مرگ‌هایی که با آمدن رمضان کاهش می‌یابد
کد خبر: ۳۰۴۱
تاریخ انتشار: 2015 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

 رئیس سازمان امداد و نجات کشور با صحه گذاشتن نسبت به کاهش تصادفات جاده ای در ایام رمضان گفت: با توجه به کاهش تصادفات جاده ای در ماه رمضان،پایگاه‌های امدادی موقتاً تعطیل کردیم ولی پایگاه‌های ثابت امدادی در جاده‌ها مانند سابق فعال هستند.
 

با شروع روزهای نخست تابستان، تقریباً تمام امتحانات مقاطع تحصیلی نیز به پایان رسیده است و بهترین زمان برای سفرهای تابستانی است ولی با توجه به همزمانی ماه رمضان با شروع فصل تعطیلات، غالب ایرانیان سفرهای خود را به بعد از پایان ماه رمضان موکول می‌کنند تا از فرائض این ماه بهترین بهره را کسب کنند.

در این زمینه و با توجه به کاهش بسیار سفرهای تابستانی، سازمان امداد و نجات نیز پایگاه‌های موقت امدادی خود را جمع آوری کرده است تا با پتانسیل بیشتری بعداز ماه رمضان به ارائه خدمات امدادی در تعطیلات تابستانی بپردازد.

در این راستا ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات کشور به تسنیم عنوان کرد: با توجه به کاهش سفرهای مردم در ماه رمضان، پایگاه‌های امدادی موقت را موقتاً تعطیل کردیم ولی پایگاه‌های ثابت امدادی در جاده‌ها مانند سابق به خدمات خود می‌پردازند.

چرخساز درباره اینکه میزان تلفات و آمار امداد رسانی در جاده‌ها در ماه رمضان به چه صورت است؟ عنوان کرد: متعاقباً با توجه به کاهش سفرها، حوادث ترافیکی در جاده‌ها بر اثر کمتر شدن تصادفات نیز پایین می‌آید که این مسئله در عملیات‌های امدادگران نیز مشهود است.

به گزارش تسنیم، هم اکنون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر دارای بیش از 50 هزار امدادگر و نجاتگر در رده‌های عمومی و تخصصی است که به حادثه‌دیدگان در حوادث جاده ای، کوهستان، و حوادثی مانند سیل و زلزله (آوار برداری) امدادرسانی می‌کنند.
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار