توزیع سبد كالا میان نیازمندان
کد خبر: ۳۰۴۲۸
تاریخ انتشار: 2016 March 10    -    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
در هفته جاری اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

ایجاد مرکز مشاوره ژنتیک در شهرهای منتخب

معاون مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی در هفته جاری از افزایش مراکز مشاوره ژنتیک «هر استان، یک شهر» در سال آینده خبر داد و گفت: پتانسیل راه اندازی بیش از دو هزار مرکز را داریم.

دکتر مجید رضازاده در مورد مراکز مشاوره ژنتیک افزود: در حال حاضر ۲۵۰ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور فعال هستند به طوری که ۴۰ مرکز دولتی بوده و مابقی نیز توسط بخش خصوصی راه اندازی شده اند .

وی گفت: دو برنامه برای سال آینده در دستور کار داریم به طوری که مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج یکی از آنهاست که البته امسال نیز اجرایی می شد و در سال ۹۵ گسترده تر و در سطح کشور انجام خواهد شد.

آمار فرزندخواندگی دوبرابر شد

مدیر کل بهزیستی استان تهران نیز در این هفته از واگذاری ۲۴۰ کودک در ۱۰ ماهه امسال به عنوان فرزندخوانده به خانواده های متقاضی خبر داد و گفت: تعداد کودکان واگذار شده نسبت به گذشته دو برابر شده است.

احمد دلبری با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر در شیرخوارگاه ها و همچنین مراکز نگهداری کودکان بیش از ۹ هزار کودک نگهداری می شوند.

وی گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده سالانه تعدادی کودک که شرایط تشکیل زندگی مستقل را داشته باشند از مراکز تحت پوشش سازمان ترخیص می شوند.

توزیع سبد حمایتی تا قبل از پایان سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته جاری از توزیع سبد حمایتی برای ۱۱ میلیون نفر خبر داد و گفت: این سبد به مددجویان امداد و بهزیستی و نیازمندان شناسایی شده پرداخت می شود.

علی ربیعی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده میان سازمان مدیریت، وزارت علوم و بهزیستی قرار است در سال ۹۵ پوشش غربالگری شنوایی را در کل کشور به نزدیک صد درصد برسانیم. این در حالی است که در سال ۹۴ این پوشش ۷۰ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ یک میلیون نفر تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند، گفت: سه هزار نفر از این تعداد نیاز به اقدامات تخصصی داشتند که به مراکز مرتبط می شدند.

حذف اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس دراین هفته از کاهش ۶۴ درصدی قدرت خرید بازنشستگان خبر داد و گفت: پیشنهاد ویژه ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ارائه کرده ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

محمداسماعیل سعیدی در مورد عدم تخصیص اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به دولت پیشنهاد داده بود که در لایحه گنجانده شود اما متاسفانه لایحه ای که به مجلس ارسال شد، این اعتبار حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه دست مجلس برای تغییرات در بودجه خیلی باز نیست، افزود: ما فقط می توانیم بین ۵ تا ۱۰ درصد تغییر بودجه داشته باشیم که آن نیز این گونه است که بودجه از قسمتی به قسمت دیگر منتقل و یا کم و زیاد شود و بیش از این تغییرات در کمیسیون تلفیق و کمیسیون های دیگر قابل اعمال نیست.

ایجاد ۴۰ هزار شغل برای مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی در هفته جاری از ایجاد۴۰ هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از۲۲ هزار شغل مختص معلولان است.

انوشیروان محسنی بندپی درمورد اشتغال مددجویان تحت پوشش گفت: از محل تبصره۱۶ که مربوط به وام اشتغال مددجویان است از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.

وی گفت: این اعتبارات در قالب وام وبه ازای ایجاد هر شغل ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به کارفرما پرداخت می شود.

اعتراض بازنشستگان به افزایش ۱۴درصدی حقوق

درحالیکه شورای عالی کار در آخرین روز هفته جاری مصوبه افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارگران را به تصویب رساند اما بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نسبت به این مصوبه اعتراض کرده و آن را دور از عدالت می دانند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در این خصوص ضمن انتقاد از مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش ۱۴ درصدی دستمزد کارگران گفت: با توجه به اینکه بازنشستگان در همین رابطه هیچ نماینده ای در شورای عالی کار ندارند، این مصوبه را قبول نداریم و انتظار داریم حداقل حقوق بازنشستگان بر مبنای هزینه های زندگی آنها تامین شود.

علی اصغر بیات به افزایش ۱۴ درصدی دستمزد کارگران که شب گذشته به تصویب شورای عالی کار رسید، اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، مستمری از کار افتادگان بازنشستگی و مجموعه بازماندگان نباید از حداقل حقوق مزد کارگر عادی کمتر باشد و همچنین با توجه به ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل مزد کارگران را با توجه به اعلام تورم بانک مرکزی افزایش دهد.

وی گفت: براساس این قانون بازنشستگان حداقل بگیر نیز ۱۴ درصد حقوقشان زیاد میشود درحالی که ما آن را قبول نداشته و انتظار داریم دولت همانند افزایش حقوق بازنشستگان کشوری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز افزایش دهد.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار