گلزار:شهرت مرا تنها کرده است!
کد خبر: ۳۰۸۷۹
تاریخ انتشار: 2016 March 18    -    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
گلزار بازهم سوپراستار است و قدمی پیش‌تر هم آمده؛ او الان در هند است و خودش را برای یك تجربه بین‌المللی و پرفروش دیگر آماده می‌كند. او مهره مار را دست گرفته و به سرزمین هفتاد و دو ملت رفته تا از سوپراستاری وطنی به سوپراستاری فرامرزی بدل شود.

گلزار بازهم سوپراستار است و قدمی پیش‌تر هم آمده؛ او الان در هند است و خودش را برای یك تجربه بین‌المللی و پرفروش دیگر آماده می‌كند. او مهره مار را دست گرفته و به سرزمین هفتاد و دو ملت رفته تا از سوپراستاری وطنی به سوپراستاری فرامرزی بدل شود. چه كسی فكر می‌كرد كه جوان خوش‌چهره «سام و نرگس» تا «سلام بمبئی» قد بكشد و مورد توجه  هندی‌هایی قرار بگیرد كه صنعت سینمایی بی‌نظیر و بزرگی دارند؟



آنها كه گلزار را می‌شناسند، می‌دانند آنقدر بلندپرواز و جسور هست كه به بیشتر از اینها هم فكر كند؛ حتی اگر هیچ‌كس احتمال آن را نداده باشد. «سلام بمبئی» پروژه‌ای با منافع مشترك برای ایرانی‌ها و هندی‌هاست كه بازیگران سرشناس هندی هم در آن حضور دارند. سال 94 برای محمدرضا آمد داشت. این‌جور كه از بهارش پیداست سال 95 هم برای او سالی نكوست؛ سالی جهانی برای دیده شدن آقای سوپراستار. خانم‌ها، آقایان! سینمای ایران حالا با سوپراستار چندین ساله‌اش به فكر فتح بازارهای جهانی است.  چه كسی بهتر از محمدرضا گلزار تا سین سكه را برای هفت سین سینمای ایران جور كند.

اولین پروژه بین‌المللی سینمای ایران

فیلم «سلام بمبئی» اولین پروژه بین‌المللی سینمای ایران محسوب می‌شود كه با مشاركت سینمای هند ساخته شده و صرفا این‌طور نبوده كه چند بازیگر بالیوودی در این فیلم حضور داشته باشند، بلكه كاملا به صورت مشترك تهیه و تولید می‌شود. بیشتر فیلمبرداری كار در هندوستان است و بخش اندكی از آن (حدود 10درصد از كار) در ایران فیلمبرداری خواهد شد و من و آقای بنیامین بهادری، بازیگران ایرانی این فیلم هستیم. همچنین خانم دیا میرزا همراه آقای گلشن گروور كه یكی از بدمن‌ترین بازیگران تاریخ سینمای هند است در این فیلم حضور دارند.

 از این اتفاق خوشحالم

از همكاری با بالیوود و پروژه «سلام بمبئی» خوشحالم و امیدوارم با سهمی كه در این پروژه دارم پرچم ایران را در دیگر كشورهای دنیا به اهتزاز درآوریم. همكاری ایران و هند در «سلام بمبئی» اتفاق بزرگی است چون شركت موشن پیكچرز كارهای سینمایی بسیار بزرگی انجام داده و قرارداد با این شركت بزرگ فیلمسازی به نفع سینمای ایران خواهد بود.




پزشك سلام بمبئی

درباره نقش خودم در این فیلم باید فقط بگویم من در این فیلم نقش یك دانشجوی سال آخر رشته پزشكی را دارم كه طی آشنایی با یك دختر هندی اتفاقاتی برایش در طول داستان رخ می‌دهد و سرنوشت جالب و پیچیده‌ای در انتظارش است.

عدم حضور در جشنواره

متاسفانه در جشنواره فیلم فجر امسال، فیلم «خشكسالی و دروغ» در هیچ‌كدام از بخش‌های جشنواره پذیرفته نشد و از این بابت واقعا متاسف شدم! سال‌ها فیلم‌هایی مثل «بوتیك»، «آتش‌بس» و... را با بازی من به جرم اینكه فیلم‌هایی تجاری هستند به جشنواره راه ندادند و آنها را ندیدند ولی حالا فیلم‌هایی در فهرست جشنواره حضور دارند كه كاملا تجاری هستند؛ مثل «رسوایی2» و فیلم‌هایی از این دست! امیدوارم زمانی‌كه «خشكسالی و دروغ» اكران می‌شود، اعضای هیات انتخاب جشنواره بتوانند سرشان را بالا بگیرند.

فیلم‌های متفاوت من

در سال‌های اخیر سعی كردم در فیلم‌های متفاوتی بازی كنم و ژانر كاری‌ام را تغییر دهم ولی گویا همین هم قرار نیست دیده شود! فیلم‌های «مادر قلب اتمی» و «دلم می‌خواد» مدت‌هاست در انتظار اكران هستند و هرازگاهی می‌شنویم كه گویا مشكلات اكران آنها حل شده ولی واقعا هیچ‌چیزی مشخص نیست و باید از تهیه‌كنندگان این فیلم‌ها درباره‌شان بپرسید. فقط این را مطمئن هستم كه وقتی اكران شوند، استقبال مخاطب از آنها تمام این ناملایمات را به فراموشی خواهد سپرد.

یكی از بهترین اتفاقاتی كه در شروع دوره جدید كاری اتفاق افتاد، همكاری با آقای بهمن فرمان‌آرا بود كه واقعا بابت این اتفاق خدا را شكر می‌كنم. برای آقای فرمان‌آرا احترام بسیاری قائل بوده و هستم. این فیلم فرصت مغتنمی بود و نقش متفاوتی كه از دستش ندادم. امیدوارم كه باز هم این همكاری تكرار شود.

بی‌مهری‌هایی از سینما

متاسفانه من در تمام سال‌هایی كه در این عرصه حضور داشته‌ام، خیلی‌ بی‌مهری دیده‌ام و شاید خیلی‌ها دوست داشتند كه من در سینما نباشم. من هم ایرادهایی در كارنامه كاری‌ام دارم و این را قبول می‌كنم ولی این‌طور نبوده كه درجا بزنم و در تمام این سال‌ها من هم كسب تجربه كرده‌ام. آخرین فیلم من سال 90 اكران شده و فیلم‌های دیگری كه بعد از آن بازی كرده‌ام، همگی كارهای متفاوتی در كارنامه كاری من بوده است.

بازگشت با دقت بیشتر

اینكه چه می‌خواهیم و سرانجام چه می‌شود، از دست‌مان خارج است اما من تصمیم گرفتم كه در بازگشتم به سینما با توجه به تغییرات تندی كه جامعه وسیع مخاطبان را شامل می‌شود، در انتخاب فیلم‌ها دقت بیشتری داشته باشم كه همزمان با توجه به خواست طرفداران عزیزم، طیف دیگری از مردم نازنین‌مان را نیز با خود همراه كنم.

دوست داشتن و دانستن

وقتی از من می‌پرسند كه دورنمای محمدرضا گلزار از آینده خود در بازیگری چیست؟ تنها می‌توانم بگویم كاش می‌دانستم. دوست داشتن با دانستن فرق می‌كند. در زمینه‌های بسیار ساده‌تر و معمولی‌تری از زندگی این دورنما پیدا نیست چه برسد به حرفه حساس و سخت ما كه به خیلی از عوامل دیگر هم بستگی دارد؛ البته این موضوع هیچ‌وقت مانع تلاش همیشگی من برای ارتقای دانسته‌های خود و فتح هدف‌های مشخصم نبوده و نخواهد بود.


همدیگر را قضاوت نكنیم

غرض‌ورزی‌ها و حسادت‌ها گاهی ناراحتم كرده و گاهی انگیزه مرا برای طی مسیر بیشتر برانگیخته است. به هر حال اینگونه حسادت‌ها جدای از مقایسه اشتباهی در جایگاه‌ها، بسیار به فطرت و ذات آدم‌ها برمی‌گردد كه برای اینگونه افراد، از صمیم قلب شفای عاجل را طلب می‌كنم.

در تمام این سال‌ها بارها و بارها مورد قضاوت غلط دیگران قرار گرفتم و متاسفانه بارها و بارها برایم شایعه درست كردند؛ البته شاید این موضوع در حرفه ما طبیعی باشد ولی بازهم باعث می‌شود دیگران درباره شما به اشتباه قضاوت كنند. من در تمام این سال‌ها سعی كرده‌ام از خودم مراقبت كنم و از حواشی و شایعات دور باشم.

تاثیر توهین‌ها در زندگی

قضاوت كردن در بین مردم ما در این روزها به شدت زیاد شده است. به‌راحتی هنرمندان و ورزشكارها را قضاوت می‌كنند و درباره آنها نظر می‌دهند؛ بدون اینكه درباره چیزی تحقیق كنند و مسائل را بدانند، به‌راحتی راجع‌به آدم‌ها نظر می‌دهند. توهین كردن مخصوصا در پیج‌های شخصی زیاد است و آن افراد اصلا این را درك نمی‌كنند كه این فردی كه به‌راحتی به او توهین می‌كنند، خانواده دارد و این مسائل روی زندگی شخصی‌ و خانوادگی‌اش تاثیرگذار است.

ملاك اول رضایت مردم

من پیش از این هم گفتم كه از روندی كه در سینما و بازیگری داشتم بسیار راضی هستم. این به آن معنا نیست كه اگر به عقب برگردیم و من تجربه و نگاه امروزم را داشته باشم به همه انتخاب‌هایم دوباره سلام كنم. در همه آنها برایم مهم‌ترین ملاك فقط رضایت مردم و عشق متقابل بود كه بحمدالله اتفاق هم افتاد.

موفقیت فیلم در گیشه

من به عنوان یك بازیگر وقتی پیشنهادی دریافت می‌كنم، همه جوانب آن را درنظر می‌گیرم و همیشه دوست دارم فیلم علاوه بر كیفیت، در گیشه نیز موفق باشد و درواقع وجهه تجاری آن هم برایم مهم است. قطعا فیلمنامه خوب و بازیگران یك فیلم، می‌توانند تاثیر زیادی در موفقیت و فروش آن فیلم داشته باشند و هرگز به این موضوع معتقد نیستم كه پرفروش‌شدن یك فیلم اتفاقی و شانسی است.

كلید موفقیت در امید

در زندگی همه ما لحظاتی هست كه شكست را تجربه می‌كنیم. درواقع كسی وجود ندارد كه زندگی‌اش فقط با موفقیت همراه باشد. اما مهم این است كه ما با رسیدن به نقطه شكست در همان نقطه نمانیم و بتوانیم دوباره روی پا بایستیم و ادامه دهیم؛ البته باید به این نكته اشاره كنم كه تا زمانی كه هدفی روشن و موجه در زندگی نداشته و البته به آن اعتقاد لازم و كافی نداشته باشیم، نمی‌توانیم به‌درستی از سختی‌ها عبور كنیم.

همیشه تلاش كردم

16سال است كه می‌گویند من به واسطه چهره‌ام موفق هستم! مگر چنین چیزی ممكن است؟ یعنی هیچ بازیگر دیگری در تمام این سال‌ها نیامده كه چهره خوبی داشته باشد!؟ من برای هر كاری تلاش كرده‌ام. در عرصه موسیقی پنج ساز مختلف می‌نوازم، در ورزش حداقل دو،سه رشته ورزشی را به صورت كاملا حرفه‌ای كار می‌كنم و از زمانی‌كه وارد حیطه بازیگری شدم، همیشه پرتلاش بوده و هستم.

بهای سنگین تنهایی

در تمام این سال‌ها این را به خوبی حس كرده‌ام كه شهرت تا چه اندازه مرا تنها كرده است. بله، با تمام وجودم این را حس كردم.

مجله زندگی ایده آل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار