هواپیمایی که روی آب فرود می‌آید+عكس
کد خبر: ۳۰۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 09    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
ایرلندر برخلاف دیگر هواپیماها برای پرواز به باند فرودگاه نیاز ندارد و قادر به فرود آمدن بر سطوح مختلف از جمله آب است. این وسیلۀ حمل‌ونقل می‌تواند تا 10 تُن بار و 48 مسافر را در خود جای دهد و به طور مداوم به مدت پنج روز در آسمان باشد. ایرلندر10 تولید شرکت هوا و فضای بریتانیا است و با توجه به پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیزش در سال گذشته، در بهار به هوا برخواهد خاست.این هواپیما هیبریدی است و به دلیل آلایندگی کم و نداشتن آلودگی صوتی مورد استقبال قرار گرفته است.

در آزمایش اولیۀ این هواپیما، بخش بالن‌مانند آن با 1.3 میلیون فوت مکعب هلیوم یعنی تقریباً به اندازه‌ای که برای پر کردن 15 استخر شنا کافی باشد، پر شد.کریس دانیلز، سخنگوی شرکت هوافضای بریتانیا دربارۀ این هواپیما گفت: «این وسیله یک بالون نیست، ترکیبی از هواپیما و بالون است و اندکی از ویژگی‌های بالگرد را دارد.» طرح ساخت این وسیلۀ هوایی که حدود 93 متر طول دارد در ابتدا متعلق به ارتش امریکا بود، اما کارفرمایان نظامی در نهایت آن را رد کردند. این هواپیمای غول‌آسا اکنون در منطقۀ کاردینگتون در شهرستان بدفوردشایر در ناحیۀ شرق انگلیس مستقر است.

هواپیمایی که روی آب فرود می‌آید (+عکس)

اقتصاد آنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
باسلام.خدمت.همه بزرگان.بخصوص.سران محترم ناسا.شایدخیلیهابه این پیام من بخندند.ولی ناساویاکسانی که روی پروژه فرازمینیهاکارمیکنندخیلی خوب میدانندکه منظوراین پیام چیست.ناسا.اگربدنبال حیات فرازمینیهاهستیدواگرظرف ده سال آینده به این جواب میرسید.بیاییدیکشبه به این جواب برسیددرخشان ترین ستاره.البته رنگینتراین رنگاوارنگترین ستاره راازنزدیک ببینیدستاره ای که رنگینهای آن باچشم خالی قابل دیدن است.واین شیع فلزی آینه مانندی که جدیدن بروی چندنقطه اززمین دیده شده.این شیع حامل.محل دقیق سکونت فرازمینهابرروی یک سیاره ویاستاره است.من این پیام رابدلیل طولانی بودن اطلاعات شخصی که دارم.بصررت خیلی خیلی خلاصه به شمابزرگان فرستادم.وامیدوارم معنی ومفهوم این پیام رامانندتکه های پازل درکنارهم قراردهیدتابه منظوردقیق این جانب برسیدباآرزوی موفقیت برای شماعزیزان دراین راه جواب حل این معمای بزرگ.دراین پیام است.بادقت تمام مرورشود.موفق باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار