اهدای کارت همیارطبیعت به رییس‌جمهور +عکس
کد خبر: ۳۰۳۴۸
تاریخ انتشار: 2016 March 09    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
رییس جمهوری همزمان با هفته منابع طبیعی و پس از غرس یک اصله نهال، همگان را به تلاش در مسیر نهضت بزرگ حفاظت از محیط زیست و گسترش فضای سبز فرا خواند و تاکید کرد: تقویت کارهای فرهنگی و فرهنگسازی در حوزه اهمیت و جایگاه محیط زیست و ضرورت حفظ فضای سبز، بویژه برای نسل جوان و نوجوان کشور بسیار با اهمیت است.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این مراسم که روز چهارشنبه و پس از جلسه هیات دولت انجام شد،  از درختکاری به عنوان نماد حفظ محیط زیست یاد کرد و اظهارداشت: مراتع، جنگل‌ها، تالاب‌ها، رودخانه ها و دریاچه ها مایه حیات جامعه بوده و حق حیات به گردن ما دارند.

 

دکتر روحانی ادامه داد: توجه و اهمیت دادن به هفته منابع طبیعی و درختکاری تنها در رابطه با مسایل اقتصادی نیست، بلکه توجه به محیط زیست و سلامت جامعه است که همه باید در این راستا تلاش کنیم.

 

 

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه متأسفانه آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته اقدامات نابجایی در زمینه تخریب محیط زیست در کشور انجام شده است، گفت: این آمار وظیفه سنگینی را بر دوش دستگاه اجرایی و قضایی و همه مردم بویژه رسانه‌ها می‌گذارد که این واقعیت را برای مردم تشریح و همه را به حفظ محیط زیست دعوت کنیم و این یک وظیفه ملی و قطعی برای همگان است.

 

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی باید بهانه‌ای برای تلاش ما طی سال در جهت حفاظت از این منبع بزرگ و نعمت خدادادی باشد.

 

 

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه باید نسبت به افرادی که با زمین‌خواری و از بین بردن جنگل‌ها قصد سوء استفاده دارند،‌ برخورد قاطعی انجام شود، ادامه داد: مردم باید با تلاش خود در جهت حفظ محیط زیست، اقدامات تخریب‌کنندگان محیط زیست را بی‌اثر کنند.

 

 

در این مراسم که  اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌ جمهوری، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند، کارت همیار طبیعت به دکتر روحانی به عنوان حامی بزرگ همیاران طبیعت اهداء شد. /پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

 


جام نيوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار