ازدواج سفید همان زناست
کد خبر: ۳۱۲۹
تاریخ انتشار: 2015 June 25    -    ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) گفت: ازدواج سفید که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای ترویج می‌شود نوعی زنا است و فقط اسم فریبند‌ه‌ای دارد، زیرا در اسلام چیزی با این عنوان نداریم.
ازدواج سفید همان زناست/ افشای راز؛ نوع خیانت زنان لوط و نوح(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امروز سوم تیرماه در جلسه تفسیر در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به بحث لعان به عنوان یکی از راه‌های طلاق تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های این حکم، فضل و رحمت الهی برای زن و مرد است تا هم از حد رهایی یابند و هم آبروی آنان محفوظ بماند.

وی افزود: اسلام در زنا از قتل هم سخت‌تر گرفته است یعنی برای قتل آوردن دو شاهد را ملاک گرفته، ولی برای زنا باید چهار شاهد گرفته شود این برای آن است که کسی به سادگی اتهام زنا به دیگری ندهد و امام صادق(ع) هم خطاب به ابوحنیفه که قیاس می‌کرد همین مسئله را یادآور شد که شما که قیاس می‌کنید باید در قتل شاهد بیشتری گرفته شود ولی منطق اسلام خلاف آن است.

رفیعی در ادامه به آسیب‌های تهدیدکننده خانواده‌ها پرداخت و اظهار کرد: دشمنان امروز با ماهواره‌ها و فضای مجازی کانون خانواده را هدف گرفته است، تعداد زیادی شبکه فارسی به ترویج ازدواج سفید و جشن طلاق و ... می پردازند و با تاسف در برخی شهرها هم عده ای از آن تاسی و تبعیت می کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تاکید کرد: ازدواج سفید، زنا است که این شبکه‌ها با ظاهری فریبنده آن را موجه جلوه می‌دهند و طلاق که در اسلام مبغوض است برای آن جشن می‌گیرند.

رفیعی اظهار کرد: متاسفانه دشمنان در این کارها موفق هم  شده‌اند اما ما چه کرده‌ایم؟ دشمن در زمین خانواده و حجاب و ... به ما گل زده است و ما زمین بازی را عوض کرده و به دعواهای سیاسی و ... مشغول هستیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه می‌گوئیم دینداری ضعیف شده و نمازخوان کم است و ... تصریح کرد: اگر کسی 5 چیز داشته باشد دیگر هیچ عذری برای بی دینی ندارد؛ همسر صالح، فرزندان نیک، شغل، حسن خلق و خوش اخلاقی و محبت اهل بیت(ع).

وی افزود: تندزبانی از دیگر آسیب‌های خانواده‌هاست؛ برخی خانم‌ها همسرانشان را با مردان دیگر مقایسه می‌کنند و یا مردان به علت عدم رعایت حریم‌ در رفت و آمدها و ... زنانشان را با زنان دیگر که نقطع شروع آسیب است.

رفیعی با اشاره به زشتی حرمت راز یکدیگر بیان کرد: زنان حضرت نوح و لوط در قرآن به عنوان خائن معرفی شده اند اما این خیانت، جنسی نیست زیرا تمام زنان پیامبران عفیف بوده‌اند بلکه مراد افشای راز شوهرانشان بوده است زیرا زن حضرت نوح کسانی را که به وی می‌گرویدند به حاکم گزارش می‌داد.

استاد حوزه خشونت در خانواده را از دیگر آسیب‌ها برشمرد و تصریح کرد: خشونت از دوره هابیل و قابیل شروع شد زیرا همسر هابیل زیباتر بود و قابیل به وی حسادت کرد که در این مسئله نکته‌ای نهفته است و آن اینکه باید حریم محرم و نامحرم رعایت شود.
ایکنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار