طرز تهیه شیرینی نخود چی مخصوص سفره عید
کد خبر: ۳۰۹۷۲
تاریخ انتشار: 2016 March 17    -    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
نخودچی یکی از شیرینی های سنتی است که از قدیم الایام سر سفره های عید حضور داشته است.
طرز تهیه شیرینی نخود چی مخصوص سفره عیدنخودچی یکی از شیرینی های سنتی است که از قدیم الایام سر سفره های عید حضور داشته است. خیلی ها دلشان نمی آید این شیرینی را از سفره شان حذف کنند. برای همین طرز تهیه این شیرنی نوروزی را به شما آموزش داده ایم.

مواد اولیه :

آرد نخودچی 200 گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
روغن جامد ۱۰۰ گرم
هل ساییده و الک شده 1 قاشق چایخوری
پودر پسته برای تزیین

برای شیرینی هایی که نیاز به روغن صاف قنادی دارن ابتدا روغن جامد های بازاری مثل لادن طلایی رو روی حرارت کاملا ذوب کنید و بعد از خنک شدن چند ساعتی داخل یخچال بذارید تا کاملا جامد بشه و ببنده. بعد هم به مقدار نیاز در شیرینی ها استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی نخود چی مخصوص سفره عید

طرز تهیه:

1.ابتدا روغن و پودر قند رو با همزن اونقدر بزنید تا کرم رنگ بشه. بعد هم هل آسیاب شده و آرد نخودچی رو اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاد. خیلی مهمه که خمیر رو اونقدر ورز ندید که به روغن بیوفته ولی برای اینکه خمیری یکدست داشته باشید میتونید خیلی کم ورز بدید تا خمیر درست بشه.

2.این خمیر احتیاج داره که چند ساعتی استراحت کنه. حدود 10 ساعت بهش استراحت بدید.

3.بعد هم بین دو پلاستیک فریزر خمیر رو به ارتفاع 1 سانتی متر پهن کنید و قالب بزنید. روی سینی کاغذ روغنی بذارید و شیرینی های قالب زده رو روی کاغذ روغنی قرار بدید. بعد هم در دمای 160 درجه در فر از قبل گرم شده بذارید تا حدود 10-15 دقیقه بپزه. شیرینی ها زمانی آماده اس که کمی زیرشون تغییر رنگ بده.

سوران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار