ظاهر خورشید ما در پنج میلیارد سال بعد+عكس
کد خبر: ۳۰۴۰۳
تاریخ انتشار: 2016 March 10    -    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
اگر دارای یک ماشین زمان باشید نمی توانیم توصیه کنیم تا سفری به 5 میلیارد سال در آینده داشته باشید زیرا با دورانی مواجه می شوید که خورشید با چنان قدرتی بر زمین می تابد که منزلگاه ما را به مکانی تفت دیده مبدل کرده است. آژانس فضایی اروپا با انتشار تصویری جدید سرنوشت ناگزیر همه چیز را با نگاهی جدید به تصویری شگفت انگیز از ستاره ای در حال مرگ که توسط تلسکوپ فضایی هابل شکار شده است به ما یادآوری می کند.

 

تصویر ارائه شده توسط دوربین میدان دید گسترده سیاره ای 2 تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده است. این دوربین از سال 1993 تا 2009 فعال بود اما آژانس فضایی اروپا تصویری دراماتیک از یک سحابی سیاره ای به نام Kohoutek 4-55 را روز دوشنبه منتشر کرده است. این تصویر ترکیبی از سه عکس گرفته شده در یک دوره زمانی دو ساعته است.

 

این سحابی از مرگ یک ستاره ایجاد شده است. این تصویر رنگارنگ طول موج ها و گازهای مختلف را نشان می دهد. رنگ قرمز نشان دهنده گاز نیتروژن، رنگ سبز نشان دهنده هیدروژن و رنگ آبی نشان دهنده اکسیژن است. ستاره ای که سحابی Kohoutek 4-55 را تغذیه کرده از جرمی مشابه با خورشید ما برخوردار بوده و در فاصله 4,600 سال نوری از زمین قرار داشته است.

 

به گفته آژانس فضایی اروپا، خورشید ما در 5 میلیارد سال بعد ظاهری شبیه به آن چه در این تصویر مشاهده می شود، خواهد داشت. انتظار می رود شاهد رفتاری مشابه نیز باشیم که با فروپاشی لایه های خارجی و آشکار شدن هسته سوزان همراه است و در ادامه به آرامی خنک شده و آن چه که به نام کوتوله سفید شناخته می شود، شکل می گیرد.

 


عصرايران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار