گفته محققان گونه های بسیار اجتماعی مورچه ها از قبیل مورچه های سرخ می توانند اطلاعاتی درباره ارقام را به اعضای گروه مورچه ها انتقال دهند و همچنین عمل‌های ساده ریاضی را انجام دهند.
 

نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات! + تصاویر


دانشمندان برای آزمودن برتری مورچه ها، ابزاری مارپیچی و تو در تو را به وجود آوردند که در نقاطی خاص از آن غذا قرار گرفته بود. رها کردن مورچه ها در میان این مارپیچ نشان داد علاوه بر اینکه مورچه ها از طریق به جا گذاشتن رایحه از خود مسیر راه را به هم گروهی هایشان نشان می دادند، بلکه پیام‌هایی را درباره ارقامی مرتبط با مارپیچ‌ها، فاصله آنها و تعداد قدم‌هایی که باید برای رسیدن به غذا برداشته شوند را به یکدیگر منتقل می کنند.

عنکبوت ها عاشق بوی بدپا و خون انسان هستند
 

نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات! + تصاویر


بر اساس آزمایشات دانشگاه کانتربری در نیوزلند، پای انسان نسبت به جوراب، بو را مدت بیشتری نگه می دارد و نوعی از عنکبوت ها عاشق این بود هستند. دانشمندان این دانشگاه این عنکبوت ها در یک شیشه قرار دادند طوری که آنها اجازه حرکت داشتند و سعی کردند بوی پای برهنه و پای دارای جوراب را وارد منطقه عنکبوت ها کنند و متوجه شدند عنکبوت ها به دنبال بوی پای برهنه رفته و ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بیشتر برای این شکار صبر کردند.

شامپانزه ها بیشتر از انسان ها از خود گذشتگی دارند
 

نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات! + تصاویر


محققان آلمانی دریافته‌اند که شامپانزه‌ها بدون هیچ چشم داشتی نسبت به انسان، که از گونه دیگری است، ایثار و از خودگذشتگی نشان می دهند.در آزمایش‌های این محققات، شامپانزه‌ها مرتب به انسان‌هایی که تلاش می‌کردند به چوبی در قفس شامپانزه‌ها برسند، کمک می کردند. با اینکه این افراد به شامپانزه ها هیچ غذایی نداده بودند اما این موجودات بامزه همچنان در تلاش بودند که به آنها کمک کنند. روزنامه تایمز در این باره می نویسد: «با اینکه انسان شناسان ایثار و از خودگذشتگی را یک عامل اصلی و مهم در ایجاد جوامع متمدن وپیچیده می دانند اما این آزمایش نشان می دهد که شامپانزه ها از خود گذشتگی بیشتری از خود نشان می دهند.»

طلاق میان مرغ عشق ها بیشتر از انسان است
 

نتایج عجیب مقایسه انسان‌ با حیوانات! + تصاویر


نتایج محققان آلمانی نشان می دهد نسبت طلاق در میان این پرندگان حدود ۵۰ درصد بوده در حالیکه نسبت طلاق در میان شهروندان آلمانی ۴۴/۲ درصد است. این تحقیقات که توسط موسسه پژوهشی «ماکس – بلانک» در شهر مونیخ صورت گرفته همچنین نشان می دهد این پرنده بسیار زیبا از فضولترین پرندگان و حیوانات است.علت اصلی بالا بودن نسبت طلاق در میان مرغ عشق ها، متهم شدن مرغ عشق های ماده از سوی مرغ عشق های نر به تخم گذاری کم است، به همین دلیل مرغ عشق های نر پس از طلاق به دنبال مرغ عشق های ماده ای می گردند که آمادگی بسیار برای تخم گذاری داشته باشند.

مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
10
33
هیچ حیوانی مانند ایرانیان مجبور نیست به اجبار ارابه مرگ را از خودرو سازان داخلی با قیمت نجومی تحویل گرفته و تو سری هم بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
دوست عزیز عذرخواهی من را به عنوان یک عضو کوچک صنعت خودروسازی ایران بایت اتفاقات بد احتمالی پیش آمده جهت جنابعالی پذیرا باشید. دو نکته را متذکر میگردم هر چند مطمئن هستم شما مردم فرهیخته به آن اشراف کامل دارید:
- خوشبختانه ورود خودروهای خارجی میسر گردیده و میتوان با اندکی پرس و جو مدل مناسب با خود را انتخاب نمود.
- خواهشمندم (و متاسفانه) فقط و فقط یک محصول تولید داخلی که مطمئناً پیچیدگی خودرو را هم نخواهد داشت و دارای کیفیت مناسب است را معرفی نمائید.

به امید سازندگی ایرانی آبادتر با همکاری همدیگر
ali
| |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
با دیدن تلفات جاده ای در این ایام به این نتیجه رسیدم که برای این حیوانات شترسواری هم زیادیست...مشکل اصلی فرهنگ بد رانندگیست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
11
4
ادب مرد به ز دولت اوست !!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار