تولد 28 سالگی مسی در شیلی
کد خبر: ۳۱۱۰
تاریخ انتشار: 2015 June 25    -    ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

 لیونل مسی۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ مصادف با سوم تیر 1366 در روزاریوی آرژانتین به دنیا آمد و امروز وارد 28 سالگی خود شد تا به اوج پختگی فوتبال خود نیز برسد.

خورخه هوراکیو مسی، پدر لیونل کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافت‌چی نیمه‌‌وقت بود. اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می‌گردد. جد او، آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرد. او از 5 سالگی فوتبال خود را در تیم گراندولی آغاز کرد، تیمی که پدرش در آن زمان مربی‌اش بود. مسی سال ۱۹۹۵ به نیوولزاولدبویز رفت، تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت.

مسی وقتی ۱۱ ساله بود تشخیص داده‌ شد با کمبود هورمون رشد مواجه‌ است. ریورپلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد اما پول کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان بیماری مسی را که ۹۰۰ دلار در ماه بود، نداشت. کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه‌بارسلونا، توسط بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا از استعداد او آگاه شده‌ بود و مسی و پدرش آماده مذاکره بودند.

رکساچ، پیشنهاد قرارداد مسی را روی دستمال کاغذی نوشت. بارسلونا پیشنهاد پرداخت هزینه‌های درمانی را پذیرفت، به شرطی که مسی حاضر به نقل‌مکان به اسپانیا باشد. مسی و پدرش به بارسلون نقل‌مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت‌نام کرد. مسی تاکنون 482 بار پیراهن بارسلونا را پوشیده و 412 گل برای این تیم اسپانیایی به ثمر رسانده است.

تیم ملی آرژانتین به مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا صعود کرده و لئو مسی به عنوان کاپیتان آلبی‌سلسته بخت بالایی برای بالای سر بردن جام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دارد. آنها باید به مصاف کلمبیایی بروند که خامس رودریگز را در ترکیب خود دارد.

ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار