«مواد شیمیایی» علت انفجار در بازار تهران
کد خبر: ۳۱۰۷۰
تاریخ انتشار: 2016 March 17    -    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
سردار حسین ساجدی نیا که در محل حادثه حاضر بود و شخصا به روند امدادرسانی به مصدومان نظارت داشت، اظهارداشت: انفجار پاساژ قیصریه بازار تهران ربطی به مواد منفجره ندارد و احتمالا ترکیبات شیمیایی این انفجار را رقم زده است.

وی ادامه داد: کارشناسان در حال بررسی علت دقیق حادثه هستند.

بعدازظهر چهارشنبه سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع یک مورد انفجار در بازار ۱۵ خرداد پاساژ قیصریه خبر داد.  سید جلال ملکی درباره جزییات این حادثه گفت: دقایقی قبل وقوع یک مورد انفجار مهیب در محدوده پاساژ قیصریه در بازار بزرگ تهران از طریق سامانه ۱۲۵ به مرکز فرماندهی ستاد آتش نشانی تهران اعلام شد و بلافاصله چندین ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اعلام اینکه هنوز اطلاعات دقیقی درباره منشا انفجار در دست نیست افزود: طبق گزارشات اولیه علاوه بر نجاتگران آتش نشانی امدادگران اورژانس نیز در محل حادثه حاضر شده و کار امدادرسانی به مصدومان و مجروحان احتمالی حادثه همچنان ادامه دارد.

ملکی با اعلام اینکه خوشبختانه نیروهای امدادی در نزدیکترین محل حادثه به صورت آماده باش حضور داشتند گفت: با توجه به شلوغی محل وقوع حادثه در حال حاضر چندین نفر مجروح شده اند و کار امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

همچنین سخنگوی اورژانس گفت: تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز، ۳۹ مصدوم به بیمارستان منتقل شده اند. دکتر عباسی گفت: حال برخی از مصدومان حادثه که شمار آنها بیش از ۱۲ نفر است وخیم گزارش شده است .

در حال حاضر سرپرست دادسرای جنایی در محل حادثه حاضر شده است. علاوه بر حضور پر رنگ و چشمگیر پلیس و پلیس های تخصصی در محل حادثه قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی ناحیه ۲۷ هم در محل حادثه حاضر شده است تا در صورت لزوم دستورات لازم را برای بررسی قضایی علت حادثه انجام دهد.

به گفته سرپرست دادسرای جنایی که در محل حادثه حضور دارد خوشبختانه هیچ کدام از حادثه دیدگان این انفجار مهیب فوت نکرده اند. بررسی های تخصصی پلیس درباره واکاوی علت انفجار همچنان ادامه دارد.

در ساعات اولیه شب نیز سخنگوی اورژانس کشور، در مورد وضعیت مصدومان حادثه انفجار در بازار تهران توضیحاتی ارائه داد. مجتبی خالدی اظهارداشت: هنوز نمی توان در مورد وضعیت مصدومان اطلاعات دقیقی ارائه داد، چون همکاران اورژانس بیمارستان ها مشغول مداوای حادثه دیدگان هستند.

وی با اعلام اینکه ۲۶ نفر از مصدومان به بیمارستان سینا منتقل شده اند، گفت: ۸ نفر به بیمارستان لقمان و ۷ نفر از مصدومان حادثه انفجار نیز به دیگر بیمارستان های تهران منتقل شده اند.

سخنگوی اورژانس کشور در مورد اینکه گفته می شود تعداد زیادی از مصدومان دچار قطع عضو شده اند، افزود: هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

l
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار